Ladda ned Windows 8 Developer Preview

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ladda ned Windows 8 Developer Preview

Windows 8 Developer Preview innehåller operativsystemet i 32- och 64-bitarsversion samt Windows SDK för pekskärmsanpassade applikationer till gränssnittet Metro. Dessutom medföljer Microsoft Visual Studio 11 Express, Expression Blend 5 Developer Preview och 28 olika program för Metro.

Systemkrav: Windows 8 Developer Preview

  • CPU på 1 GHz eller mer

  • 1/2 GB RAM (32/64-bit)

  • 16/20 GB ledigt lagringsutrymme (32/64-bit)

  • Grafikkort med stöd för DirectX 9

  • Pekskärm (valfritt)

--> Ladda ned från: http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/apps/br229516

--> Artikel: Microsoft publicerar första testversionen av Windows 8

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nice, ska bli intressant att testa!

Permalänk

Laddar ner nu. Ska bli skoj och testa.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Laddar ner nu
20 min kvar, spännande !!!!!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Körde i vbox på macbook pro, och jag blev besviken. Ribbon är det värsta som finns (hoppas att det går att stänga av), startmenyn är helt åt helvete och det känns otroligt instabilt än så länge. Sen att allt är fyrkantigt gör inte saken bättre.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Körde i vbox på macbook pro, och jag blev besviken. Ribbon är det värsta som finns (hoppas att det går att stänga av), startmenyn är helt åt helvete och det känns otroligt instabilt än så länge. Sen att allt är fyrkantigt gör inte saken bättre.

Ribbon går att "stänga av" bara högerklicka och välja "minimize ribbons"

Permalänk
Snusfri

Ska bli intressant att testa, kanske kan vara något för netbooken.
Skall bara göra en ghost på win7 installationen på den nu så man slipper göra en total reinstall sen med alla program osv

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte med VirtualBox för mig. Om jag bootar med iso filen som CD/DVD skiva står det att det saknas drivrutiner och om jag bootar filen dirket får jag ett felmeddelande..

Hur gör man?

Visa signatur

i5 2500K | 12GB Corsair Vengence @ 1600Mhz | GTX 970 @ 1516Mhz / 7612Mhz

Permalänk
Skrivet av FERGUS:

Ribbon går att "stänga av" bara högerklicka och välja "minimize ribbons"

Jag kommer ha många roliga timmar med att tweaka windows 8 när jag uppgraderar. Tack för tipset!

Skrivet av Fr0z64:

Det fungerar inte med VirtualBox för mig. Om jag bootar med iso filen som CD/DVD skiva står det att det saknas drivrutiner och om jag bootar filen dirket får jag ett felmeddelande..

Hur gör man?

Jag körde en ny 64bit vista med 30gb hdd. Fick ett felmeddelande (0xc0000223 tror jag) som löstes genom att aktivera achi (?) i hårdvarutabben under inställningar.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Kan rapportera om att det går att fixa en bootbar USB med Developer Previewn med Windows 7 USB DVD Download Tool!

Permalänk
Avstängd

Jag är skeptisk. Om man kollar detta klippet http://www.youtube.com/watch?v=p92QfWOw88I så tycker jag att det ser väldigt rörigt ut.:/ Mitt uppe i all denna röra försöker man härma Apple på olika sätt - en del på ett mer direkt sätt och andra på ett mer indirekt sätt. Det hela ser mycket minneskrävande ut dock (i och för sig inte ovanligt när det kommer till Windows men i alla fall:)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Mh.. startade i virtualbox.. det fungerar, dock väldigt segt. Kanske blir en liten partiton istället.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Ser schysst ut iaf

Permalänk
Medlem

aha! det här var ju kul. Hur går jag tillbaka till Windows 7?

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Kan man ladda ner en image från något annat ställe? 120kB/s med 100/100 känns lite småtrist...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonke:

Kan man ladda ner en image från något annat ställe? 120kB/s med 100/100 känns lite småtrist...

Ligger ute på bland annat The Pirate Bay: http://thepiratebay.org/torrent/6673997/Windows_8_Developer_P...

Permalänk
Medlem

Kan man köra det i dual-boot med Windows 7 som andra alternativ?

Permalänk

Nä, det där var inte snyggt. Ser inte varför jag skulle vilja ha det där istället för Win 7 på en dator. På en dator ser jag ingen poäng med att ha 9 skitstora "ikoner" som täcker skärmen - hur dåligt siktar man med en mus, liksom? Känns som att det är huvudsakligen avsett för plattor, inte för datorer. På plattor kan jag se poängen med det, men där tror jag att Android och IOS har ett alldeles för stort försprång. Microsofts chans att få till nåt på "plattmarknaden" är nog om dom släpper källkoden helt fri OCH släpper Win8 gratis, samt ser till att optimera koden så hårt så att det kan rulla på sunkplattor med (typ) förra generationens snik-processorer.

edit: Fast Metro UI kunde man tydligen stänga av. Då blev det ju kanske intressantare.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

laddar ner just nu. Nån som har upptäckt nått nytt och coolt än så länge med windows 8 ?

Visa signatur

Nexus One • RA-nexus-v1.6.2 • CM 5.0.5.3w/gapps • Apps2sd: enabled • Meltus Audio/Volume Hack V2r2 • Desire Camera :)

Permalänk
Medlem

min broder har lyckats göra så att jag endast kan komma in som user i Biosen, och därför kan jag inte slå på AMD-V. Annars skulle jag testa i vortualbox. Någon som har något tips på lösning?

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

min broder har lyckats göra så att jag endast kan komma in som user i Biosen, och därför kan jag inte slå på AMD-V. Annars skulle jag testa i vortualbox. Någon som har något tips på lösning?

Rensa cmos så kommer du in. Kolla moderkortsmanualen. Eller rycker du strömmen, kollar du efter knappcellsbateriet på moderkortet och plockar bort det. Efter några sekunder man du montera tillbaka det.

Permalänk

Hur funkar det om man vill testa Windows 8 kan jag installera det på en hårddisk och sedan ta bort det och återgå till Windows 7 utan problem?
Väljer man när datorn startar upp vilket operativsystem man vill starta?

Har aldrig haft två operativsystem samtidigt på en dator så undrar lite hur det funkar man vill ju inte få några problem när man har testat färdig och vill återgå till sitt Windows 7

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hur funkar det om man vill testa Windows 8 kan jag installera det på en hårddisk och sedan ta bort det och återgå till Windows 7 utan problem?
Väljer man när datorn startar upp vilket operativsystem man vill starta?

Har aldrig haft två operativsystem samtidigt på en dator så undrar lite hur det funkar man vill ju inte få några problem när man har testat färdig och vill återgå till sitt Windows 7

Ladda ner VirtualBox och kör win 8 därifrån, finns säkert ngn guide på youtube

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Uppdateras denna nånting eller? Har tänkt köra exjobb nu i vår och förmodligen göra någon wp7/metroapp. Tänkte lägga in denna, men vill gärna ha relativt buggfri och gärna så den uppdateras med

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Uppdateras denna nånting eller? Har tänkt köra exjobb nu i vår och förmodligen göra någon wp7/metroapp. Tänkte lägga in denna, men vill gärna ha relativt buggfri och gärna så den uppdateras med

Vänta en ca en månad på betan och få något som fungerar bättre. Jag har lite problem med ljudet om man grejar lite med att ändra ljudenheter, Skype fungerar dåligt, remotedesktopklienten hänger sig alltid, den vanliga kontrollpanelen är komplicerad att navigera till. Länkar öppnas i IE även om firefox är default. Skulle tro att diverse andra program ej heller fungerar.

Men jag har själv inte haft några krasher och då har jag kört det ett tag nu under julen. Tror inte det kommer uppdateringar längre, kom några första veckorna men det har avtagit och vilka förbättringar som de gjorde vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Ok, tack. Då avvaktar jag nog ja. Antog nästan att denna uppdaterades och övergick till beta/rc genom uppdatering. Har såklart ingen lust att installera i onödan

Permalänk

Får felmeddelande angående Product Key.
Hjälp?

Permalänk

Hmm, har 24Mbit och jag laddar ner i 2.4MB/s

Edit: Ang Win 8 så var det det värsta Windows hittills! buggigare än Vista(jag vet att det är en Pre) men det var inte det jag störde mig på... det var den jävla startmenyn och att man fick ta en massa omvägar för att hitta...

... också har vi ju ribbon..........

Tur man kunde stänga av det!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, INTEL INTEGRATED GRAPHICS!