Modulärt nätagg+damm i kontakthålen.

Permalänk
Medlem

Modulärt nätagg+damm i kontakthålen.

Hej

Jag har en fläkt som sitter under mitt chassi.. Och det blåser in damm rakt in i kontakterna på modulära nätagget på dom kontakter som inte används.. Någon som ens har tänkt på detta? Hur har ni tänkt kring detta? Funderar på att sätta EL-tejp för kontakterna eller något. Det är ju inte så trevligt med massa damm där..

Permalänk
Medlem

Mitt chassi har ett filter så för min del är det inga problem. Bara se till att dammsuga under datorn någon gång i månaden så att fläkten fungerar bra.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Notera dammsuga _UNDER_ datorn, inte inuti datorn! Använd tryckluft om du ska göra rent i datorn.

Mvh

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Hej

Jag har en fläkt som sitter under mitt chassi.. Och det blåser in damm rakt in i kontakterna på modulära nätagget på dom kontakter som inte används.. Någon som ens har tänkt på detta? Hur har ni tänkt kring detta? Funderar på att sätta EL-tejp för kontakterna eller något. Det är ju inte så trevligt med massa damm där..

Sitter det inte ett dammfilter vid den fläkten i ditt Define R3 chassi?

Annars kan du såklart använda någon tejp att täcka för med, utan att problem uppstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Sitter det inte ett dammfilter vid den fläkten i ditt Define R3 chassi?

Annars kan du såklart använda någon tejp att täcka för med, utan att problem uppstår.

Jo jag har dammfilter till alla fläkt-intag.. Men ändå.. Damm slinker ju alltid igenom.. Jag har tänkt att ha mitt nätagg i 7+år då det är 7 års garanti.. Då vill man ju helst undvika damm eller hur