BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pr3d4tor:

Snabb fråga, när jag spelar end game så händer det ibland att ljudet försvinner, det blir så lågt att man knappt kan höra det under typ 30 sekunder, händer bara i end game när jag kör något fordon. Har någon annan stött på det, isf har ni löst det eller är det något som dice måste patcha?

Jag och alla kompisar jag spelar med har samma problem. Ljudet försvinner en liten stund för att sen komma tillbaka. Det händer dessutom samtidigt för allihopa så det är nog en bugg i spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,8GHz - MSI Tomahawk b350 - Sapphire Radeon 7870 2Gb - 16Gb Corsair LPX @ 2800MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garen:

Inget jag känner till men det kan vara att DLCn inte är optimerad för ditt externa ljudkort än. Annars skulle jag säga att du borde uppdatera drivrutinerna för kortet

Mvh

Jo, jag trodde det först, kollade efter nya drivrutiner men hade det senaste. Fick precis höra av en kompis att han får likadant och han kör med inbyggda ljudkortet.
Tack för svar

Skrivet av candyraver:

Känner igen detta när jag kör motorcykel. Först var tanken att man kommit upp i så snabb hastighet att ljudvallen kommer efter motorljudet,, typ sonic bang effekt..

Men sen tänkte jag efter lite.

Måste vara ngn bugg

Det känns som det, förhoppningsvis så vet dice om det och patchar det snart.

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem

Browser plugins problem

Undrar om någon vet vad problemet är. Startar spelet,laddar ner browser plugin på skrivbordet. Kör den,startar spelet & upp kommer download and install the latest browser plugin igen!? Vad ska man göra. Har gjort detta nu ett 10tal gånger. Avinsallerat origin, installerat om, startat spelen och samma skit kommer upp igen. Vad mer kan man göra?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Skrivet av kyro2:

Undrar om någon vet vad problemet är. Startar spelet,laddar ner browser plugin på skrivbordet. Kör den,startar spelet & upp kommer download and install the latest browser plugin igen!? Vad ska man göra. Har gjort detta nu ett 10tal gånger. Avinsallerat origin, installerat om, startat spelen och samma skit kommer upp igen. Vad mer kan man göra?

Det har ingenting med Origin att göra.

Problemet är helt enkelt att browser plugin grejen inte installeras ordentligt.

Testa en annan webbläsare och ladda ner plugin till den istället.
Nu funkar det för mitt Firefox men innan, när jag hade samma problem, fick jag ha chrome för att spela BF3.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markapärn:

Det har ingenting med Origin att göra.

Problemet är helt enkelt att browser plugin grejen inte installeras ordentligt.

Testa en annan webbläsare och ladda ner plugin till den istället.
Nu funkar det för mitt Firefox men innan, när jag hade samma problem, fick jag ha chrome för att spela BF3.

Installerade Firefox & vipps, nu funkar det Tusen tack för hjälpen:)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garen:

Och grafikdrivrutiner har ni gjort uppdatering på också? Annars är det, sjukt nog förmodligen att grafikkortet inte riktigt orkar hela vägen i de färgskalorna

Ja, det har jag. Men tror inte att det är så att grafikkortet inte orkar med då dom gula vägarna kom efter att jag installerat en vitkigt windows uppdatering.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Ja, det har jag. Men tror inte att det är så att grafikkortet inte orkar med då dom gula vägarna kom efter att jag installerat en vitkigt windows uppdatering.

har du gula vägar nu så har jag en lösning du ska antingen ta bort eller installera denna uppdateringen KB2670838 . Sedan startar du om datorn och allt funkar. Men ifall du tar bort den så får du lite sämre fps men inga gula vägar iaf..

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Ja, det har jag. Men tror inte att det är så att grafikkortet inte orkar med då dom gula vägarna kom efter att jag installerat en vitkigt windows uppdatering.

mmm det där med gula vägar eller vägkanter har jag också och som sagt ovan är det en windows uppdatering som spökar
så antingen avinstallerar du den eller väntar på en fix

här har du lite info om just den uppdateringen

http://support.microsoft.com/kb/2670838

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Jag vill rekommendera alla som får bf3.exe-crashar att lägga några minutrar på kolla era minnen med Memtest86
Man bootar med USB-nyckel och så testar den minnet, om det är trubbel med ett minne (som i mitt fall) så får man ta ut en minneskloss eller flera för att felsöka såklart...

Jag hoppas det nu har löst mina BF3-problem (och andra random bluescreens för den delen)

http://memtest86.com/downloads/memtest86-usb.img.zip (verktyget fixar ett bootbart usb minne så till och med noob borde klara det)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd

"Beskrivning av problem:
utkastad till skrivbordet efter ca 20min med BF3 fortfarande på
den enda lösningen att stänga ner var genom aktivitetshanteraren

Speciell hårdvara:
överklockat GTX 580 med 911mhz core 2228mhz mem och 1.1v

Lösning:
ökade till 1.11v (har kört i flera timmar på raken utan att bli utkastad)"

Beskrivning av problem:
utkastad till skrivbordet efter ca 20-60 min med BF3 fortfarande på
den enda lösningen att stänga ner var genom aktivitetshanteraren

Speciell hårdvara:
icke klockat GTX 660

Mjukvara:
senaste drivrutinerna till allt
Win7 64 bit

Har läst lite andras svar, och det verkar som att klocka eller flasha bios är det som kan hjälpa.

Så lättast att testa klocka först? Är det då core voltage man ska öka, med 0.11? Med Afterburner? Vill inte elda upp mitt grafikkort

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

"Beskrivning av problem:
utkastad till skrivbordet efter ca 20min med BF3 fortfarande på
den enda lösningen att stänga ner var genom aktivitetshanteraren

Speciell hårdvara:
överklockat GTX 580 med 911mhz core 2228mhz mem och 1.1v

Lösning:
ökade till 1.11v (har kört i flera timmar på raken utan att bli utkastad)"

Beskrivning av problem:
utkastad till skrivbordet efter ca 20-60 min med BF3 fortfarande på
den enda lösningen att stänga ner var genom aktivitetshanteraren

Speciell hårdvara:
icke klockat GTX 660

Mjukvara:
senaste drivrutinerna till allt
Win7 64 bit

Har läst lite andras svar, och det verkar som att klocka eller flasha bios är det som kan hjälpa.

Så lättast att testa klocka först? Är det då core voltage man ska öka, med 0.11? Med Afterburner? Vill inte elda upp mitt grafikkort

Lösning: testade att flasha GPU bios med senaste, och minimerade webläsaren när jag spelade. Kunde spela en timme utan problem så kanske är löst

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

bf3.exe has stopped working....
problem/lösning: defekt ram-minne

Har kunnat spela hela påsken utan avbrott, härligt

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiaz:

har du gula vägar nu så har jag en lösning du ska antingen ta bort eller installera denna uppdateringen KB2670838 . Sedan startar du om datorn och allt funkar. Men ifall du tar bort den så får du lite sämre fps men inga gula vägar iaf..

Skrivet av pumba-kung:

mmm det där med gula vägar eller vägkanter har jag också och som sagt ovan är det en windows uppdatering som spökar
så antingen avinstallerar du den eller väntar på en fix

här har du lite info om just den uppdateringen

http://support.microsoft.com/kb/2670838

Jag har avinstallerat den uppdateringen nu och dom gröna vägarna försvann

Visa signatur

I7 9700k | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | NZXT Kraken X52
|fractal design ion+ platinum 860w |Corsair 4x8GB DDR4 3000MHz CL15 Vengeance LPX
| 1 TB Samsung 970 EVO Plus |500 GB Samsung 750 EVO
| ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING |Fractal Design Define C TG |

Permalänk
Medlem

Jag får felmeddelandet "Disconnected by EA Online(1)" När jag försöker starta spelet. Är det bara deras servar som lattjar eller är det min dator?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Jag får felmeddelandet "Disconnected by EA Online(1)" När jag försöker starta spelet. Är det bara deras servar som lattjar eller är det min dator?

Jag har också problem idag... Fick "Disconnected by EA Online(1)" nyss och nu får jag fel vid synkning av molndata... Igår fungerade det för mig men en kompis hade problem så det verkar vara något trassel från deras sida!

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Jag har också problem idag... Fick "Disconnected by EA Online(1)" nyss och nu får jag fel vid synkning av molndata... Igår fungerade det för mig men en kompis hade problem så det verkar vara något trassel från deras sida!

Jo, det verkar ha löst sig för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Bilden blinkar till med någon minuts mellanrum och BF3 går från helskärm till fönsterläge, vad beror detta på? Hur fixar jag det?

Permalänk
Medlem

Se upp för KB2670838. Den låg med nu igen i bland uppdateringarna till Windows 7.
Jag kan inte förstå att Microsoft inte tar tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Se upp för KB2670838. Den låg med nu igen i bland uppdateringarna till Windows 7.
Jag kan inte förstå att Microsoft inte tar tillbaka den.

Har nog aldrig installerat en Windowsuppdatering. Finns inte mycket positivt som kommer med de uppdateringarna..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag vill rekommendera alla som får bf3.exe-crashar att lägga några minutrar på kolla era minnen med Memtest86
Man bootar med USB-nyckel och så testar den minnet, om det är trubbel med ett minne (som i mitt fall) så får man ta ut en minneskloss eller flera för att felsöka såklart...

Jag hoppas det nu har löst mina BF3-problem (och andra random bluescreens för den delen)

http://memtest86.com/downloads/memtest86-usb.img.zip (verktyget fixar ett bootbart usb minne så till och med noob borde klara det)

önskar någon sagt till mig att detta totallt fuckar upp allt minne på ens usb =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

önskar någon sagt till mig att detta totallt fuckar upp allt minne på ens usb =/

jag beklagar

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

jag beklagar

det ordnade sig hittade detta som återställde det helt HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3

Permalänk
Medlem

Åååh. De senaste timmarna som jag har försökt lirat så har bf3 stängts av helt plötsligt
Får inget "bf3 har slutat fungera" eller "disconnected, something went wrong".
Utan spelet stängs ner och den lilla rutan där det brukar stå "playing" osv är nerkryssad.

Nån som har någon lösning?

Sitter på Phenom 2 x4 prolle och 660Ti grafikkort. Har W7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Åååh. De senaste timmarna som jag har försökt lirat så har bf3 stängts av helt plötsligt
Får inget "bf3 har slutat fungera" eller "disconnected, something went wrong".
Utan spelet stängs ner och den lilla rutan där det brukar stå "playing" osv är nerkryssad.

Nån som har någon lösning?

Sitter på Phenom 2 x4 prolle och 660Ti grafikkort. Har W7.

Har hänt mig med de senaste dagarna. Det känns som om felet ligger hos EA eller Dice.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av Evolved:

Bilden blinkar till med någon minuts mellanrum och BF3 går från helskärm till fönsterläge, vad beror detta på? Hur fixar jag det?

Gå till skrivbordet så kommer du de en ruta där det står. Ändra färgschema till Windows basic för att spara prestanda?
Hänt för mig många gånger, och de är troligtvis felet.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk

Här kommer ett till problem. Har skummat igenom tråden lite men inte kunnat hitta något liknande problem som jag har.

Problemet är: När jag startar upp BF3 så får jag inte upp spelet över hela min datorskärm utan det fattas cirkus 2-3 cm både på bredden och höjden. Då går jag in på videoinställningar på BF3 och där har jag de rätta inställningar, ändrar till någon annan upplösning. Då kommer det upp vill du spara det här? Jag trycker på nej. Och då kommer jag tillbaka till samma upplösning som jag hade när jag startade upp spelet men det roliga är att jag då får BF3 över hela min skärm. Så det är de rätta videoinställningar men jag måste varje gång jag startar BF3 gå in i videoinställningarna och välja någon annan upplösning för att sedan inte spara det. Vete fan om det har något med mitt grafikkort att göra eller om det är någon bugg på BF3. Fråga mig inte. Jag frågar er som kan.

Någon som vet vad felet kan vara? Tacksam för hjälp i sådana fall.

Permalänk

Försöker binda Mouse3 (bakåt) eller 4 (framåt) knappen så jag kan ha spot där. Fungerar inte . Kör annars spot (communications) på "S"

Har en Logitech Performance MX.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwordSoldier:

Gå till skrivbordet så kommer du de en ruta där det står. Ändra färgschema till Windows basic för att spara prestanda?
Hänt för mig många gånger, och de är troligtvis felet.

Går att ta bort den rutan helt.

- Go to your Action Centre, type that into your Start Menu and open it.
- Choose "Change Action Centre Settings" from the sidebar on the left.
- Untick the "Windows Troubleshooting" checkbox near the bottom of the window.
- Click "OK".

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Försöker binda Mouse3 (bakåt) eller 4 (framåt) knappen så jag kan ha spot där. Fungerar inte . Kör annars spot (communications) på "S"

Har en Logitech Performance MX.

Installera drivers, har du redan gjort det så sök efter uppdateringar på Battlefield

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Garen:

Installera drivers, har du redan gjort det så sök efter uppdateringar på Battlefield

Skickades från m.sweclockers.com

Drivers är dom senaste.

"sök efter uppdateringar på Battlefield" ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz