Permalänk

2x 6870 Behöver råd

Efter några veckor så har jag bestämt mig för att köpa 2 stycken Asus 6870.
Så det jag vill veta är:

  • När jag installerat korten och satt på CF-bryggan, behöver jag ändra något i t.ex. bios för att aktivera korten?

  • Jag behöver något bra, billigt, luftigt chassi som är bra för 2 grafikkort, tips?

  • Vet ni om det är något "specialpris" på någon internetbutik på 6870?

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnen123:

Efter några veckor så har jag bestämt mig för att köpa 2 stycken Asus 6870.
Så det jag vill veta är:

  • När jag installerat korten och satt på CF-bryggan, behöver jag ändra något i t.ex. bios för att aktivera korten?

  • Jag behöver något bra, billigt, luftigt chassi som är bra för 2 grafikkort, tips?

  • Vet ni om det är något "specialpris" på någon internetbutik på 6870?

Bra val av grafikkort!
Behöver inte göra något i bios,det ända du gör är att aktivera crossfire i AMD Catalyst
Vet inte vad som är billigt? Ett fractal Design Core3000 kanske? bra luftflöde för ca 500kr
CDON har nog bland det billigaste just nu,dock slut på asus.

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Bra val av grafikkort!
Behöver inte göra något i bios,det ända du gör är att aktivera crossfire i AMD Catalyst
Vet inte vad som är billigt? Ett fractal Design Core3000 kanske? bra luftflöde för ca 500kr
CDON har nog bland det billigaste just nu,dock slut på asus.

Tack så mycket!

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk
Skrivet av Björnen123:

Efter några veckor så har jag bestämt mig för att köpa 2 stycken Asus 6870.
Så det jag vill veta är:

  • När jag installerat korten och satt på CF-bryggan, behöver jag ändra något i t.ex. bios för att aktivera korten?

  • Jag behöver något bra, billigt, luftigt chassi som är bra för 2 grafikkort, tips?

  • Vet ni om det är något "specialpris" på någon internetbutik på 6870?

Nej, du aktiverar CF i CCC. Möjligtvis kan du behöva installera om drivrutinen.

Skrivet av Tunezz:

Bra val av grafikkort!
Behöver inte göra något i bios,det ända du gör är att aktivera crossfire i AMD Catalyst
Vet inte vad som är billigt? Ett fractal Design Core3000 kanske? bra luftflöde för ca 500kr
CDON har nog bland det billigaste just nu,dock slut på asus.

Enda syftar på en enskild sak eller företeelse, ända sitter herrn på.