Asus UX-serien Ultrabook blir Zenbook

Permalänk
Melding Plague

Asus UX-serien Ultrabook blir Zenbook

Taiwanesiska Asus lanserar UX-familjen av bärbara datorer under gemensamma namnet Zenbook. Modellerna UX21 samt UX31 går under konceptet Intel Ultrabook, och prislapparna landar under 10 000 kronor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Vacker

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

De där gillar jag skarpt

Permalänk
Medlem

Har väntat ett tag på denna, något dyr men vad ska man göra.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, undras vad de har stoppat i för ssd.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Ska LÄTT köpa en sån här. Precis vad jag väntat på!

Permalänk

snyggare än macbook air
En så asus skulle man vilja ha

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Briviba:

Ska LÄTT köpa en sån här. Precis vad jag väntat på!

Skrivet av eppebansen:

snyggare än macbook air
En så asus skulle man vilja ha

Tänk på att detta är Apple wannabe copys!:P:/ Nej inget för denna MacEnkrona!:) Är så nöjd så med min Apple MacBook Pro!:):)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Åh HERRE gud vad mustigt! Om den innehåller en bra SSD blir det nog ett köp. Det här har jag väntat på, otroligt att det inte har kommit något motsvarande tidigare.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Inaktiv

Två ord:

För. Dyrt.

Permalänk
Medlem

Självklart skulle ultrabook-kriteriet under 1000 dollar översättas till under 10000kr i Sverige.

Permalänk
Medlem

Trist att det är förtaskiga grafikchip i dem. De är ju såklart inte tänkta för spelare, men man måste ju få vara bitter. Är själv inne på Samsung Series 7 13" eller Lenovo U400, i dem får man i alla fall hyfsad grafik.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Tänk på att detta är Apple wannabe copys!:P:/ Nej inget för denna MacEnkrona!:) Är så nöjd så med min Apple MacBook Pro!:):)<3

Smaken är som baken. Ha kul med App Store!

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt riktigt lovande ut.
Gillar allt utom prislappen.

Då är bara frågan om det är en sådan här eller en surfplatta som bäst fyller gapet mellan stationär dator och smartphone.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Inte farligt prissatt med tanke på att det sitter en SSD i dom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aniron:

Ser faktiskt riktigt lovande ut.
Gillar allt utom prislappen.

Då är bara frågan om det är en sådan här eller en surfplatta som bäst fyller gapet mellan stationär dator och smartphone.

Beror väl på vad man har för behov, själv är jag utvecklare så en ultrabook vinner med hästlängder över en surfplatta. Letar febrilt efter något som är lätt, litet och går att koda på tåget med.

Permalänk

Klart snyggare än macbook air. Frågan är hur man ska motivera ett köp av denna när man inte ens behöver en laptop?

Permalänk
Medlem

Synd att dom är så dyra.... Anars sjukt bra

Permalänk
Medlem

Jag gillar att Apple visar vägen för design

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FredrikMH:

Jag gillar att Apple visar vägen för design

Jag är inte lika glad över att de visar vägen för plånboken också...

Permalänk
Medlem

Gillar inte formen men gillar tangentbordet och detaljerna i borstat stål. Har svårt att förstå varför tillverkare inte kunde krysta ur sig något sånt här på egen hand, innan Intel ryckte till i tyglarna..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

blir nog ett köp framöver samt att man installerar linux/ubuntu på den så blir det perkfekt:D

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Trist att de inte släpper en version med Windows 7 Professional. Annars tycker jag prissättningen är rimlig. För dyrt tycker vissa men om man ser vad man får för pengarna så är det inte så farligt dyrt. Tänker mest på skärmen, SSD disken och unibody skalet, formfaktorn, klart att det kostar extra att tillverka och återspeglar slutpriset givetvis.

Som sagt trist men inte helt oväntat att den saknar Professional, men det går ju givetvis att köpa till. För min del blir det i alla fall ett köp

Permalänk
Medlem

Det blir en UX31 i tidig julklapp till mig själv tror jag bestämt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hoppas man bara nu inte har stoppat i en skräp SSD som ingen annan ville köpa.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Luktar MB Air lång väg, men men, de skulle ju vara year of the copycats

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Briviba:

Smaken är som baken. Ha kul med App Store!

Tackar!:D I will!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Entusiast

Lite lägre pris och lite längre batteritid tack.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

funkar SC2 på lägsta på en sån här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacar:

funkar SC2 på lägsta på en sån här?

Yep, men bara absolut lägsta. http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-3000.37948.0.h...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x