[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Forbidden:

Bra där... Blev bannad för att jag kalla en kille "jävla idiot, lär dig flyga" för att han rammade min heli med flygplan, med mening.

Tackar för mig, kommer aldrig mer lira på den här servern.
"Lycka" till med servern.

Det är ingen ursäkt för att förolämpa i chatten, det står i våra regler att vi ska respektera varandra i chatten precis som det gäller här på forumet. Du hade kunnat säga åt honom att det är fegt att flyga in i dig på ett mycket snyggare sätt utan att förolämpa personen i fråga. Vi har inte mycket till övers för folk som är otrevliga och förolämpar andra i chatten.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humanisten:

Kanske knepig fråga, men hur gamla är folk som kör på servern? Ibland undrar jag om jag själv gått och blivit för gammal. Detta kanske främst utifrån hur irriterat och dålig stämning det kan bli. Folk klagar och gnäller och vill ha andra bannade till höger och vänster.

Blir märkligt då jag främst spelar för att ha kul...

Btw Är själv 32.

Skickades från m.sweclockers.com

Äh folk har vinnarskallar på olika sätt, jag är 25 och åkte ur på grund av orden "idioter som TKar." Fine med mig att servrar kör olika policys, det är bara att rätta sig om man vill köra. Jag gillar även en bra stämning på server med mogna kommentarer. Men helt ärligt så måste folk kunna avreagera sig efter upprepade "idiot" grejer. Sen tar folk olika vid, men jag har inget emot att nån lackar ur på mig om jag råkar TKa ett par gånger under upprepade dumma panik skjutningar.

Men man märker om man formulerar orden i ett "wake up" sammanhang till skillnad från att det blir "din jävla horunge, cp mm." Men det är en svår gräns att dra självklart, så folk får nog rätta sig efter en policy och svära i tysthet :).

Liksom i korpenmatcher i olika sporter nu för tiden får man inte skrika några typer av svordomar. (Tro mig det har man fått känna på några gånger). Till saken så handlar det inte alltid om ålder, det märker man oftast i formuleringar också.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Det är ingen ursäkt för att förolämpa i chatten, det står i våra regler att vi ska respektera varandra i chatten precis som det gäller här på forumet. Du hade kunnat säga åt honom att det är fegt att flyga in i dig på ett mycket snyggare sätt utan att förolämpa personen i fråga. Vi har inte mycket till övers för folk som är otrevliga och förolämpar andra i chatten.

Är så förbannat trött på nivån på servern... Tro mig, sagt till så många innan att sluta ramma, man orkar inte mer tillslut.
Hänt mig så jävla många gånger, bara på den här servern.

Ha så kul på p12 servern i alla fall.

Ps. sluta smöra.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Forbidden:

Bra där... Blev bannad för att jag kalla en kille "jävla idiot, lär dig flyga" för att han rammade min heli med flygplan, med mening.

Tackar för mig, kommer aldrig mer lira på den här servern.
"Lycka" till med servern.

Upp till dig. Vi har sagt det till samtliga, vi spammar i kanalerna, vi kickar folk höger och vänster men ändå förstår de inte att man inte får skriva "abusive or bad language in chats = kick/ban". Vi har också upplyst klart och tydligt vad som gäller om man ser någon göra något dumt - snacka med en admin.

Och du väljer att skriva "idiot" i chatten?

Vi är hårda för att vi vill få folk att begripa att vi inte accepterar vissa saker. Vi har redan kickat flera personer för kamikaze runs eller transportanvändande av attackhelis (använder den som en jeep och hoppar över en flagga). Idag har vi nog kickat tio personer för abusive/bad language. De flesta väljer att kyla ner sig och komma tillbaka senare. Det skapar en trist och dålig stämning på servern med massa aggression i chatten.

Det han gjorde mot dig, gjorde dig förbannad. Att du skrev i chatten, gjorde 63 personer på servern mindre glada. Sprid inte dåliga känslor vidare, skicka dem på rätt sätt så blir vi kvitt de som verkligen är problemet vilket lyfter hela servern.

Jag beklagar att du inte har haft en bra upplevelse av servern men nu är det som det är, det är ditt val.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humanisten:

Hepp! Var absolut inte meningen att förolämpa någon med mitt inlägg! Varken gammal eller ung.

Anledningen var den något kassa stämning som stundtals rådde då jag spelade under helgen. Något jag associerade med en mycket ung majoritet spelande.

I nuläget använder jag inte mumble. Ska jag börja vill jag ogärna uppleva samma tråkigheter verbalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag har upplevt är det bra stämning på mumbleservern. Kombinationen att det är mindre anonymt och att det är färre tillfälliga besökare gör nog susen.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Humanisten:

Hepp! Var absolut inte meningen att förolämpa någon med mitt inlägg! Varken gammal eller ung.

Anledningen var den något kassa stämning som stundtals rådde då jag spelade under helgen. Något jag associerade med en mycket ung majoritet spelande.

I nuläget använder jag inte mumble. Ska jag börja vill jag ogärna uppleva samma tråkigheter verbalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har faktiskt funderat lite på Mumble och kommer nog att driva in lite hårdare med indelningen av kanaler då jag också märkt en del som du påpekar.

1, Sitter du i spelkanalerna då spelar du och pratar inte allmänt snack (finns kanaler för den saken). Litegrann kortfattat är acceptabelt men det handlar om spel i de kanalerna. Att någon säger något när det inte går bra är en sak (inte välrdens harang tack) men konstant rant om hur dåligt spelet är gör bara stämningen dålig på mumble och blir en tillsägelse. Om man inte har kul, sluta spela eller sluta med whine och förpesta omgivningen.

2, Ska föreslå att Alpha och Bravo får tag (mix)

3, Ska föreslå att Charlie får en tag med (Seriöst spelande - inget snack)

4, Ska föreslå att Delta kanalen får en tag med (30+ Vuxenkanal).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

är servern nere? hittar den inte längre :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

är servern nere? hittar den inte längre :S

Verkar som det tyvärr :/

Den har haft väldigt mycket problem på sistonde. Hoppas det löser sig, det är den enda server jag spelar på just nu.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Arne-Mohammed:

är servern nere? hittar den inte längre :S

Skrivet av Tomtelol:

Verkar som det tyvärr :/

Den har haft väldigt mycket problem på sistonde. Hoppas det löser sig, det är den enda server jag spelar på just nu.

Samtliga admins är arbetande men jag tar mig en paus och kikar vad som står på. Vad det gäller mycket problem så har flera löst sig och stabiliteten förbättrats. Dock har vi fortfarande tre stora kvar. 1, allmän disconnect för många, 2, "changing map" meddelandet och 3, att servern krashar (dock mer sällan numera).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Samtliga admins är arbetande men jag tar mig en paus och kikar vad som står på.

Tackar!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Moderator
Moderator

Startar om rundan, verkar som om det var en map change bug.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

..
Ps. sluta smöra.

Fail, VargeEEEn är admin för servern.

Sen kan olyckor hända även i luften. Jag vill få in så många träffar som möjligt, ett ögonblick för länge med siktet på målet och det blir en krock. Men visst förekommer det kamikazes också, det är lockande med ett flygplan med låg hälsa att ta någon med sig..

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Jag kan meddela att alla krashdumpar och loggar från Sweclockers servern skickas till DICE direkt.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av wizzler:

Jag kan meddela att alla krashdumpar och loggar från Sweclockers servern skickas till DICE direkt.

Visste inte att du fanns på Sweclockers forumet men det borde jag kanske räknat ut. Passar på att tacka offentligt för alla svar på våra frågor och funderingar vid alla möjliga tider på dygnet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Gammal Swec'are ju. You're welcome.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av wizzler:

Gammal Swec'are ju. You're welcome.

Haha, förstås!

Kan också tipsa om att jag precis testade Procon iOS versionen på iPad 2, funkar fint. Värt 22 kr lätt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Haha, förstås!

Kan också tipsa om att jag precis testade Procon iOS versionen på iPad 2, funkar fint. Värt 22 kr lätt.

Hah. Sweet. 24/7 administrering.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Väldigt många, inte alla (obekräftat), blev just disconnected från server. Vi kollar. Är det någon som får "changing map" meddelandet vid anslutning?

Trots våra problem så har vi nu klättrat upp till 487 plats, topp 6%. Trevligt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Hände igen, 10 minuter senare. Slår vad om att vi har "changing map" meddelandet också, kan någon bekräfta?

Servern kraschade dock inte, vid båda tillfällena DC'ade samtliga verkar det som.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

försöker joina igen

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

nu krascha de igen, 1sec ago

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Game got disconnected: your connection to the server timed out.
13:25

Permalänk
Moderator
Moderator

Tredje ggn på en timme. Detta är inte bra. Överväger att stänga server tillfälligt, hellre det än att ha den uppe och folk tröttnar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

jävlar va ostabilt de är idag :S, jag som sett fram emot att spela.

hoppas ni löser det

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

en till krash :/

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har temporärt tagit ner servern tills vi lyckas fixa krascherna.

Permalänk

hoppas ni löser det

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Hedersmedlem

Tactical Light blir nerfad i kommande klientpatch verkar det som.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av widL:

Tactical Light blir nerfad i kommande klientpatch verkar det som.

Trevligt steg i rätt riktning, men jag vet inte om det är tillräckligt. Även i "efter" bilden så lyser/bländar den alldeles för mycket för att vara mitt på dagen, jag menar det är ju ingen strålkastare som man bär runt på

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Tactical Light blir nerfad i kommande klientpatch verkar det som.

Låter bra. men har dom inte gjort fel med länkarna?

men tycker efter (den bilden utan något skrivit vid sig) är bäst. Hoppas bara den bländar bra i mörkret.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar