Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kommer en Phenom II B35 flaska 6950 CF

Permalänk

Kommer en Phenom II B35 flaska 6950 CF

Tja.
Först och främst så vill jag påpeka att min CPU egentligen är en Athlon II 435. Den är dock upplåst och överklockad, så den upptäcks som en Phenom II B35, och jag antar att den även presterar som en.
Jag har börjat få en uppgradering på tankarna, och en CF lösning kändes mest effektiv. Fast jag undrar om två 6950 kommer flaskas av min processor.
Jag har hört att det här med flaskhals är överskattat, och det kan jag hålla med om, men det finns väl en gräns. Jag har annars funderat på att uppgradera till en Phenom II 1055T eller någon annan ur den serien, eller byta plattform till Intel och köra på en i5 2500k.

Jag undrar även vad det minsta rekommenderade PSU styrkan är för 6950 CF.

tack:)

Permalänk
Medlem

hur snabbt kör du cpun i ? x4 @ 3.0-3.5ghz ? två 6950 i hög upplösning med AA så borde inte en 3.5ghz flaska för mycket... men kör du bara i 3ghz så bör du byta cpu då dom är så billiga....

Permalänk
Skrivet av Disney:

hur snabbt kör du cpun i ? x4 @ 3.0-3.5ghz ? två 6950 i hög upplösning med AA så borde inte en 3.5ghz flaska för mycket... men kör du bara i 3ghz så bör du byta cpu då dom är så billiga....

jag kör den i 3,3 GHz

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Två 6950 kommer kräva din processors fulla uppmärksamhet i spel, men flaskar det handlar det om max 5fps skillnad vid 1080 och över med full AA.

Vilken upplösning kör du i?

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Skrivet av Xamin:

Två 6950 kommer kräva din processors fulla uppmärksamhet i spel, men flaskar det handlar det om max 5fps skillnad vid 1080 och över med full AA.

Vilken upplösning kör du i?

Jag kör i 1920x1080 och jag har oftaste inte mer än 4x AA, ibland mindre

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXBaconXx:

Jag kör i 1920x1080 och jag har oftaste inte mer än 4x AA, ibland mindre

Jag tror inte det kommer flaska nämnvärt, och absolut inte flaska så mycket så det är värt pengarna för uppgraderinga av ny bräda och processor till intel. Enda uppgraderingen jag kan tycka är värd i sånna fall är en beg Phenom II x4 elr x6 i det lite högre ghz sigmentet som passar din bräda.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Skrivet av Xamin:

Jag tror inte det kommer flaska nämnvärt, och absolut inte flaska så mycket så det är värt pengarna för uppgraderinga av ny bräda och processor till intel. Enda uppgraderingen jag kan tycka är värd i sånna fall är en beg Phenom II x4 elr x6 i det lite högre ghz sigmentet som passar din bräda.

Okej, tack.
Och ett 850 w nättagg borde väl räcka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXBaconXx:

Okej, tack.
Och ett 850 w nättagg borde väl räcka?

det ska vara nog.