Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

2 Bra chassi fläktar?

Som rubriken lyder, ja är på jakt efter 2st. 90mm chassi fläktar som är hyffsat tysta och till vettiga pengar. Jag ska ha en till o suga in luft o en i bak som blåser ut. Några förslag vore trevligt från ni som kan.

Just nu så låter dom ja har som jet plan sen är dom från 2001 oxå...

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk
Medlem

utbudet med 92mm som jag antar att du menar är inte så stort, men denna är kanske passar bra http://www.inet.se/artikel/6308493/92mm-nexus-flakt, vet inte hur tyst den är, inte klämt på 92mm fläktar på många år, men ju mindre fläkt desto mer väsen, och man får ha högre rpm för att det ska hända nått.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Ja 92mm menar ja, ja får inte plats med större fläktar tyvärr i mitt chassi förutom på sidorna. Lr alltså hålen i chassit verkar va gjorda för 92mm.

Men den verkar vettig, är nexus bra fläktar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madvillain:

Ja 92mm menar ja, ja får inte plats med större fläktar tyvärr i mitt chassi förutom på sidorna. Lr alltså hålen i chassit verkar va gjorda för 92mm.

Men den verkar vettig, är nexus bra fläktar?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.dustinhome.se/arctic-cooling-f9-pwm-92mm/product/5010464400

Såna här kör jag, dock inte till chassit utan till CPU-kylaren, men de blåser på rätt hyfsat på max och låter inte mycket på den nivån. Dessutom PWM-styrda om man vill, så du kan koppla dem på CPU-fläkten med pass-through så ökar och minskar de med samma temperaturgränser som CPU-kylaren.

Vad heter chassit förresten? Var ju ett tag sedan som de började med 120mm som standard nu, har du mätt och kollat så det är 9cm ungefär?

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX