Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Val av chassi för luftkyld i7 m hänsyn till plats

Permalänk
Medlem

Val av chassi för luftkyld i7 m hänsyn till plats

Tja.

Ny dator skall beställas i slutet av oktober som består av bl. a:

MSI Z68A-GD65
Antingen Corsair Obsidian 650D eller Fractal Design Define R3 (R3an ska klara kylare upp till 165mm höjd)
Intel i7
Corsair Vengeance 2x4GB

Nu har jag hittills bara kört stockkylare i mina datorer. Har kollat och det verkar som att Noctua NH-D14 har fått väldigt bra kritik. Någon som kan rekommendera vad jag annars ska ha? Mest utrymmet jag oroar mig för. Sen vilket chassi som egentligen är bäst mellan de två jag skrivit. Corsairs är ju avsevärt dyrare men har inte fått någon uppfattning på hur stora kylare det tar.

Tack på förhand!

Visa signatur

#1:Win 7 / Corsair 650D, Crucial m4 128GB, MSI Z68A-GD65(G3), Corsair 750W HX, Gigabyte GTX770, Intel 2600K 4.2GHz, Corsair PC3-12800 8GB, ASUS Xonar DX / Sennheiser PC350SE, Razer Deathadder, SteelSeries Qck+, FILCO Majestouch Cherry MX Brown / BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Tornkylare brukar inte vara några problem alls i modernare burkar, det du ska akta dig för mest är att du ser till så att fläktarna inte blockerar dina ramslottar, kan bli riktigt bökigt om det strular.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Tornkylare brukar inte vara några problem alls i modernare burkar, det du ska akta dig för mest är att du ser till så att fläktarna inte blockerar dina ramslottar, kan bli riktigt bökigt om det strular.

Ok, tack för svaret. Du har inget att säga om 650D vs R3? Skiljer ju i prisklass men vilket som egentligen är bäst med hänsyn till utrymme osv?

Visa signatur

#1:Win 7 / Corsair 650D, Crucial m4 128GB, MSI Z68A-GD65(G3), Corsair 750W HX, Gigabyte GTX770, Intel 2600K 4.2GHz, Corsair PC3-12800 8GB, ASUS Xonar DX / Sennheiser PC350SE, Razer Deathadder, SteelSeries Qck+, FILCO Majestouch Cherry MX Brown / BenQ XL2410T