Tystaste nätagget minst 1200w

Permalänk
Medlem

Tystaste nätagget minst 1200w

Hej ska bygga en vattenkyld rigg. Är ute efter det absolut tystaste nätagget i hösta prestandaklassen. Kommer av naturliga skäl inte vattenkyla nätagget och därför måste det vara så tyst som möjligt samtidigt som det klarar det mesta.
Förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Själv har jag ett Corsair AX1200 som jag tycker är tyst... dock är det väl säkert mest tack vare lådan som det inte hörs. Antec P182 har ju väldigt bra ljudisolering... de mekaniska diskarna hörs INTE, och ändå har jag 7 st.

Så det beror ju på vilket chassi du väljer också. Ska du ha vattenkylning kan ju ett välisolerat chassi vara bra att ha... så isolerar det ljudet från vattenpumpen och fläktarna på radiatorn.

Samtidigt som ljudisolering vill man ju ha bra med plats. Chassit är hur som helst ett 800D. Helst ska inte nätagget höras vid låg belastning.
Ax 1200 är ju självklart ett alternativ. Funderar även kring cooler master silent pro gold som enligt namnet verkar vara tysy.
Sen ska väl antec vara ganska stabila?

Permalänk

Vad ska du har för hårdvara? Här är en recension av AX1200. http://www.sweclockers.com/recension/12096-video-corsair-ax12...

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||