Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zednosius:

Någon CM skrev att caspian border servrarna kickar alla efter en match för att fler ska ha chansen att få spela.

Beror helt på vilken server man spelar på, har blivit "kickad" ett par gånger men på den senaste servern så körde jag 5ronder utan att bli kickad.

Permalänk

Hur bra flyter det för er? Jag har ungefär 30FPS ingen skillnad vilka grafikinställningar eller upplösning(nyaste nvidia beta drivrutinen)

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen_200:

Hur bra flyter det för er? Jag har ungefär 30FPS ingen skillnad vilka grafikinställningar eller upplösning(nyaste nvidia beta drivrutinen)

Starta om mellan dom olika inställningarna

Permalänk

Hur ändrar man egentligen grafikinställningarna? Jag hittar inga inställningar alls

Permalänk
Skrivet av Tredent:

Skulle vara skoj om man kan byta knapparna i spelet så man kan spela som man normalt gör istället för default skiten.

Det går att byta knappar, bara de att man inte kan binda saker till musen.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuba-cola:

Hur ändrar man egentligen grafikinställningarna? Jag hittar inga inställningar alls

ESC när du spawnat, sen Video.

Permalänk
Medlem

Nu har jag försökt joina samma server i minst 10min men trots att det står joining server kommer jag inte in=(

Permalänk
Medlem

då laddar man ner betan nudå

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Medlem

Någon som förstår sig på att ha server browsern i webbläsaren? Sjukt osmidigt...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Kan någon ta och kolla vad mappen heter där spelet ligger? Den ska ligga under "Program x86" och "Orgin Games"

Permalänk

jesus va krävande spel haha

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

ESC när du spawnat, sen Video.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Torx:

Nu har jag försökt joina samma server i minst 10min men trots att det står joining server kommer jag inte in=(

Prova en annan då da?
Sen fungerar inte quick match.

Skrivet av Jeddan:

Någon som förstår sig på att ha server browsern i webbläsaren? Sjukt osmidigt...

Det är väl ändå mera smidigt än att ha allt i spelet?
Lätt att browsa och joina polarna etc. (Dock inte i samma squad tack för den DICE)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Kan någon ta och kolla vad mappen heter där spelet ligger? Den ska ligga under "Program x86" och "Orgin Games"

Battlefield 3-beta
eller: Battlefield 3 Open Beta

Du kan ochså ta och ladda ner i 5sec med Origin, pausa kolla namnet och sedan ta bort den med krysset i Origin.
(När du håller musen över baren)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Kan någon ta och kolla vad mappen heter där spelet ligger? Den ska ligga under "Program x86" och "Orgin Games"

\Origin Games\Battlefield 3 Open Beta

Permalänk
Medlem

Någon som vet lösen till caspian border servrarna :D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Någon som vet lösen till caspian border servrarna :D?

Gå tbx en sida och läs ett av mina inlägg.

Permalänk

Origin fungerar inte som det ska för mig, jag har bara en stor svart ruta när jag är i "butiken"-delen -.- wtf

Någon som vet nåt?

EDIT: Det var min dator som fuckade up, startade om så nu fungerar det

Permalänk
Medlem

Dra åt helvete vad grymt det är!
Kör allt på high, 1920x1080 och 16xaa med mina psecc och laggar ingenting! underbart!

Permalänk
Medlem

Bara jag som får kraftig fps sänkning om jag siktar med vapen på caspian border?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av el30:

Dra åt helvete vad grymt det är!
Kör allt på high, 1920x1080 och 16xaa med mina psecc och laggar ingenting! underbart!

Coolt, då kan jag det nog också! (Phenom II x4 4ghz / GTX 480 / 5gb DDR2

Permalänk
Medlem

Någon mer som får flimmriga skuggor jämt och ständigt? Skuggor på marken som slås av och på, till exempel på gräs, hål i marken med mera med mera. Ska se ifall jag kan få tag på ett screenshot. Har haft samma i BFBC2, men har bytt grafikkort sedan dess. Borde ju inte följa med tycker man?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

äntligen kunnat lira min första match..går rätt bra o vad händer..jo spelet stängs ner efter en stund så klart..så inga poäng elr nått sparas..suck

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Någon mer som får flimmriga skuggor jämt och ständigt? Skuggor på marken som slås av och på, till exempel på gräs, hål i marken med mera med mera. Ska se ifall jag kan få tag på ett screenshot. Har haft samma i BFBC2, men har bytt grafikkort sedan dess. Borde ju inte följa med tycker man?

har du uppdaterat till dom nya beta drivrutinerna för bf3?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

Någon mer som får flimmriga skuggor jämt och ständigt? Skuggor på marken som slås av och på, till exempel på gräs, hål i marken med mera med mera. Ska se ifall jag kan få tag på ett screenshot. Har haft samma i BFBC2, men har bytt grafikkort sedan dess. Borde ju inte följa med tycker man?

har själv samma problem..

Permalänk
Medlem

Tack för länken Tracy Ladda ner spelet på 5 min

Dock verkar det inte fungera på mitt konto ^^

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Gah, det ända som händer för mig är att battlelog säger att varenda server är full

Permalänk

hmm.. kommer inte in på en enda server, har säkert (utan överdrift) försökt 100 olika nu under flera minuter. Alla servrar är proppfulla

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Jag är ändå förvånad över att det är såpass mycket buggar och problem som inte är relaterade till just multiplayer/serverinfrastruktur...

Känns som att dom kommer få köra mkt sovsäck på DICE-kontoret om dom ska reda ut allt det strulet + trycka skivor och distribuera på 1 månad!

Dom har ju trots allt ca 70 pers som jobbar på spelet fortfarande. Dom var runt 200 när spelet var i full produktion.

Permalänk
Medlem

Den "blå blinkade" skärmen hade jag på PC den lilla stund jag spelade å även på PS3. Ingen krash under 20min på PC men på PS3 krash efter 5min(lost connection to EA server, inget ovanligt där) men det var bara joina igen. Som vanligt bättre teamplay på konsol jämfört med PC(när man spelar med randoms) vad är det med PC-spelare egentligen kan man bara ha teamplay med sina polare å när man spelar med randoms är det CoD-style run and gun som gäller? Fick ingen ammo eller medkits på PC gick in på PS3 fick direkt var inte ens skadad å ändå släppte folk medkits utmed mig?

EDIT: jag tycker FPS ska spelas på PC men vad har hänt med mentaliteten hos folk? Ingen teamplay med randoms i BC2 på PC men på Xbox är det 95% av tiden jag spelat. Jag bara undrar vad det beror på? Är det bara kids som spelar på PC eller är det kids som kan teamplay?

Visa signatur