Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

BF3 varför måste man vara 8 spelare för att spela? något att kringå?

Permalänk
Medlem

BF3 varför måste man vara 8 spelare för att spela? något att kringå?

Jag har startat en egen server för mig och mina polare, nackdelen är ju nu då att vi har 16 slots totalt, men när man går in måste man vara 8spelare totalt för att änns kunna RÖRA SIG!!!!! så jävla B, kunde det inte varigt som i BFBC2 att man inte får poäng bara? för då kunde man latjat runder tills andra kom in? samt kunnat träna sig på flyga m.m? nu kan vi inte göra ett skit bara sitter/står och väntar ;(.....

några tips?

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Håller med det är inte bra alls. Nu spelade jag inte mycket BC2 men däremot BF2142 å att gå in på en tom server å lära sig flyga är verkligen nåt jag vill. Tragiskt för om jag tar ett jet nu så lever jag väl ~5s innan jag är nerskjuten inte kul alls

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det hade faktiskt inte vart dumt med någon sorts bootcamp eller liknande så man kan lära sig banorna, fordonen osv och dessutom kunna köra detta med några andra så man även lär sig vad de fyra klasserna kan göra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Går att ställa in så det endast krävs 2 spelare. Gjorde vi på våran server (Dirty Heroes) dock så buggade lite då så vi ändrade det till minst 4.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Går att ställa in så det endast krävs 2 spelare. Gjorde vi på våran server (Dirty Heroes) dock så buggade lite då så vi ändrade det till minst 4.

Visst men vad jag menar är varför inte ha kvar att man kan röra sig flyga mm även om man är ensam utan att få poäng. I BF2142 så var det inga problem visst det blinkade waiting för X players before game starts men man kunde träna på att flyga mm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Går att ställa in så det endast krävs 2 spelare. Gjorde vi på våran server (Dirty Heroes) dock så buggade lite då så vi ändrade det till minst 4.

Vart kan man ställa in detta då? hittar inte det någon stans alls? för som sagt störigt bara bli stilla stående och inte kunna göra något, man vill som sagt röra sig, flyga lite m.m

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Visst men vad jag menar är varför inte ha kvar att man kan röra sig flyga mm även om man är ensam utan att få poäng. I BF2142 så var det inga problem visst det blinkade waiting för X players before game starts men man kunde träna på att flyga mm.

Det funka även bra i BFBC2, fick ju inga poäng förräns man var 4 tror jag? men man kunda skjuta varandra, flyga, m.m m.m nu kan man INGENTING!!!! och som sagt hittar inte vart man ändrar det om man nu änns KAN ändra det?

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Det funka även bra i BFBC2, fick ju inga poäng förräns man var 4 tror jag? men man kunda skjuta varandra, flyga, m.m m.m nu kan man INGENTING!!!! och som sagt hittar inte vart man ändrar det om man nu änns KAN ändra det?

Så, ville bara berätta att på min server har jag nu lyckats aktivera så att spelet kan starta om man är 2st spelare så äntligen kan man in med någon polare och flyga eller göra vad man vill tills det kommer flera spelare så det kan bli lite game on ;).... ÄNTLIGEN ;)................

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Reagerade på detta direkt. Finns ju ingen anledning i världen att göra så man måste vara ett visst antal spelare för att kunna köra lite! Ville få in känslan på helikoptern innan jag gav mig in på en full server (ja de flesta är ju antingen tomma eller helt fulla) men det går fan inte ens att lyfta från marken.

I BF2 kunde man träna på dumma botar hur man skulle sikta med helin och hur mycket skada missilerna tog på tanks i olika lägen. I BC2 kunde man åtminstone flyga runt i sin ensamhet på en tom server, och man kunde skjuta sönder fordon för att träna in siktet lite. Nu 2011, och BF3, har man gått ännu ett steg bakåt när det bara gäller en sån simpel detalj. Helt sjukt dåligt tycker jag.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Avstängd

Hmm.. vet inte riktigt vad man kan göra åt det där..
Allt jag vet är att jag spelat på 2 - 3 servrar man bara behöver vara 2 inne på

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte ens var man startar en egen server?

Jag kan alltså inte om jag vill gå in och öva själv på en bana? Alltid beroende av minst en annan? Skräp!

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Assman:

Jag hittar inte ens var man startar en egen server?

Jag kan alltså inte om jag vill gå in och öva själv på en bana? Alltid beroende av minst en annan? Skräp!

Endast server hosting företag som får hosta serverar.

För att behållla en bra standrard.

Men på vissa serverar laggar det likt förbannat ändå..

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Endast server hosting företag som får hosta serverar.

För att behållla en bra standrard.

Men på vissa serverar laggar det likt förbannat ändå..

Aha, tack! Halvtrist!

Visa signatur

Kräm