Ni som Köpte HD 5970 från Webhallen.... läs här

Permalänk
Medlem

Ni som Köpte HD 5970 från Webhallen.... läs här

ja som titeln råder. ni som också köpte deras OM 5970 som gick för 2-3tusen, ( 5k för dubbla ). hur nöjda är ni?

mina kort börjar lagga nu förtiden, och i samma benchmark så får jag ibland mycket högre siffror när jag inte kör CF.

likadant för er?

Permalänk
Medlem

har du kollat dina temperaturer? låter som throttling imo

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

har du kollat dina temperaturer? låter som throttling imo

max load ligger de på ca 80 grader. 87 har varit max på det varmaste kortet. har ganska bra luftflöde i lådan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CmStorm:

ja som titeln råder. ni som också köpte deras OM 5970 som gick för 2-3tusen, ( 5k för dubbla ). hur nöjda är ni?

mina kort börjar lagga nu förtiden, och i samma benchmark så får jag ibland mycket högre siffror när jag inte kör CF.

likadant för er?

Vad har du ändrat/installerat sedan du köpte korten? Kör du två i CF?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CmStorm:

ja som titeln råder. ni som också köpte deras OM 5970 som gick för 2-3tusen, ( 5k för dubbla ). hur nöjda är ni?

mina kort börjar lagga nu förtiden, och i samma benchmark så får jag ibland mycket högre siffror när jag inte kör CF.

likadant för er?

Köpte sj ett kort från webhallen dock har jag knappt använt det 1 vecka nu men aja till sak:

Har gjort en del tester med mitt kort o kolla temps osv och de sköter sig bra... dock In game får jag Fps drop constant i wow t.ex när jag kör fraps men när jag stänger av det så flyter de på i konstant 120 fps (5760x1080 allt på Ultra)

Jag tror att en del såna här testprogram kan busa med en så att de inte rungerar 100%... men men är du missnöjd har du ju 1 års garanti dock får du troligtvis bara pengarna tillbaka som inte räcker för ett likvärdigt kort...