Corsair tx 750w låter skevt?

Permalänk
Medlem

Corsair tx 750w låter skevt?

Kör med följande

i7 2600k
Gtx 580
asus p8p67
8 gb vengeance
Haf 912 plus

och då nätagget i topic.

Detta är mitt andra corsair agg som har ett svagt "klickande" ljud, mitt föra var ett 520 vx som sitter i min gamla dator. Vad fan ska man göra mot detta? Corsair ska ju vara bra, men det här håller inte.

Ljudet fanns inte de först 2-3 veckorna jag hade riggen utan har dykt upp på senaste tiden. Någon som har tips på vad som kan vara knas?

Permalänk
Hedersmedlem

Kablar som ligger emot fläktbladen från insidan.

Läste en artikel häromdagen där det tydligen är så att Antec har PWM-fläktstyrningspatentet för PSUer och många fläktar tenderar att ticka när de lågvoltas på vanligt sätt. En del fläktsorter mer än andra. Iaf inte ett okänt fenomen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vände på nätagget och ljudet är borta.. inte en optimal lösning eftersom det tar luft inifrån chassit nu men men, har hyffsat bra luftflöde i chassit så påverkas inte allt för mycket. Fick inte till det med nätagget åt rätt håll, nästa gång blir det något annat märke på nätagg tror jag nog efter 2 besvikelser från corsair.