Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

höga temps

Hej har en burk enligt specs nedan.
När jag surfar runt vanligt så ligger tempsen på 28-35C
men under stress tex prime 95 så sticker den upp i 65c efter kanske 2 min.
Hur länge ska man köra det där programmet och finns det andra

har länge besvärats av bluescreen.. N'stan alltid efter avstägning eller sleepmode.
Läste nått på google om att fler hade problem med just BDOS och avstägning sleepmode
Händer aldrig under tungspelande...

Mvh
Rippero

Visa signatur

1.MSI 970A-G45 * AMD Phenom II X4 965 3,4GHz BE * XFX Radeon HD6870 BE * Scythe Katana 3 * Corsair TX 650W V2 80+ Bronze * Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz VALUE * Cooler Master Elite 430 *
2. GA-990FXA-UD3#Phenom 965 3.4 #5750 1Gb Silent#2x4 gb Ram#FD R3¤FD Newton 650# 5 Fans

Permalänk
Medlem

Självklart går ditt system upp i högre grader än när du surfar. Att stressa systemet är en stor skillnad från att surfa på Internet eftersom Internet inte är högprestanda krav på och dessutom inte trycker ut allt av ditt system.

Vad som är att tänka på är att desto längre du stressar ditt system med att ge absolut allt för att se hur mycket det klarar, då får du förvänta dig att systemet snabbt går upp i värme eftersom det används mer.

Om du har misslyckats med överklockning eller att ditt system har ett korrupt/felande operativsystem kan detta påverka att du får bluescreens och fel på datorn. En ominstallation av partitionen är att rekommendera om du tror dina fel beror på mjukvarufel och inte vet hur du lagar dom själv.

Värmen är inte onormal, men dina bluescreens bör inte vara ignorerade om de vid upprepande tillfällen återkommer och förstör för dig.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Har aldrig överklockat
Men dom där störande Bsod när jag startar datorn efter varje avstägning är jobbigt
och det är samma fel enligt det där dumbfiles läs prog.
Nåt med Atikmap eller nått sånt

Visa signatur

1.MSI 970A-G45 * AMD Phenom II X4 965 3,4GHz BE * XFX Radeon HD6870 BE * Scythe Katana 3 * Corsair TX 650W V2 80+ Bronze * Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz VALUE * Cooler Master Elite 430 *
2. GA-990FXA-UD3#Phenom 965 3.4 #5750 1Gb Silent#2x4 gb Ram#FD R3¤FD Newton 650# 5 Fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av rippero:

Har aldrig överklockat
Men dom där störande Bsod när jag startar datorn efter varje avstägning är jobbigt
och det är samma fel enligt det där dumbfiles läs prog.
Nåt med Atikmap eller nått sånt

När du postar en tråd angående ett fel var säker på inkludera all fakta som är viktig för att vi på forumet ska kunna bidra med svar. Tro inte, var hellre säker

Du kan ju alltid köra ett memtest för att vara säker på att minnena funkar korrekt och sedan diagnotisera ditt operativsystem efter fel.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40