Permalänk
Medlem

Gör din egna felsökning! Flowchart

Hej!

Kom över ett par Flowcharts på nätet som jag tyckte kunde komma till STOR användning här på SWEC.
Så istället för att varannan tråd ska handla om någon som har problem om något så kan börja med att felsöka själv.

Om en Moderator tycker att denna tråden är bra så kan ni klistra den, så den är lättåtkomlig och inte behöver skrivas i konstant för att man ska hitta den.

"Are you getting a blank screen when you open your computer? There are certain components that can cause your computer for not getting a live screen. The best thing that you can do is to find the failing hardware, but how can you do that? well, the flowchart below will help you diagnose and determine what exactly is causing the problem and the exact hardware that you should replace so you can go back to your normal computing life."

Rubriken justerad med anledning av trådsammanfogning.
Permalänk
Medlem

Gör din egna felsökning! (Grafikkort) Flowchart

Hej!

Kom över ett par Flowcharts på nätet som jag tyckte kunde komma till STOR användning här på SWEC.
Så istället för att varannan tråd ska handla om någon som har problem om något så kan börja med att felsöka själv.

Om en Moderator tycker att denna tråden är bra så kan ni klistra den, så den är lättåtkomlig och inte behöver skrivas i konstant för att man ska hitta den.

"This chart will help you solve and identify video display problem. Video card problem is one of the reason on a no display issue on your computer, so if you happen to experience a no display problem on your PC you might want to check your video adapter."

Permalänk
Medlem

Gör din egna felsökning! (Nätaggregat) Flowchart

Hej!

Kom över ett par Flowcharts på nätet som jag tyckte kunde komma till STOR användning här på SWEC.
Så istället för att varannan tråd ska handla om någon som har problem om något så kan börja med att felsöka själv.

Om en Moderator tycker att denna tråden är bra så kan ni klistra den, så den är lättåtkomlig och inte behöver skrivas i konstant för att man ska hitta den.

"Seeing lights on your computer, hearing fans turning or drive motors spinning doesn’t mean that your power supply is working perfectly. Most people always assumes when they don’t see a live screen is that their RAM, video card, or monitor is failing but they don’t know that their power supply can also be a suspect. Computer components usually fails if your power supply fails to provide enough power. Here is a chart that will help you determine and fix power supply failure."

Permalänk
Medlem

Riktigt bra grej.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Gör din egna felsökning! (Hårddisk) Flowchart

Hej!

Kom över ett par Flowcharts på nätet som jag tyckte kunde komma till STOR användning här på SWEC.
Så istället för att varannan tråd ska handla om någon som har problem om något så kan börja med att felsöka själv.

Om en Moderator tycker att denna tråden är bra så kan ni klistra den, så den är lättåtkomlig och inte behöver skrivas i konstant för att man ska hitta den.

"Your computer can’t identify your installed hard drive? In this case this is probably caused by a wrong installation, you have bad cable, no power supplied, failed motherboard controller or worse a dead hard drive. But how can you identify which one is the culprit? The flowchart below can help you. Follow the flow based on what you are experiencing on your machine and you will be able to determine the main source of the problem."

Permalänk

Knappt nån kör IDE längre, så en mer uppdaterad hade varit bättre...

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

ska man felsöka sin hårddisk så finns flera olika program , en bra skiva till dom som felsöker sina datorer är Ultimate Boot CD

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Knappt nån kör IDE längre, så en mer uppdaterad hade varit bättre...

Alla kör IDE. SATA-diskar är IDE (Integrated Drive Electronic). PATA-diskarna var de första IDE-diskarna med ATA-protokollet.

Det stämmer att få längre kör PATA-diskar och schemat gäller just PATA.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

De flesta som har problem, har inte patitionerat sina hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av fagerja:

Alla kör IDE. SATA-diskar är IDE (Integrated Drive Electronic). PATA-diskarna var de första IDE-diskarna med ATA-protokollet.

Det stämmer att få längre kör PATA-diskar och schemat gäller just PATA.

Det är ju precis det sista som du skriver som jag syftar på. Och PATA diskar existerar knappt längre. PATA är även kallat IDE i folkmun så...

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade och tråd flyttad*

Jag tyckte att det passade bättre att ha de här trådarna i supportdelen och har sammanfogat dem. http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1046966-gor-din-egna... och http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-... har jag dock låtit vara egna trådar.

Permalänk
Medlem

Hittade denna som verkade saknas: