Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

BF3 mulpiplayer startar ej

Permalänk
Medlem

BF3 mulpiplayer startar ej

Bara jag som får problemet att när man startar battlelog och ska joina server sen bara laddar det och ingenting händer? Har försökt att uppdatera punkbuster,stänga av upnp, starta om origin och battlelog och stänga av processen bf3.exe några gånger och ingenting hjälper. kör google chrome för övrigt och har inga problem med singleplayer alls. Har försökt i cirka 4 timmar och har lessnat, skulle vara tacksam för snabb hjälp!
Kanske värt att tillägga att när jag körde betan så blev jag kickad från servrarna efter cirka 20 sekunder efter jag har börjat spela.

Visa signatur

Datorn - Fractal Design Arc - Intel Core i7 2600K - Asus Maximus IV Gene-Z - 16Gb Corsair Vengeance - Evga GTX 570 SC - H80 - Corsair AX850 W - 128Gb Crucial M4 - 2Tb WD Caviar Black - Mainstream BenQ skärm, 24"
Kringutrustning - Qpad MK-50 - Steelseries Qck Heavy - Steelseries Ikari - Steelseries Siberia V2 - Logitech G27 - Eltax Millenium 500 - JBL Bas - Drivs av ett PA- Steg

Permalänk

Jag har samma PROBLEM !!!

Permalänk
Medlem

samma här ...

Permalänk

Pröva med att öppna vissa portar för router och brandvägg.
http://www.findports.com/document.php?tag=battlefield-3

Uppdatera Punkbuster manuellt. Ladda ned pbsec.htm filen.
http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf3.php

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Vid serverfilter välj servrar utan punkbuster.

Visa signatur

|Fractal Design R3|Asus P8Z68-V PRO/GEN3|Intel i5 2500k @ 3.4 GHz~Turbo 4,3 GHz|Thermalright Silver Arrow|Sparkle GTX 580 GURU 1536 MB|Cougar CM 700W 80+|8 GB (4x4) Corsair Vengeance LP DDR3 @ 1600MHz|Intel 320 SSD 120GB + 1 TB Samsung HD103S|Asus BC-12B1ST|W7 HP x64|
|Logitech G700 + K360|Razer Destructor|40" Sony Edge LED 1080p|Sony 7.1 STR-DH520|XTZ 89 5.1 + XTZ 99 W10.16|Denon AH-D1100|

Permalänk

Hade inga problem alls med betan, men nu står det bara Joining Server. Om man har win7 egna brandvägg, kan man göra någonting där?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

ok ??

spelade BF2 en hel del utan problem
men hur gör jag ändringar i brandväggen ??

Ingen aning hur jag ska få det här att funka, även om datakunniga har fått svar dom förstår.
Jag skulle behöva en lista typ:

1. gör si
2. gör så

och då menar jag utförligt

Permalänk

Joining game...

Skrivet av Nuppi_Nama:

ok ??

spelade BF2 en hel del utan problem
men hur gör jag ändringar i brandväggen ??

Ingen aning hur jag ska få det här att funka, även om datakunniga har fått svar dom förstår.
Jag skulle behöva en lista typ:

1. gör si
2. gör så

och då menar jag utförligt

Jag fick följande svar från EA när jag fråga varför det bara stod "joining game" när jag försökte komma in i ett multiplayerspel:
------------------------------------
Yuri M: *****. I would like you to hold down your Windows key on your keyboard, between the Ctrl and Alt key. (The one that looks like a flag)
*****. While holding down the Windows key I would like you to hit the "R" key on your keyboard. (This will bring up a new "Run" window)
*****. Inside that "Run" window I would like type in "firewall.cpl" and hit "OK".
*****. This should bring up a new "Windows Firewall" window.
*****. Inside this window I would like you to locate on the left hand side the option &#*****;"Turn Windows Firewall on or off". Go ahead and click on this option.
&#*****;
you: im there
Yuri M: *****. We are going to select the option to "Turn off Windows Firewall" on both Home and Public network location settings.
*****. Go ahead and hit OK.
*****. Now on the same left hand side I would like you to locate the option for "Advanced settings" and select this.
*****. This will bring up a new "Windows Firewall with Advanced Security" window.
*****. On the left hand side I would like you to locate, from the list, the option that says "Windows Firewall with Advanced Security on Local Computer".
&#*****;
you: I located it.
Yuri M: *****. I would like you to right click on this option and select the "Properties" option.
*****. Inside the Properties window next to "Firewall state:" we are going to click the drop down and select the option "Off".
*****. Now hit Apply and OK.
*****. We can now close all windows that we have opened.
&#*****;
you: done
Yuri M: Awesome, you would now need to restart your computer. &#*****;
you: ok. will it work then? But is it not possible to run the game with the firewall on??
Yuri M: It may be having some issues joining a server and when this is so, the firewalls are disabled.
------------------------------------
Så kort sagt så menar de på att jag inte skulle kunna spela med brandväggen igång...
Tycker de var Väldigt utförligt beskrivet från EA. Men tycker ändå det är konstigt att behöva stänga av brandväggen för att kunna spela (enligt dem) .

Visa signatur

| Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz stockvolt | Noctua NH-C12P SE14 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Asus GeForce GTX 560Ti 1024MB DirectCU II | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V |