Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

5750 crossfire software

Har ett gammalt sapphire hd5750 som fungerar ok men eftersom jag har planer på att köpa BF3 så tänkte jag uppgradera med ett till eftersom det är ett billigt sätt att öka prestandan. Beställde ett MSI hd5750 och fick hem det idag o skulle sätta i det och då upptäckte jag att det inte finns x-fire uttag på det...
Plockade ur det igen o startade upp datorn,kollade specen på orderbekräftelsen och visst står där att det är x-fire klart,precis som jag hade för mig.

Googlar lite och får fram att det ska stödja x-fire men endast via software,så jag stoppar i det igen o laddar ner senaste drivaren som dessutom står en rad under att den nu är snabbare i x-fire.

Installerar och enablar x-fire startar sedan om för att vara säker o kör sedan en testrunda i ett gammalt 3d-mark, och då visar det sig att jag sänkt min prestanda från 41000 till 32000

Så jag får väl göra ungarna lyckliga o sätta i kortet i deras dator i stället

Permalänk

Jag satte ett av minna gammla hd 5770 i barnas dator dom blev glada:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D