Caspian Border öppet för alla(PC) hela helgen!

Permalänk
Medlem

verkar vara kring 50 servrar tillgängliga just nu synd att man sitter på jobbet :/

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk

100 servrar "my people wear diapers no time for bathroom breaks" spela, spela och spela under hela helgen!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?filtered=1&expa...

edit: antal servrar uppe för stunden

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

sitter o spelar caspian nu . ändra bara filter i server browser

Permalänk
Medlem

Kul!

Fredagsgejmingen blir helt klart Caspan Border nu istället för bf2 som plannerat

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Underbart! Då var man inne och lirar Caspan Border för fförsta gången!!! Lycka!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Som längst har jag lyckats vara inne på en Caspian Border server i 2min, blivit kickad av admins 4ggr och disconnectad ~15ggr. Verkar inte vara så stabilt just för stunden, tänkte testa lite senare ikväll.

Anledningen till att jag postar detta är att jag är nyfiken på om någon upplever samma sak?
(Har testat allt från UK servers till NO/DK/SE)

Edit: Bör tilläggas att min lina så gott som aldrig strular, ger fina pingtider och testade precis spela en runda metro utan problem. Det är ju förstås en Beta där de testar servrarna, är fullt medveten om detta. Blev bara nyfiken på om det är likadant för någon annnan?

Permalänk
Medlem

Franska servern fungerar bra för mig!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Som längst har jag lyckats vara inne på en Caspian Border server i 2min, blivit kickad av admins 4ggr och disconnectad ~15ggr. Verkar inte vara så stabilt just för stunden, tänkte testa lite senare ikväll.

Anledningen till att jag postar detta är att jag är nyfiken på om någon upplever samma sak?
(Har testat allt från UK servers till NO/DK/SE)

Edit: Bör tilläggas att min lina så gott som aldrig strular, ger fina pingtider och testade precis spela en runda metro utan problem. Det är ju förstås en Beta där de testar servrarna, är fullt medveten om detta. Blev bara nyfiken på om det är likadant för någon annnan?

Yep samma sak för mig + att servern laggar så mycket så det knappt är spelbart och det är med BBB 100/100 fiber så inget fel på min lina

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Avboka allt, var en sann gamer. Det är trots allt sista chansen att spela BF3 betan nu i helgen, dessutom på en brutal map.

Hmm, kan vara svårt; kompisar med barn plus morsan och farsan kommer på middag och vuxenspel.
Jag tror inte att -"Jag skall bara göra en sak, kommer snart" håller i längden....

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

När är det 10AM CET då?
Snart?

CET == Central European Time == UTC + 01:00 == GMT +1 == Vår tid
UTC == Coordinated Universal Time och inte Unix Time Constant

Överkunskap:
CET == WET +1
WET == Western European Time
GMT == WET == UT == Zulu Time

De var lite väl storsinniga Britterna när de uppfann GMT

Permalänk
Medlem

Konstigt att det laggar för er. För mig fungerade hela förra matchen helt felfritt med väldigt bra ping!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Bara jag som får duktigt mycket mindre fps? mycket tråkigt

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Det lär bli en del fps drops på denna bana ja då den är avsevärt större och det händer mer samtidigt

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Men ass så ska man bort över helgen -.- Inte söndag iofs

Permalänk
Medlem

Why must I work?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem

Skrev att den skulle komma i den andra tråden för 1 vecka sedan, men blev kallad troll :S

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Bra att de fixar till stabiliteten för windows 7 64bit också...

Permalänk
Medlem

Har inte lyckats spela klart en runda so far, blir alltid kickad ellr DCad

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Skrev att den skulle komma i den andra tråden för 1 vecka sedan, men blev kallad troll :S

Kan du gissa varför?!
Du angav ingen källa samt att du inte svarade trots att drygt 5 pers citerade dig...

Ontopic: sånt gillar vi, nu får vi se riktigt BF anda! helgen är räddad:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Skrev att den skulle komma i den andra tråden för 1 vecka sedan, men blev kallad troll :S

Du angav ju ingen källa när du blev tillfrågad...

Nu kom jag in!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Kan du gissa varför?!
Du angav ingen källa samt att du inte svarade trots att drygt 5 pers citerade dig...

Ontopic: sånt gillar vi, nu får vi se riktigt BF anda! helgen är räddad:)

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade inte källan där jag läste det igen, plus att jag har haft feber osv. Därav ingen respons. Så ber om ursäkt för det. Dock så var en del av citeringarna enbart påhopp.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

nån som vet varför jag knappt ligger över 20FPS? :S

har testat både med 2Way och 3Way SLI, har nyaste 285.38 drivarna :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

servrarna verkar lagga Omegamycket just nu :/

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Skrivet av Arne-Mohammed:

nån som vet varför jag knappt ligger över 20FPS? :S

har testat både med 2Way och 3Way SLI, har nyaste 285.38 drivarna :S

Sitter med 3 6950 (införskaffade det 3:e för nån dag sen) laggar mycket för mig med.
Funkar fin fint på metrobanan men inte på CB.
Överbelastade servrar , alla vill väl spela när CB är fritt för alla

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Skrivet av Phantomcf:

Sitter med 3 6950 (införskaffade det 3:e för nån dag sen) laggar mycket för mig med.
Funkar fin fint på metrobanan men inte på CB.
Överbelastade servrar , alla vill väl spela när CB är fritt för alla

lhar samma problem på Metro och CB, ligger på 17-19fps på båda :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Kan nån tipsa om en server som är laggfri?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Kan nån tipsa om en server som är laggfri?

Verkar som lagget kommer när det blir över 32 spelare men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Kul att höra detta, dock lär det säkert vara lika proppfullt på servrarna som det var under passerad perioden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Grymt kul med en riktig BF-bana. Tummen upp till DICE! Funkar utan lagg för mig men självklart är det en jäkla massa folk som vill spela. Det är rena lottot att hitta en server som inte är full.

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll om servern är full. Bara att spamma join tills den går in. Kan ta några sekunder, eller några minuter.

Men jag kommer bara in på servrar där det laggar sönder, fast pingen är relativt låg. Inte sett en enda svensk server, vilket jag finner konstigt. Borde inte DICE ha tänkt på oss svenskar?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter