Bluescreen när jag installerar drivrutiner!

Permalänk

Bluescreen när jag installerar drivrutiner!

Hej!

Har försökt installera drivrutiner till mitt ATI radeon HD 5750 i flera timmar nu, börjar bli galen.

Jag börjar som vanligt med att avinstallera alla tidigare drivrutiner, vilket jag gör med både DriverSweeper och ati's egna avinstallation. Jag startar om datorn och startar därefter installationen för 11.10. Jag väljer snabb installation och allting ser ut att funka fint i början.. men mitt i processen så får jag en bluescreen eller dylikt med text som säger att windows har valt att avbryta/starta om datorn för att den är utsatt för fara eller dylikt.
(Hinner inte läsa så mycket innan datorn stängs av)

Efter ovanstående så startas datorn om och jag kommer tillbaka inloggningsskärmen. När jag väl är där så ser jag att min skärm är inramad i svarta rutor och har väldigt låg resolution. Jag kan inte byta tillbaka till min normala resolution eller göra mig av med dom svarta rutorna som ramar in skärmen. När detta har hänt så måste jag genomgå en systemåterställning, vilket fixar alla problemen som uppstår efter crashen.. yay! Det enda problemet som kvarstår är att jag inte har några drivrutiner i överhuvudtaget, och gärna skulle vilja ha det.

Har testat att ladda ner 11.10 från både amd/atis hemsida och megaupload, får samma resultat från bådadera. Jag Har även testat att installera en tidigare driver, 11.9.. vilket resulterar i detsamma.

Har sökt runt väldigt mycket och försökt mig på oerhört många saker, men det resulterar alltid i att jag måste gå igenom en systemåterställning.

Finns det någon där ute som vet vad detta beror på?

Hjälp skulle uppskattas! Tack.

Permalänk
Medlem

Vill du ha hjälp, måste du tala om vilka övriga komponenter är i din dator och när du får bluescreens så finns det en kod eller flera som är bra att veta vad som står där också.

Permalänk
Skrivet av milla_66:

Vill du ha hjälp, måste du tala om vilka övriga komponenter är i din dator och när du får bluescreens så finns det en kod eller flera som är bra att veta vad som står där också.

Intel Core 2 Duo E8500 @ 3.16GHz, 4 GB RAM. OS: Windows 7 64-bit.

Hinner inte riktigt se en kod, hinner bara läsa att Windows har valt att stänga av datorn för att förhindra hot eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Och ditt nätagg är?

Vidare så tar du fram kontrollpanelen och därefter i följande ordning; System och säkerhet, Åtgärdscenter, Tillförlitlighetsövervakaren och där får du en lista med alla kända och okända problem under en tidsperiod, markera den dagen du hade problem så ser du mer specifikt vad det är för problem. Tex "Det gick inte att installera drivrutinen" Välj visa teknisk information och vips så ser du felkoden som har genererats.

Markera densamma och kopiera den och sök därefter på Google så får du säkert fler svar om vad som är problemet och hur du skall lösa det.

Men du säger att datorn har stängts av efter hot och liknande... Har du provat att formatera och installera om systemet? Om inte så är det nog inte en så dum ide och därefter installera drivrutiner för ditt grafikkort.

Lycka till!

Permalänk

Jag fick bsod när jag skulle prova att spela c o d med 11.10 drivaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D