[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Låter bra. men har dom inte gjort fel med länkarna?

men tycker efter (den bilden utan något skrivit vid sig) är bäst. Hoppas bara den bländar bra i mörkret.

Nej. Den första bilden är på soldaten utan någon lampa alls, för att visa avstånd osv. Nästa är "Before" bilden och den sista är "After" bilden.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Är Sweclockers BF3 server nere just nu? Går inte att hitta när man söker på den i battlelog...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fl0ff:

Är Sweclockers BF3 server nere just nu? Går inte att hitta när man söker på den i battlelog...

Höj blicken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fl0ff:

Är Sweclockers BF3 server nere just nu? Går inte att hitta när man söker på den i battlelog...

Tyvärr var vi tvungna att ta ner den då vi fick disconnects på varje spelare, fyra gånger under 90 minuter. Läget var alltför dåligt för att ha den uppe, det gick inte att spela en hel runda. Hellre ger vi en god upplevelse när vi fått ordning på den lite mer. WidL har diskuterat med RB under eftermiddagen, när vi vet mer postar vi här såklart.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Skrik gärna till på mumble också när servern är uppe

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Farner:

Skrik gärna till på mumble också när servern är uppe

Självklart.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan hitta servern? :C

nvm, såg att de fixar det

Sidan uppdaterades med ny info
Permalänk
Medlem

Meeeeh, vill speeeela

Vad är det dom gör för tabbar med servern egentligen?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

åkte ut 4 gånger tidigare idag hehe. längtar till patch och stabilitet.. Daniel på dice skrev något om ETA på patch nästa vecka!
http://twitter.com/#!/zh1nt0

Permalänk
Medlem

Längtar till servern är uppe igen! När tror ni att ni kan starta den igen:)?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Skrivet av Anders127:

Längtar till servern är uppe igen! När tror ni att ni kan starta den igen:)?

Håller med, har ju abstines.

Det är ju den klart vettigaste jag spelat på, även om min repertoar är ganska begränsad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Trevligt steg i rätt riktning, men jag vet inte om det är tillräckligt. Även i "efter" bilden så lyser/bländar den alldeles för mycket för att vara mitt på dagen, jag menar det är ju ingen strålkastare som man bär runt på

Här visar han bild på en riktig "tactical light".
Bländar ändå okej i dagsljus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grekröra:

Det är ju den klart vettigaste jag spelat på, även om min repertoar är ganska begränsad.

Samma sak här även om jag slutat helt med att spela på andra servrar efter att jag började lira på swec-servern. Health regen och ff-off? Nej tack. Vore dock schysst om dice fixar så att man kan filtrera servrar efter serverinställningarna.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Moderator
Moderator

Väldigt trevligt att höra om er support för servern!

Vi kan inte just nu ge er en tidpunkt, då vi helt enkelt inte vet vad problemet är. Det ligger anmält till RB. Vi har haft en dialog med dem men inte löst situationen ännu. Vi vill inte ha servern igång om det innebär att den disconnectar alla spelare var 15 minut. Vi är inte ensamma om detta problemet utan flera rapporterar liknande situation.

Personligen tror jag det är något strul mellan Origin, DRM skyddet och Rocketblasts server. Antingen nätverk eller mer sannolikt nätverkskod, det är enda rimliga förklaringen på att alla spelare blir disconnectade men servern fortfarande är igång. Att den kraschar efter ett flertal sådana disconnects är säkert sammanlänkat.

Det skulle kunna vara Punkbuster eller ett flertal variabler men det är osannolikt, dock kommer vi att eliminera alla varianter så ni kan komma att få se servern uppe med lösenordsskydd (om vi behöver testare så frågar vi er först självklart. ) medans vi testar dessa. Vi får se när vi pratat mer med RB och de i sin tur pressat EA/Dice supporten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är servern igång igen. Vi ska göra lite för att minska belastningen på servern, men det är inget ni spelare kommer märka av. Det är fortfarande ingen utom folket på DICE som vet varför servern kickar ut folk, men både den buggen och "changing map"-buggen kommer nästan säkert att lösas i och med nästa patch, som beräknas komma i början av nästa vecka.

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar tyvärr som att servern fortfarande är lite instabil, fick precis en massiv disconnect.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Vet inte om ngn bryr sig men det är ändå lite intressant att:

PC Gamer & FZ.se BF3 Server | powered by Onlinegamer.se

Gick ner EXAKT samtidigt som sweclocker servern

EDIT: Alltså det som hände exakt nu, typ 13:55

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk

Kanske samma företag som hostar servers?
Men ja, två disconnects på raken nu.

JAG VILL FRAGGA (på er server) !

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Verkar tyvärr som att servern fortfarande är lite instabil, fick precis en massiv disconnect.

Lite offtopic, men passa då på att hoppa in i mumble kanalen och var lite social av dig!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av in2it:

Vet inte om ngn bryr sig men det är ändå lite intressant att:

PC Gamer & FZ.se BF3 Server | powered by Onlinegamer.se

Gick ner EXAKT samtidigt som sweclocker servern

EDIT: Alltså det som hände exakt nu, typ 13:55

Det är intressant, och på många sätt bra, för det bekräftar återigen att vi inte kan göra något åt saken.

Både vi och Rocket Blast har gjort allt vi kan, nu väntar vi bara på att DICE ska fixa eländet...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av in2it:

Vet inte om ngn bryr sig men det är ändå lite intressant att:

PC Gamer & FZ.se BF3 Server | powered by Onlinegamer.se

Gick ner EXAKT samtidigt som sweclocker servern

EDIT: Alltså det som hände exakt nu, typ 13:55

Extremt intressant, det där stödjer våra teorier. Tackar! All info är bra.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Lite märkligt. TobbeG92 var/är precis inne på denna server fast han har blivit bannad på PB!
http://www.pbbans.com/mbi-viewban-1cc3ef09-vb239251.html

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joker-Man:

Lite märkligt. TobbeG92 var/är precis inne på denna server fast han har blivit bannad på PB!
http://www.pbbans.com/mbi-viewban-1cc3ef09-vb239251.html

Läste att folk som uppdaterat Punk Buster har fått banningar lite här och var... typ de flesta av de som uppdaterat... vet inte hur väl det stämmer har ingen egen erfarenhet

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem

Måste dock säga att jag tycker det är synd ni stängt av HP regen... den regenar ju ändå inte så snabbt och spelet går ju inte bara ut på att dö. Skönt om man nästan dött om man kan softa lite och få tillbaka hälsan om ingen "healer" är i närheten. Vissa banor är ju så stora så det är svårt att ha folk runt ikring

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Joker-Man:

Lite märkligt. TobbeG92 var/är precis inne på denna server fast han har blivit bannad på PB!
http://www.pbbans.com/mbi-viewban-1cc3ef09-vb239251.html

Skriver upp det överst på listan att titta på ikväll, tack för informationen! Det uppskattas.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

kollade på fredags panelen den senaste om jag inte minns fel så kunde vi medlemmar spela gratis!!

men om det stämmer vart går man in i sådant fall??

Permalänk
Medlem

Tycker vi borde trycka Hardcore istället mycket skönare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Tycker vi borde trycka Hardcore istället mycket skönare

Vi kör SweCore!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Vi kör SweCore!

Hmm får en fiberlina hem om drygt 1-2 veckor, kan man trycka upp en server eller måste man köra en officiell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av in2it:

Måste dock säga att jag tycker det är synd ni stängt av HP regen... den regenar ju ändå inte så snabbt och spelet går ju inte bara ut på att dö. Skönt om man nästan dött om man kan softa lite och få tillbaka hälsan om ingen "healer" är i närheten. Vissa banor är ju så stora så det är svårt att ha folk runt ikring

Squad! Inge HP regen då kan snipers ligga och trycka på samma plats. Man ska samarbeta i detta spel.

Visa signatur

Jaget