Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Köpråd: Uppgradera kylningen

Nu är det så att jag funderat på att byta ut i princip alla fläktar i chassit. Har Define XL som har "några" fläktar.

Nu är min fråga då att vad för fläktar ska jag se på för att få en så bra kylning som möjligt? Ljudnivån är inte ett stort problem men behöver ju inte låta som ett flygplan heller

Detta innehåller datorn, har lagt Uppgradering bakom de delar som kommer bytas/läggas till när jag lägger in fläktarna. Tycker ni jag ska köra på den processorn ännu eller uppgradera till 2600k? Funderat på att vänta tills Intels nya kommer ut och se vad de presterar men är det värt väntan?

Asus P7P55D EVO ( ev. Uppgradering )
i5 760 @ 3,66GHz (ibland 4,1GHz) som kyls av en Noctua NH-D14. Kommer att uppgradera kylningen till ett Corsair H80
Asus DirectCU II 6970 2GB, funderingar på att börja köra Crossfire. ( Uppgradering, Crossfire )
Kingston Hyper X Genesis 8GB DDR3 1600MHz 1.65V ( Uppgradering )
160GB(system)+1TB+2TB
Fractal Design Define XL
Corsair VX550W ( Uppgradering )

Cooling system - Taget från Fractal. Är deras rekommendationer något man ska köra på eller har någon nått bättre alternativ?

2x 140mm fans (one 140mm included, one optional) with removable and washable filters, in the front. Recommended for intake of air.
1x 120mm fan optional with removable and washable filter, in the front. Recommended for intake of air.
1x 180mm fan included in the top of the case. Recommended for exhaust of air.
1x 140mm fan included in the rear of the case. Recommended for exhaust of air. ( Denna kommer ju H80 på )
1x 120/140mm fan optional in the side of the case. Recommended for intake of air.