BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Skrivet av LessGifted:

Hehe nice. Jag har ett ASUS GTX 570 DCII. Jag såg både att man kunde dra ner klocken eller höja spänningen. O då jag vill behålla min klock drog jag upp spänningen för att ge kortet mer kräm för att uppnå en stabil klock. Det jag gjorde var att jag höjde spänningen med msi-afterburner från 1013 till 1050 (antar att det är mV, men rätta mig gärna).

Stör mej som fan på det här så jag får väl installera om allt för 4e gången o testa
Jag märkte av att ett script från Chrome hänger allt, oavsett om jag kör battlelog från Firefox eller ie. Prövade att ta bort Chrome o funkade bra i ett par dar... måste fan lösa detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 har slutat att fungera..
Ständigt helt plötsligt.

Testat att reparera, kört SFC /scannow, uppdaterat punkbuster, bytt drivrutin till grafikkortet.
Inget har fungerat hittills.

EDIT:
Det var grafikdrivrutinen.
306.97 fungerar.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av dagisflax:

Stör mej som fan på det här så jag får väl installera om allt för 4e gången o testa
Jag märkte av att ett script från Chrome hänger allt, oavsett om jag kör battlelog från Firefox eller ie. Prövade att ta bort Chrome o funkade bra i ett par dar... måste fan lösa detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Men pröva att höja spänningen!

Permalänk
Skrivet av LessGifted:

Men pröva att höja spänningen!

gjorde det o det funka bra! men dagen efter så krascha det igen, e ganska säker på att det va för att afterburner inte va inställt på att klocka vid uppstart. har dock inte kunnat pröva igen, för mycket annat roligt nu =]

Permalänk
Skrivet av dagisflax:

gjorde det o det funka bra! men dagen efter så krascha det igen, e ganska säker på att det va för att afterburner inte va inställt på att klocka vid uppstart. har dock inte kunnat pröva igen, för mycket annat roligt nu =]

Ok, men det låter ju som en möjlig lösning då!

Se bara till att ha koll på temperaturerna på GPUn så att de inte ligger för högt. I så fall får du klocka ner istället för att öka spänningen.

Permalänk

Beskrivning av problem: Jag kan inte se min andra skräm, där jag oftast har igång podcast, twitter etc. då jag spelar

Speciell hårdvara: GTX 560 Ti 1 GB

Mjukvara: Senaste drivrutiner till allt, Windows 7 Professional 64 bit

Lösning: Ingen ännu

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Tjoa inhandlat ny dator drog hem battlefield direkt efter alla uppdateringar osv spela 2 maps funka skitbra inga bekymmer. Men nu dagen efter när jag startar bf3 så händer inget, jo d lägger sig i trask managern men inget mer. Avslutar det där försöket som adremistatör samma sak. Provar att köra direkt ifrån interner explorern står bara joining game inget händer. Eller jo ligger en ny bf3 i enhetshanterarn.... reparerat pillat med alla inställningar jag kan komma på startat om datorn ett ex antal gånger. Inget funkat letat runt på hela nätet efter svar men ingen med samma problem som mig verkar ha fått ett vettigt svar som funkar..... någon som vet hur man skall gå till väga ??? Går ju fän inte att lämna igen spelet heller tydligen..

Permalänk
Skrivet av toffe33:

Tjoa inhandlat ny dator drog hem battlefield direkt efter alla uppdateringar osv spela 2 maps funka skitbra inga bekymmer. Men nu dagen efter när jag startar bf3 så händer inget, jo d lägger sig i trask managern men inget mer. Avslutar det där försöket som adremistatör samma sak. Provar att köra direkt ifrån interner explorern står bara joining game inget händer. Eller jo ligger en ny bf3 i enhetshanterarn.... reparerat pillat med alla inställningar jag kan komma på startat om datorn ett ex antal gånger. Inget funkat letat runt på hela nätet efter svar men ingen med samma problem som mig verkar ha fått ett vettigt svar som funkar..... någon som vet hur man skall gå till väga ??? Går ju fän inte att lämna igen spelet heller tydligen..

Jag kan ha tappat bort mig lite i texten och missat att du skrev det men, har du ominstallerat? Hade ett problem med BF som inte liknar ditt så mycket men fortfarande ett problem. Försökte gång på gång med den där jävla reparationsskiten men det enda som hjälpte i slutändan vart att installera om tyvärr.

Permalänk
Medlem

fan måste jag ladda hem skiten en gång till ? -.- tar ju ett halvår med min trådlösa uppkoppling+ att den är begränsad... alternativ ?

Permalänk
Skrivet av toffe33:

fan måste jag ladda hem skiten en gång till ? -.- tar ju ett halvår med min trådlösa uppkoppling+ att den är begränsad... alternativ ?

Det går säkert att lösa men den snabba och enkla lösningen är helt klart att ominstallera. Men någon som är lite mer kunnig kan säkert lista ut en annan lösning åt dig.

Permalänk
Medlem

har provat allt som går just nu håller jag på att flytta spelet till en annan disk, stängt av upnp lr vafan d heter och öppnar portat som man ska osv osv. Gjort allt i min makt, hoppas dom fixar detta med någon patch. Kommer ju aldrig köpa något spel därifrån igen. Piratebay för hela slanten vilka hycklare...

Permalänk
Medlem

Tja,

Har ett problem att det laggar på bf3 och vad jag har gjort är att sänka inställningar till low och kan inte fortfarande ha 60 fps på 64 players server. Har även installerat senaste drivrutiner och det hjälper inte:( tex när jag ska skjuta laggar det upp och jag dör det är väldigt irriterande.

Cpu: amd 955 3.2 ghz
Gpu: 6870 1gb 2 st
Psu: corsair 650 w
Moderkort: gigabyte 990Xa-ud3

Hoppas jag inte har glömt nåt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp, något som idioterna på EA kan hjälpa mig med.

Mitt spel kraschar efter 10 till 30 minuters användande och det poppar upp med ett fönster som säger "Battlefield 3 har slutat fungera". Enligt händelseloggarna är det något med själva BF3.exe som gått snett.

Någon aning någon?

Har alla de senaste drivisarna samt inga problem med uppkopplingen.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Mitt spel är totalt ospelbart sedan patchen på 3.8gb idag. Har bara någon enstaka fps, alltså ej spelbart. Har tidigare haft 40-50 fps, men nu efter patchen så är det seriöst 1 fps. Någon annan som fått samma problem?

Permalänk
Medlem

Ja då har man fått det klassiska BF3.exe stopped working som alla pratat om. Kommer in i spelet, men det dör direkt. Detta efter nya patchen, har testat olika drivrutiner, installerat om pb men verkar inte hjälpa. Aldrig haft det här problemet förrut.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Nu buggar bf mer än vanligt tror jag man kan spela med lite tur 15-20 min sedan hänger sig spelet.
Var ingen bra pacth dom släppte igår.
Och ska man spela dom nya banorna så säger den att man måste installera dom först fast dom är installerade och profilen säger att jag kan spela det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp2002:

Sedan AK patchen kan jag inte längre spela BF3. Har över 200h problemfritt spelande innan dess.

I battlelog har jag bra ping och ingame inga framedrops men... jag tappar kontakten var 5-10 sekund. Vilket resulterar i att alla andra står och springer på stället i 1-2 sek. När jag återfår kontakt så kastas jag tillbaka till där jag var när jag förlorade kontakten. Och har då oftast blivit dödad när jag inte har kontakt.

Någon annan som upplever detta problem?

Absolute har exakt samma problem .. har försökt med allting utan resultat ..... spelet har rullat som smör förut tills nu..
knappt spelbart längre ....

Visa signatur

[Moderkort: Asus Z370-H Gaming ] [Cpu: i5 8700K ] [Grafikkort: Msi Gtx 1070 ] [Minne: 16Gb 3000Mhz ] [Ljudkort: asus xonar essence stx ll ]

Permalänk
Medlem

När jag siktar i BF3 så "släpper" siktet på alla vapen utan scoope efter ett par sekunder även fast jag fortsätter att hålla inne högerklick. Detta gör att jag får skjuta från höften allt som oftast... Jag har en Microsoft IntelliMouse 3.0 och Apples tangentbord. Jag har installerat de senaste drivrutinerna till musen men problemet kvarstår ändå. Vad kan detta bero på?

Permalänk
Medlem

Tydligen måste jag hämta uppdateringen två gånger!? Laddade hem den igår, och nu ikväll när jag startade Origin så påbörjar den samma (ca 3,9 GB) hämtning igen! Stod att den blev installerad igår! :s

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av huskeyninja:

Beskrivning av problem: Jag och min bror har kunnat spela ihop hur bra som helst förut, men nu så har vi fått problem. Om en är inne på en server så kan han vanligtvis spela utan problem, men så fort som den andra går in så blir den första disconnected och får ett meddelande i stil med "You lost connection to the server". Sen om den första går in igen så blir den andra utslängd. Hoppas ni förstår vad jag menar!

Även då jag antar att du löst problemet vid det här laget (tyckte mig skåda att du nämnde ominstallation) så kan jag tipsa om att stänga av UPnP i routern. Vi upplevde samma problem för ett par månader sedan och hittade då en forumtråd på Battlelog som tipsade om denna lösning. Därefter kunde vi lira samtidigt utan några problem!

Skrivet av XrEd:

Hej

Jag har lite problem med mitt BF3
Problemet är att datorn hänger sig så man måste starta om den.

https://www.youtube.com/watch?v=a9WHWWTMJYs

Jag har formaterat datorn några gånger. Har nyaste BIOS och testat castalyst 12.6 till 12.9.

Jag sitter på 3st xfx 7970, och det är radom när datorn hänger sig ibland kan jag spela över 2 maps och sen kan jag ibland spela 20 min innan det hänger sig.

Hej XrEd!

Jag lider av exakt samma problem för tillfället! Speltid innan krasch kan variera mellan 2 minuter ända upp till en halvtimme.
Har tidigare kunnat lira smärtfritt i ~330 timmar tills den första uppdateringen för After Math kom för någon vecka sedan.

Har gjort en hel del research och det verkar som många har upplevt eller upplever detta! Även en del (vissa fånigare än andra) förslag på eventuella lösningar har nämnts på både Battlelog och EA:s Help Center/"Answer HQ", men inga har hjälpt mig än så länge.
Många säger att det beror på det inbyggda ljudkortet, men detta har jag kopplat från och avinstallerat sedan någon månad tillbaka då jag installerade ett Xonar D1.

Jag finner heller inga specifika samband mellan alla specs bland de som upplever detta problem. Mina specs är i alla fall som följer:

AMD Phenom II X6 Black 1090T 3.2 GHz
XFX HD7970 3GB Black Edition
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
Asus Xonar D1
Corsair 16 GB CL9 1600Mhz Vengeance
Corsair SSD Force 3 120GB + Corsair SSD F60 + Samsung 640 GB 7200rpm
Corsair TX750M
BenQ XL2410T 24" 120 Hz

Ruggigt irriterande att inte kunna spela med tanke på hur mycket pengar man lagt ut för just detta spel.

Med vänlig hälsning,
Wicktarr

Visa signatur

Raijintek Metis · 6600K @4.3GHz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 · EVGA GTX 1070 SC · Gigabyte GA-Z270N-WIFI · Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz · Samsung 850 EVO 1TB + 250GB · Corsair SF600 · Asus Xonar Essence STU + Audioengine A2+ + AKG K712 + Samson Meteor · Asus MG279Q

Permalänk

Blir så frustrerad..

Astaggad inför Aftermath, har laddat ner expansionen och allt (installerade dock om pga full SSD till min HDD), efter det så vägrar BF3 starta. Försöker joina en server så fastnar jag på "Joining server". Ingenting händer alls. Detta är inte kul.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Inaktiv

Här blir jag kickad av Punkbuster. Att det har varit problem efter varenda expansion är ganska jävligt trist. :/

Permalänk
Medlem

FPS problem

Hej

Har ett problem som jag inte har en aning om hur man kan hitta en lösning på.. När jag spelar bf3, spelar ingen roll vilken bana det gäller så kan jag få ett fpsdrop som inte försvinner förens jag startar om spelet, det kan vara samma bana, samma server å den laddar om banan för rundan är slut. Det kan även hända när jag joinar ett game, då behöver jag bara stänga av och starta spelet igen för att få det att funka.

Det hela är otroligt jobbigt att behöva starta om spelet osv. Någon som har en aning om hur jag kan lösa de?
Kort och gott, kan få ett fpsdropp som håller i sig tills jag startar om bf3. kan vara första banan kan vara efter 5 banor.

Datordelar av betydelse:
Gigabyte GA-880GA-UD3H, Socket-AM3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Dual Fan"

Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem sedan Aftermathpatchen att spelet fastnade på "joining-server", det löste jag genom att starta utan "radeon pro", som jag använder för att slippa microstuttering, när jag sedan kom in så har jag till min stora förvåning en fps som påstås vara 20, men som känns som max 10-15, det är helt ospelbart. Låg på 80+ innan patchen. Specc står i sig.

Edit: Det förfärliga lagget försvinner om jag stänger av crossfire, ligger på 60 fps på ~medium. Märkligt, en patch så är stödet för cf borta eller vadå?

Permalänk
Medlem

Att flyga JET ger mig enormt mycket lagg. Men när jag är nere i marken så kan jag spela utan problem. Varför blir det såhär?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Att flyga JET ger mig enormt mycket lagg. Men när jag är nere i marken så kan jag spela utan problem. Varför blir det såhär?

När du är uppe i luften ser du ju hela kartan. kan va så att grafikminnet blir fullt på kortet. du kan övervaka detta med MSI afterburner. Prova att sänka mesh quality och se om det hjälper samt MSAA

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

När du är uppe i luften ser du ju hela kartan. kan va så att grafikminnet blir fullt på kortet. du kan övervaka detta med MSI afterburner. Prova att sänka mesh quality och se om det hjälper samt MSAA

Det verkade ju hjälpa att sänka lite. Game on.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Lite problem med bf3, överklockade mitt gigabyte 670 oc 2gb och precis som mitt tidigare sparkle 460gtx så blir färgerna konstiga och skumma i bf3. Allting blir i stort sett grönt och rött väldigt skarp. Så fort ja tog bort överklockningen återgick det till normal, problemet nu är att jag ominstalerade min PC till w8 från w7, och nu verkar det som att överklockningen ligger kvar på nåt sätt i bf3. Men kollar jag exempelvis MSI afterburner så säger den att allt är original.

Någon som har någon fundering?
Kört med 306 drivern från nvidia, provade även igårkväll med senaste beta, men blev ingen skillnad. (provat och ominstallerat bf3 utan restultat)

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Skrivet av kurdpopcorn:

Blir så frustrerad..

Astaggad inför Aftermath, har laddat ner expansionen och allt (installerade dock om pga full SSD till min HDD), efter det så vägrar BF3 starta. Försöker joina en server så fastnar jag på "Joining server". Ingenting händer alls. Detta är inte kul.

Ingen verkade ha svaret på mitt problem. Kan väl svara själv och säga att det hjälpte med en ren formatering.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Jag har ett störigt problem till BF3. Jag kan bara joina en server, om jag sen stänger ner och försöker joina en ny så funkar det inte. Den klagar på att nätverksanslutningen till servern är fel/dålig. Enda sättet är att starta om datorn.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD