Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

CF 6970 Vilket märke ska man välja?

Permalänk

Någon som har XFX kortet och kan säga hur mycket det låter i idle med fan på auto??

Tack!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Sötgroda:

En sista fråga innan jag beställer!
Kommer detta nätaggregatet jag har att fungera bra?: http://www.inet.se/artikel/6909593/corsair-tx-850w-v2-80-bron...
Står att man behöver en 6pin och en 8pin till varje grafikkort.
Och sen ska jag köra cf så blir det de dubbla kommer alla sladdar(och pin sladdar) att räcka?

Kommer funka fint

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Någon som har XFX kortet och kan säga hur mycket det låter i idle med fan på auto??

Tack!

Låter väll lika mycket som alla andra referenskort, alltså inte särskilt mycket.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk

Har satt ihop datorn nu och allt gick kalasbra, grafikkorten är inte alls högljudda. Hör dem inte! Tog ett "Antec P183 V3" chassi och satte in allt i och det enda som inte gick så bra var att fästa min 2,25" SSD annars har allt fungerat klockrent! Känns så skönt att sitta på en prestandadator igen. Nu väntar jag bara på min U3011 som blev försenad från Dustin men borde dyka upp imorgon

Permalänk
Skrivet av joshen_ab:

Har satt ihop datorn nu och allt gick kalasbra, grafikkorten är inte alls högljudda. Hör dem inte! Tog ett "Antec P183 V3" chassi och satte in allt i och det enda som inte gick så bra var att fästa min 2,25" SSD annars har allt fungerat klockrent! Känns så skönt att sitta på en prestandadator igen. Nu väntar jag bara på min U3011 som blev försenad från Dustin men borde dyka upp imorgon

CF? isåfall vilka kort?
..Jag har inte fått mitt fractal design arc chassi än som jag beställt från inet även fast det står att de har 50+ på lager....
Blir besviken över frakttiden när det står att de har grejerna inne.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk är så ljudkänsliga, Referenskylaren låter inte alls mycket vid spel av bf3, man här den knappt ifall man har datorn på golvet sedan så har man ljudisolerande hörlurar eller max volym på så man kan inte höra ljudet ändå.
Själv beställde jag XFX 6970 CF med 4 chassifläktar och förmodar att jag kommer vara nöjd.

Skrivet av Sötgroda:

CF? isåfall vilka kort?
..Jag har inte fått mitt fractal design arc chassi än som jag beställt från inet även fast det står att de har 50+ på lager....
Blir besviken över frakttiden när det står att de har grejerna inne.

när beställde du ditt paket?

Skrivet av Ninotramp:

Någon som har XFX kortet och kan säga hur mycket det låter i idle med fan på auto??

Tack!

Har en polare med det kortet och det låter iaf inte som en dammsugare, Ifall du har datorn på golvet så kommer du knappt höra den däremot kommer det låta lite ifall du stresstestar den extremt, vet inte hur jag ska beskriva ljudet, men det låter lite som en fläkt full med damm.
Alltså man hör kortet! men det är inte alls så farligt som folk påstår.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Fattar inte hur folk är så ljudkänsliga, Referenskylaren låter inte alls mycket vid spel av bf3, man här den knappt ifall man har datorn på golvet sedan så har man ljudisolerande hörlurar eller max volym på så man kan inte höra ljudet ändå.
Själv beställde jag XFX 6970 CF med 4 chassifläktar och förmodar att jag kommer vara nöjd.

när beställde du ditt paket?

Har en polare med det kortet och det låter iaf inte som en dammsugare, Ifall du har datorn på golvet så kommer du knappt höra den däremot kommer det låta lite ifall du stresstestar den extremt, vet inte hur jag ska beskriva ljudet, men det låter lite som en fläkt full med damm.
Alltså man hör kortet! men det är inte alls så farligt som folk påstår.

Förra veckan på torsdagen beställde jag alla delar och då fanns allt på lager inklusive chassit.. allt är reserverat till mig förutom chassit fattar inte vad de gör?