Blir kickad hela tiden [BF3 PC]

Permalänk
Medlem

Blir kickad hela tiden [BF3 PC]

Jag blir kickad hela tiden av admin på olika server. Jag fuskar inte men vet inte vad jag gör för fel.
Är jag ensam om detta?

Permalänk
Hjälpsam

Skjut på gubbar utan taggar/namn över huvudet

OT, ingen aning. har bara hunnit testa en kort stund och hade inga problem.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Jag blir kickad hela tiden av admin på olika server. Jag fuskar inte men vet inte vad jag gör för fel.
Är jag ensam om detta?

Du är inte ensam, nästan alla har samma problem.
Uppdatera punkbuster om du inte redan gjort det, antingen så funkar det eller så får du vänta tills servrarna uppdateras.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

samma här! hur uppdaterar man punkbuster?

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Jag blir kickad hela tiden av admin på olika server. Jag fuskar inte men vet inte vad jag gör för fel.
Är jag ensam om detta?

Skrivet av KKay:

Du är inte ensam, nästan alla har samma problem.
Uppdatera punkbuster om du inte redan gjort det, antingen så funkar det eller så får du vänta tills servrarna uppdateras.

Gå in på Battlelog sen News där står det hur ni ska gå till väga med PB. Ni måste ladda ner en fil manuellt och lägga in den i spelets PB mapp.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Gå in på Battlelog sen News där står det hur ni ska gå till väga med PB. Ni måste ladda ner en fil manuellt och lägga in den i spelets PB mapp.

Servern du försöker joina måste ändå ha samma version

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Har samma problem blir lite småsur!

Permalänk
Medlem

Joina en server som har "R5" i sitt namn så ska det fungera, det gör det för mig iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Samma här.... är ett jäkla lagganda på servrarna också. Va inne på en server som inte laggade nånting dock

Permalänk
Medlem

Kanske har något med det här att göra, stycket längst ner alltså
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111027/spela-battlefield-...

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av bomba187:

Kanske har något med det här att göra, stycket längst ner alltså
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111027/spela-battlefield-...

Det är punkbuster relaterat, sålänge man har uppdaterat PB och servern man försöker joina också har uppdaterat så fungerar det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Tanka och lägg BF3 som spel sen uppdatera.
Jag löste mitt problem så

Permalänk
Medlem

Börjar bli förbannad nu.

Blir hela tiden kickad på punkbuster servrar efter 10-30 sekunder. Har senaste versionen, har uppdaterat med ovanstående länk, har öppnat alla dessa portar:

Citat:

If you are playing on PC, please enable the following online ports on your connection:
TCP: 80, 443, 9988, 20000-29999, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

Gjort ta mig fan allt. Vad är problemet?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Börjar bli förbannad nu.

Blir hela tiden kickad på punkbuster servrar efter 10-30 sekunder. Har senaste versionen, har uppdaterat med ovanstående länk, har öppnat alla dessa portar:

Gjort ta mig fan allt. Vad är problemet?

Problemet är att det är nästan inga servrar som kör med samma version av PB. Kolla efter en server som har "R5" i namnet.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Börjar bli förbannad nu.

Blir hela tiden kickad på punkbuster servrar efter 10-30 sekunder. Har senaste versionen, har uppdaterat med ovanstående länk, har öppnat alla dessa portar:

Gjort ta mig fan allt. Vad är problemet?

Har du steam på? mumble overlay? TS3 overlay? nåt annat overlay? Amd overdrive? battlefield / punkbuster blockerat i windows brandvägg (eller routerns)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Har du steam på? mumble overlay? TS3 overlay? nåt annat overlay? Amd overdrive? battlefield / punkbuster blockerat i windows brandvägg (eller routerns)?

Nej, har varken steam, mumble, ts3 eller amd overdrive installerat. Som jag sa så är alla brandväggar avstängda..

EDIT: Hade visst inte sagt det, men alla brandväggar/antivirus etc. är avstängda och portar öppnade.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Fått någon lösning på problemet? Lider av detta just nu, sjukt störande!!

Permalänk
Medlem