Permalänk
Medlem

Helt svart när jag startar datorn!

Hejsan, jag skulle starta upp min dator idag men allt är helt svart, har köpt nytt grafikkort radeon 6970 och ram minne på 1600 mhz och nytt nätagg,

har prövat att dra ut grafikkortet och stoppa tillbaka det men de funka inte, allt är igång , men får ingen bild någon som vet va som är fel?

Permalänk
Medlem

datorn fungerade fel fritt tills idag när jag skulle starta den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackout:

Hejsan, jag skulle starta upp min dator idag men allt är helt svart, har köpt nytt grafikkort radeon 6970 och ram minne på 1600 mhz och nytt nätagg,

har prövat att dra ut grafikkortet och stoppa tillbaka det men de funka inte, allt är igång , men får ingen bild någon som vet va som är fel?

inte köpt ddr3 när du har ddr2 eller liknande? kopplat in strömkabel till graffekortet(om den har någon 4/6/8 pin kontakt)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

jag har köpt ddr3 och testat att byta ut 8 pin och 6 pin, men inget hjälper, prövade att byta ram minne till mina förra som var 1333mhz drr3 , men de funkade inte heller, har testat att dra ut grafikkortet och sätta tillbaka det, funkade inte heller.
de lyser från modekortet hela tiden, fläktarna funkar felfritt . får inte upp bios utan det är helt svart

Permalänk
Medlem

har även bytt grafikkort , funkade inte då heller