AMD: FX-serien "Bulldozer" lanseras under fjärde kvartalet

Permalänk
Melding Plague

AMD: FX-serien "Bulldozer" lanseras under fjärde kvartalet

I en kort kommentar bekräftar AMD:s John Fruehe att "Bulldozer" för konsumenter lanseras under årets fjärde kvartal. Det innebär att processorerna finns i handeln tidigast i oktober.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Det var väldigt vad de lyckas klämma in många förseningar för Zamzebi. Inte alls lovande!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Tråkigt för alla som har haft siktet inställt på att uppgradera i somras, men vad som oroar mig mer är om Bulldozer verkligen kommer att bli vad alla hoppas på. Känns som att det är för lite, för sent.

Permalänk
Medlem

Om de kan få ut ett m-itx modermodem så blir det en julklapp till mig själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

tror tyvärr att den kommer bli en flopp men det e bara min egna spekulation

Permalänk
Medlem

Underbart. Får jag väl köpa en jävla SB då.. Kunde jag ju uppgraderat för 9 månader sedan.

Permalänk
Avstängd

Äsch, hade dom haft release nu i september så hade jag skaffat det. Är i behov av en andra dator.

Får bli SB istället, där finns iallafall vettiga m-ATX kort. Saknar ett Crosshair V Gene...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Hoppas dom håller det till till Q4 nu.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Tur att jag inte väntade. Glad att jag valde min 2500k istället.

Permalänk

Det är nästan som dem vill gå i konkurs 2012, dem får tusan lägga på ett kol för att förhindra kollaps med Ivy Bridge och SB-E

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De slopade Bulldozer Enhanced "Komodo" eftersom Bulldozer "Zambezi" kommer släppas på dess datum istället, dvs Q2 2012.

Permalänk
Medlem

Just launch it already!!! :@

Får hoppas att den lever upp till allas förväntningar!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bollebop:

Underbart. Får jag väl köpa en jävla SB då.. Kunde jag ju uppgraderat för 9 månader sedan.

Exakt, tror väntan på Bulldozer har mer med religion att göra än något annat. Man kunde fått likvärdig prestanda i början av 2011. Blir dock gärna motbevisad, men Bulldozer känns mer tveksamt för varje dag den blir försenad.

Permalänk
Medlem

Suuuuuck!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Äh har du redan väntat så här länge kan du vänta och se hur bulldozer är. Är Bulldozer skit är det bara att vänta ett par månader eller tre på intel.

Permalänk
Medlem

blir nog en A8-3850 snart, orkar inte vänta längre. Min 3700+ börjar va gammal )

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Nä nu lämnar jag AMD och går över över till Intel!

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Nu får dom ta o skärpa sig tycker jag ... Här sitter jag med ett AM3+ moderkort och nya fina delar, behöver bara en ny processor..

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk

Allt tyder på att de inte har skapat effektivare klockcyklar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Roligt

Har ju varit så mycket negativa nyheter om denna lansering på sistone så det här var roligt att läsa. Frågan är ju vad intels motdrag blir nu när AMDs planer konkretiseras?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Ärsch, Bulldozer får gärna komma nästa år, mer intressant om Amd kan få ut de nya grafikkorten istället

Permalänk
Skrivet av Oldvikingschool:

Det är nästan som dem vill gå i konkurs 2012, dem får tusan lägga på ett kol för att förhindra kollaps med Ivy Bridge och SB-E

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror faktiskt att de skulle släppa processorerna idag om de hade några

Permalänk
Medlem

Att AMD slopar "Komodo" innebär att inga av AMD-cpu baserade moderkort kommer att få PCI-E 3.0 under 2012..Grattis AMD!

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk

Att AMD redan har börjat levera de mer advanserade modellerna av bulldozer till servrar, antyder att orsaken till förseningarna är "produktion strategiska" . Mao man väljer att tillverka till servrar och storkunder i början. Efter hand som produktion kapciteten ökar så kommer de "vanliga" kunderna få tillgång till bulldozer. Eftersom pc försäljningen går trögt och man får ut mer pengar på servermodeller mm så förstår jag AMD.
Jag gillar inte det men jag förstår dem.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

börjar bli uttjatat nu med försening efter försening. snart orkar nog folket inte vänta längre och går på intel istället. Så Amd får nog pumpa ut lite processorer snart.

Permalänk
Medlem

mjölken har passerat sitt bäst före datum, tror inte det kommer bli någon storsäljare tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Om de hade lanserats och konkurerat med SB hade det varit lugnt, men nu är jag trött.

Kommer inte råda någon att vänta på Bulldozer längre.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Om de hade lanserats och konkurerat med SB hade det varit lugnt, men nu är jag trött.

Kommer inte råda någon att vänta på Bulldozer längre.

Vänta på bulldozer drog jag bort redan i juli, har blivit en hel del 2500k riggar byggna nu istället. Kommer nog bli lga2011 direkt instället för bulldozer.. Hade tänkt att köra bulldozer tills dess att lga 2011 kom men ja nu verkar de mer som de kommer samtidigt nästan så blir nog tyvärr ingen bulldozer.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Att AMD redan har börjat levera de mer advanserade modellerna av bulldozer till servrar, antyder att orsaken till förseningarna är "produktion strategiska" . Mao man väljer att tillverka till servrar och storkunder i början. Efter hand som produktion kapciteten ökar så kommer de "vanliga" kunderna få tillgång till bulldozer. Eftersom pc försäljningen går trögt och man får ut mer pengar på servermodeller mm så förstår jag AMD.
Jag gillar inte det men jag förstår dem.

Antagligen går även llano före BD i fabriken, vilket är tråkigt för oss entusiaster :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade jag vetat det här i mars så hade min dator sett rätt annorlunda ut skulle jag tro. Trist.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x