Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD 3 GHz(stock) GA-970A och Cooler Master V8 CPU Kylare.

Permalänk
Medlem

AMD 3 GHz(stock) GA-970A och Cooler Master V8 CPU Kylare.

Hej. Är så leden om någon liknade post redan är uppe ang just detta. Men skulle verkligen uppskatta personlig hjälp.

Min CPU är AMD Phenom II X4 945 Med en klockfrekvens på 3 GHz utan clockning och Volt clock(standard volt clock är 1.265v).

Och kylaren är en Cooler Master V8 CPU Kylare.

Moderkortet är Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+.

Nu till mitt problem, kan clocka CPU:n till ca 3170 MHz utan volt clock och då får jag inta bluescreen eller andra problem, allt flyter på bra. Men går jag över det får jag bluescreen.

Kan jag fixa det problemet om jag ökar volten, dvs jag går över 3170 MHz utan bluescreen ?

Kan jag te.x öka volt till ca 1.45 och fortfarande har en CPU:n på 3 GHz utan att CPU:n ta stryck, eller måste jag flytta med klockfrekvensen med volten för att inte CPU:n ska gå sönder ?

Öka volten över 1.5v är dumt, så jag har fattar det. Men har jag volten mellan 1.265v(stock) och 1.45v är det ända som blir förändrat är tempen ?

Tänkte köra CPU:n på ca 3.5-3.7 GHz, nu till BF3

Tack om någon kunde hjälpa mig med mitt problem !

//Toxiczx.

Permalänk
Medlem

Du vill alltid ha så låg volt, förutsatt att det är stabilt, som möjligt. Men som du frågar, 1.45 volt på STD clock ska inte skada cpu men det blir varmare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mekken:

Du vill alltid ha så låg volt, förutsatt att det är stabilt, som möjligt. Men som du frågar, 1.45 volt på STD clock ska inte skada cpu men det blir varmare.

Vad är STD(jag är inte pro på det här)

Och helt rätt, vill köra CPUn stabilt. Och jag kan bara clocka volten i BIOS därför undrar jag om jag kan dra upp den till 1.45 volt på en klockfrekvens på 3GHz för att sedan overclocka den till 3.7^.

Tack för hjälpen !

Permalänk
Medlem

STD= standard ;

Ja så kan du göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mekken:

STD= standard ;

Ja så kan du göra.

Tack så mycket ! Ska testa detta ! puss på dig min lilla mäsk dunk.