Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Varför kommer jag inte in på origin.com för?

står "Den här webbsidan är inte tillgänglig
Anslutningen till store.origin.com avbröts"

Men alla andra hemsidor funkar ju hur bra som helst?

va är felet?

Visa signatur

Intel Core i7 12700k | Custom vattenkylning | Nvidia RTX FE 3090 | Asus Strix Z690-A | Trident-Z Royal 32GB 4000mhz | 500GB Kingston M.2 + 1TB WD black SN750 M.2 | 500GB 970 EVO | Asus Thor 1000w | Samsung g9 odyssey + Asus Swift PG348Q | Think 2.5 GMK Dualshot | Pulsar Xlite V2 | SteelSeries Arctis Pro| GOXLR | Røde Podmic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Hur ställer man sig i kö till servrar?

Går bara på vissa servrar, dem som har inom ( ) efter antal spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

någon som kan tipsa om vart man kan byta in-game nickname?

Verkar vara lite förvirring kring detta, men för tillfället så verkar det vara så att ORIGIN nick = ingame nick.

Finns lite mer här t ex:
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1421166-ques...

Här är nån stor tråd på 13 sidor, orkar inte läsa den
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/6941361.page

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcf:

Har inte testat med 2x MSAA , kör mitt på 4x MSAA.
Lite bättre blir det nog.
Har du pengarna så är mitt råd att köra på ett 6950 till.
Funkar ju att spela på ett 6950 men vill du ha ut lite mer ur spelet så kör på crossfire
Men det är ju upp till var och en hur mycket pengar man vill lägga på sin rigg.

Pengarna är inte mitt problem snarare att mitt 6950 inte går att få tag på längre (gigabyte 2gb med biosswitch). Hur blir det att köra två olika?

Visa signatur

MSI 870A-G54 - AMD Phenom2 X6 1090T BE @ 3,6GHz - Corsair 8GB DDR3 1600MHz -
Gigabyte HD6950 2GB @ 960/1400mhz -Fractal Design 550W Tesla 80+ -
Fractal Design Define R3/SVART/ - HD640GB WD Black 64MB SATA-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

hur fan fick du in BC2 i Origin? Jag loggade in med samma "origin-konto" som jag använder för BC2 (fristående, inte via Steam) men det finns fan ingen info allls om att mitt konto skulle vara kopplat till ett BC2

https://activate.ea.com/applyentitlement.do

Permalänk
Medlem

Till alla er som får en vit/grå sida inne på Origin, stäng ner Origin och spamma http://store.origin.com/promo?promoI...00&linkid=free i webbläsaren, därefter borde Battlefield 3 Beta dyka upp i Origin!

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Någon mer som får flimmriga skuggor jämt och ständigt? Skuggor på marken som slås av och på, till exempel på gräs, hål i marken med mera med mera. Ska se ifall jag kan få tag på ett screenshot. Har haft samma i BFBC2, men har bytt grafikkort sedan dess. Borde ju inte följa med tycker man?

Skrivet av VivaLeFrance:

har själv samma problem..

I BC2 berodde det väl på någon inställning som man skulle stänga av? Knappt rört det spelet sedan betan så kmr inte riktigt ihåg vad det var just nu. Tror att det var någon utav AA/AF/hdr/bloom som skulle stängas av. AA och AF kan man ju ändå öka i CCC och motsvarande för nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achilles_81:

Riktigt irriterad nu! kommer inte in på en enda jävla server. Jag får

"Failed to ping closest servers, please try again. If this happens frequently, check your firewall settings. " varje gång.....

du måste söka manuellt..dvs klicka på "multiplayer - server browser" så får du fram alla servrar.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

synd att dom inte släpper caspian border...100 ggr roligare än metro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Min x6a 3.7ghz ligger konstant 90% på alla cores när jag spelar Caspian Border.

Med andra ord kommer det inte göra så stor skillnad trotts bytet av grafikkort? Eller lär jag märka någon skillnad?

Visa signatur

Fractal Design Define R3. ASRock Z68 Extreme3 GEN 3. CPU i5 2500K. Corsair 8GB.
SSD 120GB Corsair Force 3. 1TB Samsung spinpoint F3. Corsair HX 750W. GeForce GTX 570 Windforce Rev 2.0

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AtreX:

någon som kan tipsa om vart man kan byta in-game nickname?

Jag pratade med EA-supporten på deras live-chatt, och dem säger att dem "för tillfället" inte kan/vill byta folks namn, då det kan skapa korruption i server/klient-förbindelserna.

Det verkar dock som att dem har hjälpt vissa att byta, så jag vet inte vad det beror på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Spelade 2-3 matcher på Caspian Border, ändra grafikinställningarna för att det skulle passa mig lagom, nu verkar jag inte få stanna kvar på någon server mer än 1-2min av någon anledning, blir alltid dcad. Slängde in det där password scripted nån länkade (så man slipper skriva in lösenord varje gång), kan det ha något med det att göra ?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man bytar squad?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Någon fler som fått högre temps i BF3 under 1 timme än Prime95 körandes i 4-5 timmar? xD

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

kommer dom släppa caspian border så man kan lira den öppet istället för att ea har vissa låsta servrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Någon fler som fått högre temps i BF3 under 1 timme än Prime95 körandes i 4-5 timmar? xD

Då prime 95 mig veteligen inte belastar GPU så är det kanske inte så konstigt att du får högre temp då både CPU+GPU pumpar värme i din låda?

Permalänk
Medlem

Skulle dom släppa caspain border idag eller? vad är pw nu då?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan nå butiken inne i origin??

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Skrivet av Dskjono:

Skulle dom släppa caspain border idag eller? vad är pw nu då?

Password = videokilledtheradiostar

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Skulle dom släppa caspain border idag eller? vad är pw nu då?

Skrivet av dempa88:

Är det bara jag som inte kan nå butiken inne i origin??

Läs tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stokstad:

Pengarna är inte mitt problem snarare att mitt 6950 inte går att få tag på längre (gigabyte 2gb med biosswitch). Hur blir det att köra två olika?

Komplett har ibland.. Köpte själv ett till för några v sedan

Kan man slanga ner spelet på piratebay eller nåt? För sidan är ju nere..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Då prime 95 mig veteligen inte belastar GPU så är det kanske inte så konstigt att du får högre temp då både CPU+GPU pumpar värme i din låda?

Tycker inte det då finns gott med ventilation i chassit

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

kan inte spela mer än nån runda på den där hemska kartan metro nej det blir nog inte mycket betaspelande tyvärr... kör vidare med bc2 tills man får köra lite roligare kartor. Men ja, egentligen är det ju inte metro som är det värsta. Rush är hemskt.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Hur gör ni för att ta er in på en Caspian Border server? Alla är ju fulla HELA tiden?

Permalänk
Medlem

Omöjligt att ansluta till servrar fast det finns slots kvar, blir sjukt arg

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem

de äckliga start sättet dom har,, att starta spelet genom browsern fick mig att nästan avboka spelet.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

om ni vill se fps i spelet så tryck ctrl+alt+s så kommer det upp en ruta i vänstra hörnet så länge ni håller in knappare..dock går ju gubben bakåt just då dumt nog

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Är det någon fler än jag som bf3 beta har tagit död på datorn för?
för mig lät nätdelen pang sedan slocknade bilden, hoppas inga annat flög.

Permalänk
Medlem

Som enbart infanterispel funkar det ju inte. Nätkoden är ju så fruktansvärt dålig. Man dör genom stenar o träd o seden blir man tillbakadragen 3 meter av servern till ett ställe man var på för 2 sec sedan.

Sluta ge praktikantennerna nätkodsdelen.

Permalänk
Skrivet av mitso:

Som enbart infanterispel funkar det ju inte. Nätkoden är ju så fruktansvärt dålig. Man dör genom stenar o träd o seden blir man tillbakadragen 3 meter av servern till ett ställe man var på för 2 sec sedan.

Sluta ge praktikantennerna nätkodsdelen.

Det är en BETA