Greenmangaming.com byter från € till $ = billigare spel (även steamworks)

Permalänk
Medlem

Trevlig sida, den får det bli nästa gång det vankas spelköp

Skrivet av MultiMan:

Referral-länkar är absolut förbjudet på SweClockers och faller under §9 i reglerna.

*Tråd rensad*

Ni kanske skulle lägga till en "§9.1 Referral-länkar är absolut förbjudet på SweClockers"? Det är inte jättetydligt att sådana är förbjudna som det är nu.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jag har också fått tre koder, en som jag fick direkt när jag förbeställde igår natt. Den aktiverade jag direkt och den aktiverades som Dead Island i Steam. Sen idag fick jag ett mejl från Greenmangaming och där i var det två koder, jag testade den första och den var till det där DLC-tillägget och den andra vet jag inte riktigt vad den är till. Om jag provar att aktivera den så står det att jag redan äger det spelet.

Ingen av de tre koderna är likadana.

Då fick du en extra kod tilll spelet

Permalänk
Medlem

jag har inte fått någon kod för DLCt än.. : (
finns den koden under dina spel (your games) också?

Permalänk

Alla som får en extra nyckel kan ju alltid skänka en till mig! xD

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Alla som får en extra nyckel kan ju alltid skänka en till mig! xD

Bra argument

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Är detta som G2play.net att man får en kod att skriva in i steam?

Ja typ, men Greenmangaming verkar inte ta koderna från boxar.
G2Play köper ju in billiga boxar (i flesta fall) och scannar koderna som de sedan säljer vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jag har också fått tre koder, en som jag fick direkt när jag förbeställde igår natt. Den aktiverade jag direkt och den aktiverades som Dead Island i Steam. Sen idag fick jag ett mejl från Greenmangaming och där i var det två koder, jag testade den första och den var till det där DLC-tillägget och den andra vet jag inte riktigt vad den är till. Om jag provar att aktivera den så står det att jag redan äger det spelet.

Ingen av de tre koderna är likadana.

Det är ett extra exemplar av spelet då de gjorde bort sig.

Om någon råkar ha en över skulle min bror bli väldigt glad då han fyller år om 3 dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Det är ett extra exemplar av spelet då de gjorde bort sig.

Om någon råkar ha en över skulle min bror bli väldigt glad då han fyller år om 3 dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Nycklarna som skickats ut av misstag kommer att dras in med hjälp ifrån STEAM-gubbarna inom 72 timmar.
http://blog.greenmangaming.com/2011/09/revoking-dead-island-k...

Permalänk
Medlem

ah, synd men rätt gjort av steam.

Permalänk
Medlem

Fick en activation code i mailet från greenmangaming, men i samma brev stod det:

"IMPORTANT NOTICE:
Unfortunately, we have temporarily run out of activation keys for the following title(s):
Dead Island - PC
We expect to be able to get a further supply within the next three working days and will e-mail your key at that time."

Jag gissar att detta bara är för just nordamerika, eftersom jag ju trots allt fått en activation code?

Sitter på jobbet nu och kan inte testa i steam än.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Fick en activation code i mailet från greenmangaming, men i samma brev stod det:

"IMPORTANT NOTICE:
Unfortunately, we have temporarily run out of activation keys for the following title(s):
Dead Island - PC
We expect to be able to get a further supply within the next three working days and will e-mail your key at that time."

Jag gissar att detta bara är för just nordamerika, eftersom jag ju trots allt fått en activation code?

Sitter på jobbet nu och kan inte testa i steam än.

Tyvärr verkar det gälla även Europa också. Beställde nyss och fick bara koden för DLC.

Permalänk
Medlem

excellent.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

köpte det nyss och fick produkt koder till både dlc och spelet

Permalänk

Köpte det för en timme sedan, fick bara nyckel till DLC, står dock "Activation keys" men visar bara en nyckel, och inte var det spelet inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av TyphoonCC:

köpte det nyss och fick produkt koder till både dlc och spelet

Där kom min nyckel också Tog någon timme att få spelet men för det priset var det helt klart värt vänta. Verkade ju vara slut på nycklar så ni som inte fick någon förut kolla eran mail.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Märkte precis att jag hade fått min nyckel! Fast inte på mailen utan på greenmangaming.com. För er som bara fått DLC på mail titta också eran profil på greenmangaming. Håll musen över erat användarnamn på hemsidan och tryck på "Your games" sedan håller ni musen över erat spel och trycker download, då kommer en ruta upp med två cd-keys, en av dem är spelet, den andra DLC.

Permalänk
Skrivet av jagspelardator:

Märkte precis att jag hade fått min nyckel! Fast inte på mailen utan på greenmangaming.com. För er som bara fått DLC på mail titta också eran profil på greenmangaming. Håll musen över erat användarnamn på hemsidan och tryck på "Your games" sedan håller ni musen över erat spel och trycker download, då kommer en ruta upp med två cd-keys, en av dem är spelet, den andra DLC.

jag hamnade på den sidan automatiskt efter att jag köpt spelet.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mail typ två timmar senare med ännu en kod. I första mailet var DLC:n tror jag. Hade fått allt när jag väl kommit hem iaf, men det var ju lite otydligt kan man ju tycka - testa sig fram. Inte direkt helt kundvänligt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Red Orchestra 2 för 180kr, inte dåligt nått att spela tills BF3 kommer iaf

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa Dead Island från GMG, är det något rabattkod som kan användas just nu?
Jag har inte handlat något från den sidan innan och av någon anledning känns det inte riktigt säkert. Men det är det antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Jag funderar på att köpa Dead Island från GMG, är det något rabattkod som kan användas just nu?
Jag har inte handlat något från den sidan innan och av någon anledning känns det inte riktigt säkert. Men det är det antar jag?

ja, helt säkert. En helt legitim vanlig digital butik som gamersgate, direct2drive osv som säljer med tillstånd från de med rättigheterna till spelen (distributörerna). Till skillnad från de siter som säljer nycklar.

20% rabatt GREEN-MANGA-MING1 gäller tills måndag.
READY-UPDEA-ISLAN är specifikt för Dead island men jag vet inte om den är aktiv längre då spelet har släppts, ej heller hur mycket rabatt man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

ja, helt säkert. En helt legitim vanlig digital butik som gamersgate, direct2drive osv som säljer med tillstånd från de med rättigheterna till spelen (distributörerna). Till skillnad från de siter som säljer nycklar.

20% rabatt GREEN-MANGA-MING1 gäller tills måndag.
READY-UPDEA-ISLAN är specifikt för Dead island men jag vet inte om den är aktiv längre då spelet har släppts, ej heller hur mycket rabatt man får.

Okej tackar. Kan man köpa två spel på samma gång? Alltså två st Dead Island.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Okej tackar. Kan man köpa två spel på samma gång?

ja, flera samtidigt. I originalinlägget kan du se att jag köpte 3 spel samtidigt.

om du menar två av samma spel så vet jag inte riktigt. Tror inte man kan gifta inom greenmangaming än, men de jobbar på det. Om man kan ge bort steamworkskoder man köpt vet jag inte heller riktigt.

en till kod för Football Manager 2012: GOALS-GOALS-GOALS
det verkar som att priset och rabatten för detta spel varierar beroende på vart man är så jag vet inte om spelet blir billigare med denna kod eller med den andra koden som gäller endast denna helg (se tidigare trådinlägg)

testa att skicka en fråga på twitter till greenmangaming eller kolla deras support
http://greenmangaming.zendesk.com/home?page=2
http://twitter.com/#!/greenmangaming/

Permalänk
Medlem

Undrar en sak angående denna sida, man har ju hört en del om att g2play scannar koder från fodral som de sedan säljer via deras sida och sedan säljs även dessa fodral vidare så att någon stackare får meddelandet att koden redan använts när denne köpt sin retail-version och att personen som köpt från g2play fått sitt steamkonto bannat. Använder denna sida sig utav samma fulspel eller är denna "legit" så att säga?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Undrar en sak angående denna sida, man har ju hört en del om att g2play scannar koder från fodral som de sedan säljer via deras sida och sedan säljs även dessa fodral vidare så att någon stackare får meddelandet att koden redan använts när denne köpt sin retail-version och att personen som köpt från g2play fått sitt steamkonto bannat. Använder denna sida sig utav samma fulspel eller är denna "legit" så att säga?

nej
helt legitim sida
orsaken till att det är så billigt för oss är att de har bytt valuta från EUR till USD och vi därmed slipper 1usd=1eur-skiten som Steam kör med.

Permalänk
Medlem

De skickade 2 nycklar, så den andra är DLC? För det står samma sak på båda när jag aktiverade dem. Blev en kostnad på 223,67 kr med koden
EDIT: Den dök upp nu som Bloodbath

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

De skickade 2 nycklar, så den andra är DLC? För det står samma sak på båda när jag aktiverade dem. Blev en kostnad på 223,67 kr med koden

Stod samma när jag aktiverade båda också, men om man går in och kollar köphistorik i steam så står det "Dead Island (Western Europe) - Retail" samt "Dead Island: Bloodbath Arena" som då är dlc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Stod samma när jag aktiverade båda också, men om man går in och kollar köphistorik i steam så står det "Dead Island (Western Europe) - Retail" samt "Dead Island: Bloodbath Arena" som då är dlc.

Hann trycka edit knappen innan du skrivit klart! men gött att man får DLC även efter lanseringen.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Precis införskaffat dead island jag med, billigt och smidigt! Här ska slaktas

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

Tycker att GMG länkar borde vara tillåtna, då båda parterna tjänar lika mycket på det. Båda får $5 extra att handla för.

Ni som är sugna kan skicka PM till mig för referral länk och diverse rabattkoder, om du vill spara så mycket som möjligt.