Greenmangaming.com byter från € till $ = billigare spel (även steamworks)

Permalänk
Medlem

Greenmangaming.com byter från € till $ = billigare spel (även steamworks)

Greenmangaming har ändrat priserna i ett antal länder, däribland Sverige, från Euro till USD.
Detta innebär att vi kan köpa spel mycket billigare än vad som går på andra siter (svindyra steam t.ex.).
Även om Steam kör med extremt höga priser på nyare spel så är deras klient riktigt bra så jag älskar steamworksspel eftersom de installeras via steam men går att köpa på andra ställen.
För att hitta steamworksspel på greenmangaming så är det bara att söka med ordet "steam". Det står också tydligt i spelbeskrivningen om det kräver steam eller inte. Tyvärr säljer de inte EA-spel.

Passa på att kolla efter koder som ger rabatter på greenmangaming. Kolla på deras egen sida och googla. Det går också att få cashback via quidco.co.uk om man är medlem.

Med koden EATIN-BRAIN-ZZZZZ kan man förköpa Dead Island (steamworks) för ca 230 kr. En till kod för dead island READY-UPDEA-ISLAN.

Med koden 20SUM-MERSA-VINGS (20%) som gäller alla spel (som inte har annan kod) kan man bla köpa Deus Ex (steamworks) för ca 250kr.
Finns ofta rabatter på deras facebook och twittersidor också.

Koderna aktiveras i varukorgen

Jag själv betalade totalt 710 kr för Deus Ex Augmented edition, Dead Island OCH Red Orchestra 2 Deluxe edition (inkluderar pågående beta). Mycket, mycket billigare än vad man hade fått betala på Steam och leveransen är lika snabb (nästan, man får e-post med koder som man aktiverar spelen i steam med och koderna finns tillgängliga på greenmangaming också).

Klicka på länken överst för en ren länk till siten. Om ni klickar på länken nedan och blir medlemmar och köper något för minst 5$ så får både ni och jag 5$ var tillgodo på siten.
*Borttagen ref-länk*

referral-länkar ej tillåtna
Permalänk
Medlem

Såg också att dom ändrat så Ryssland, Frankrike och Sverige betalar med $.

Verkligen trevligt och två spel köpta: Dead Island och Batman: Arkham City

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag har bara köpt ett spel på greenmangaming och det är rift.
Riktigt underligt, polaren köpte det dagen innan mig och tipsade om siten, han betalade i euro, men jag betalade i brittiska pund (vilket var bra för mig dock, spelet blev billigare).
Har dock aldrig fått priser igen i pund på sidan.

Ska nog passa på att nyttja koden för dead island

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

blev dead island, kan fan inte motstå zombiespel

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Detta är bra, riktigt bra . Tack för tipset.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte köpa Dead Island, Deus Ex och Red Orchestra 2 men det går inte. Får ett felmeddelande: "reference number: 781"

Omständigt..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Tror bästa affären på Dead Island eller vilket spel som helst är följande:

1. Öppna greenmangaming sidan genom att klicka på en referral länk. Den nedan är min men använd vilken som helst:

*Borttagen referral-länk*

2. Skapa ett konto

3. Köp spel och använd följande kod vid checkout: 20SUM-MERSA-VINGS

4. När du handlat för över 5$ får både du och ägaren till referral länken 5$ att handla för vid nästa köp.

referral-länkar ej tillåtna
Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ywap:

3. Köp spel och använd följande kod vid checkout: 20SUM-MERSA-VINGS

Vad e skillnaden mot de andra koderna?
Jag landade på 28 dollar ungefär med den från första posten (inkl mina 8 dollar som jag hade sen tidigare).
Min länk btw, *Borttagen referral-länk*

referral-länkar ej tillåtna
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vad e skillnaden mot de andra koderna?
Jag landade på 28 dollar ungefär med den från första posten (inkl mina 8 dollar som jag hade sen tidigare).
Min länk btw, *Borttagen länk*

Du hamnar lite billigare med 20SUM-MERSA-VINGS koden än med EATIN-BRAIN-ZZZZZ. Inte mycket, 2$ ungefär så det är inget att gräma sig över

READY-UPDEA-ISLAN ger samma pris på Dead Island som 20SUM-MERSA-VINGS.

Editerat citat pga regelbrott
Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Hedersmedlem

Referral-länkar är absolut förbjudet på SweClockers och faller under §9 i reglerna.

*Tråd rensad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Referral-länkar är absolut förbjudet på SweClockers och faller under §9 i reglerna.

*Tråd rensad*

ber om ursäkt, visste inte om det. Tänkte att det var ok med det formatet (valfrihet) jag hade valt. Sen spårade det väl ur lite längre ner i tråden kanske när alla ville göra referrals.
det kanske bör tydliggöras i regelbeskrivningen. Jag kollade där och uppfattade inte att referallänkar åsyftades. Förstår det nu i efterhand när jag läser texten men vid första genomläsningen uppfattade jag att det inte var så.

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset redan blivit att man skaffade Dead island tyvärr men Deus Ex införskaffat ~263 kr var ganska lagom måste jag påstå.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

De verkar ha fått slut på nycklar till Dead Island men ska få fler.

Aktuella koder på siten:
20% off code for any game (works as of Sept. 4th): 20SUM-MERSA-VINGS (I believe the codes for GMG are single use per account so if you wanna buy two or more games, do it in one transaction.)

- Alternate 20% code for Dead Island that works till release day: READY-UPDEA-ISLAN

Från deras blog:
http://blog.greenmangaming.com/
We’re currently out of Dead Island keys for the North American region only.

We’re already waiting for more, but unfortunately the publisher, who we normally contact for keys, has run out as well. They need to get Steam to issue more keys.

We’re not sure about every detail, but customers should be aware that there’s been a lot of problems surrounding the launch of this title, including speculation that an incomplete build was uploaded to Steam. There’s a chance we won’t see any more keys until this issue has been resolved, which the developer has suggested will be today.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/09/06/dead-island-proper...

As soon as we get keys, out of office hours or not, they’ll be put into the system and a script run through. Keep up with our Twitter and Facebook accounts for more information.

Regarding Blood Bath DLC – If you pre-ordered the game before release in ANY country, you will get this DLC. If you purchased after the game was released in North America, you will not. The DLC will be sent as a separate code at a later date. Once again, more info on Twitter when we have it.

Regarding the Ripper DLC – we’ve been telling users they won’t get this DLC (its not listed on our product page) but some users are reporting they have it. Please be aware this could be an issue with the build that was uploaded to Steam. We can’t offer any support regarding the Ripper weapon if you don’t receive it.

Please note you can refund your orders through the ‘My Games’ tab if you are not happy with the wait. If you have any problems with the refund system, please make a ticket!

In the future, we will be changing product pages to make it clear that we are out of keys for a title before you purchase in order to stop these problems from occurring.

Robert Clarke

Community Manager

http://www.facebook.com/GreenManGaming
http://twitter.com/#!/greenmangaming/

Nedan uppdateras ganska regelbundent med information om vad som händer på GMG och en person från GMG skriver också där, hittade länken igår.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=443036

Permalänk

fan köpte dead island för 400kr-.- Men tackar för länken:P Ska använda den i framtiden.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tipset, fick bli Dead Island för $33,96 med READY-UPDEA-ISLAN-koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Tack så mycket för tipset, fick bli Dead Island för $33,96 med READY-UPDEA-ISLAN-koden.

Deras nycklar verkar vara slut för tillfället; fick du din kod direkt?

Edit:
Glöm min fråga. Fick se en färsk Twitter där de berättade om att nycklar börjar skickas ut igen.
Fick mina direkt vid order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Deras nycklar verkar vara slut för tillfället; fick du din kod direkt?

Jo jag läste detsamma men jag testade ändå och jag fick en nyckel.

Permalänk
Medlem

Om ni läser en extra gång så ser ni att nycklarna var slut för nordamerika, och jag är rätt säker på att vi tillhör europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Om ni läser en extra gång så ser ni att nycklarna var slut för nordamerika, och jag är rätt säker på att vi tillhör europa.

Sant, men det stod ingenstans om vilken version det var man la order på, och tills jag kom på att de kanske ser område med min ip så hade jag redan ställt frågan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Sant, men det stod ingenstans om vilken version det var man la order på, och tills jag kom på att de kanske ser område med min ip så hade jag redan ställt frågan

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror inte att det gått så bra annars då jag bestämt har för mig att US- och EU-regionerna ej var kompatibla för att folk inte skulle fuska till sig billigare spel i högre utsträckning. US-versionerna är alltid billigare då Steam översätter USD=EUR direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag tror inte att det gått så bra annars då jag bestämt har för mig att US- och EU-regionerna ej var kompatibla för att folk inte skulle fuska till sig billigare spel i högre utsträckning. US-versionerna är alltid billigare då Steam översätter USD=EUR direkt.

Förlåt, men jag förstår inte vad du menar.

Efter att jag skapat ett konto så kunde jag lägga en order utan att först ha angett vilket land jag kom ifrån.
Det fanns bara ett val när man skulle boka Dead Island, och där stod precis som du säger att NA-koderna var slut.
Kan tänka mig då att mitt svenska IP-nummer styr vilken version jag får när jag trycker på boka-knappen, dock verkar detta ske bakom kulisserna då det
inte stod angivet någonstans.

Nu fick jag mina koder, och det är aktiverat och nedladdat
222 kr efter konverteringen från USD via paypal.

Permalänk
Medlem

ny kod för 20% rabatt
GREEN-MANGA-MING1
gäller tills måndag

Permalänk
Moderator
Moderator

Känner mig lite halvt vilsen på deras sida, behöver man Capsule bara för att ladda ned spelen eller krävs det att man har kvar det sen för att köra spelen (som Steam-klienten)?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Känner mig lite halvt vilsen på deras sida, behöver man Capsule bara för att ladda ned spelen eller krävs det att man har kvar det sen för att köra spelen (som Steam-klienten)?

har bara köpt steamspel så jag vet inte om det andra men för steamspel så behöver man inte capsule utan man får koderna i mail och under my games på deras websida

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av dammskog:

har bara köpt steamspel så jag vet inte om det andra men för steamspel så behöver man inte capsule utan man får koderna i mail och under my games på deras websida

Ville helst undvika både Steam och Capsule för något mer än nedladdning, letade runt lite och det verkar som att det går men att den installerar det på ett speciellt vis så det kan bli lite pill. Aktiverade på Steam till slut hur som helst

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fick två koder till dead island. Gav den ena till polaren

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av perhuden:

Fick två koder till dead island. Gav den ena till polaren

Fick? Hoppas du inte menar de två koderna man får efter köp från GMG, den ena är till DLC.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ett spel + dlc
Ett spel utan dlc
= tre koder

Permalänk
Medlem

Jag har också fått tre koder, en som jag fick direkt när jag förbeställde igår natt. Den aktiverade jag direkt och den aktiverades som Dead Island i Steam. Sen idag fick jag ett mejl från Greenmangaming och där i var det två koder, jag testade den första och den var till det där DLC-tillägget och den andra vet jag inte riktigt vad den är till. Om jag provar att aktivera den så står det att jag redan äger det spelet.

Ingen av de tre koderna är likadana.

Permalänk
Medlem

Är detta som G2play.net att man får en kod att skriva in i steam?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra