Permalänk
Medlem

Laptop 3 skärmar?

Hej har en laptop jag skulle vilja ha 3 skärmar till, undrar om det är möjligt? Tänkte så att man länkar ihop alla tre skämar så det blir som en stor. Eller är det inhandling av stationär som gäller?

Permalänk
Moderator
Moderator

Det är inte att rekommendera, har inte hört om någon som framgångsrikt driver tre skärmar med laptop. Stationär är att föredra.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hjälpsam

Beroende på vad du skall göra med skärmarna finns det några olika lösningar som alla har sina fördelar.

Om du vill ha statisk information, tex webfönster, text, excel med mera men inte rörliga bilder kan du köra med USB->DVI adapter till de extra skärmarna. Funkar rätt OK så länge det inte är film, klipp eller spel som skall köras på dem.

Alternativ två är att man kör en Matrox TripleHead2GO som omvandlar en utsignal (tex DVI) till tre separata signaler. Datorn tolkar Matrox TH2G som en skärm på upp till 5040x1050 och delar sedan den signalen till tre olika DVI utgångar. Då blir de tre skärmarna som en enda jättestor skärm i Windows. Nackdelen är att man behöver lite olika mjukvara för att kunna maximera fönster på de olika skärmarna och de är inte alltid helt 100%.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI