CF 5870 hänger sig vid startupskärmen.

Permalänk
Medlem

CF 5870 hänger sig vid startupskärmen.

Skriver detta åt min bror.

Vi köpte varsitt 5870 för cirka 1 år sen och nu var jag sugen på bättre grafikkort så jag köppte dubbla 570 medans han fick mitt 5870. När han sen kom in i windows såg vi att korten inte kördes i cf, datorn htitade båda korten och allt var som det skulle förutom att dom inte kördes i cf och alternativet fanns inte ens. Så jag bad honom vända bryggan, byta plats på själva bryggan så han testar allt möjligt, till slut så bad jag honom byta plats på korten, det gjorde han o sli fungerade. Sen krashade hans hårddisk och han var tvungen att installera om datorn. När han installerade om datorn och kom in i windows så installerade han allt han behövde(inklusive drivers till g-korten). Så hängde sig datorn vid startupskärmen (windows dvs). Så han trodde det var något fel så han installerade om 2 gånger till med exakt samma resultat, av ren panik så plockade han isär datorn och fräshade upp allt, blåste rent allt osv, men denna gången så stoppade han bara i 1 kort för att bara testa.. Då startade datorn utan problem. Testade stoppa i det andra kortet då hängde den sig igen.

Nu kan jag säga att vi har testat dessa grejer:

Installera olika drivers, installera drivers med båda korten i och även med bara ett kort i för att sedan stoppa i det andra. Det enda jag känner att vi inte har testat just nu är att byta tillbaka korten som dom satt förut (när cf inte fungerade).

Någon som har lust o hjälpa oss klura ut detta? Alla tankar är välkomna.

Permalänk
Medlem

Ingen som har något?

Permalänk
Medlem

vad har han för nätagg?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Han har ett corsair hx750. CF fungerade felfritt 2 veckor innan detta hände, så jag vet inte riktigt om nätagget är boven i detta dramat?

Mvh