Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Från §11 i reglerna:

Citat:

§11 Synpunkter på moderering eller webbplatsen
Om du har synpunkter på ett enskilt modereringsfall får du gärna kontakta oss via kontaktformuläret. Skapa inte en tråd om det i forumet.

Inte värre än så. Har ni synpunkter på t ex en rensningskommentar eller anledningen till densamma och vill ta upp det så följ tipset ovan.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Tack så hemskt mycket för din omtanke! Projektet kommer att bli hela galet bra, så håll utkik på nästkommande updates!

Hur går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Hur går det?

hitills har det gått väldigt bra, sitter nu och skissar på mina TOP-Riser, men även en Riser till frontpanelen. måste få ut frontpanelen ett par CM för att man skall kunna använda den monterad på chassit haha :)!

Bilder på skönheten kommer att dyka upp här inom snar tid!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Kan väl lägga upp ett par DH bilder :)?

Permalänk
Medlem

Dessa har jag ju redan sett, men fortfarande riktigt sexiga

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av KoSoVaR:

Sack måste lära sig o chilla verkligen -.-, det är inte hela världen liksom, låt han göra sin verision utav sin simplicity, jag personligen tror inte att "Jazid" kommer att ha något emot detta, utan han kommer nog att gilla det på ett eller ett annat sätt, sen beror det också på om en kråka har vart o viskat i hans öra som fått honom pä andra tankar...nuff said!

Jag ser fram emot att att hjälpa till lite och bygga tillsamman på detta projektet med redozz iaf, ska bli en rolig upplevelse

Skickades från m.sweclockers.com

Kosovar da man ! Ser ut att bli roligt bygge fast s2011 kanske hade varit roligare för framtiden ?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Kosovar da man ! Ser ut att bli roligt bygge fast s2011 kanske hade varit roligare för framtiden ?

Vi får väl se helt enkelt, tvillingen är sugen på workstationkoortet
Vi får väl se vad framtiden har att erbjuda helt enkelt, han har satsat väldigt mycket på sin fotokarriär just nu och kommer bli en del framöver men pcbyggandet kommer han inte att lämna kan jag lova !

Finns en hel del och göra i detta projekt.
Sleeving,
Bygga sepparata loopar
Sätta i det tredje grafikkortet (behövs 1-slot I/O bracket)
etc etc

Permalänk
Discokungen

Det ser mycket bra ut, jag gillar det! Hoppas på snabbare uppdateringar, hah!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Köpte en Cotech Mini Grinder

Var tvungen att köpa mig själv ett Multiverktyg och fastnade tillslut för denna Dremel-kopia.
För det priset var den väldigt lönsam och gör framförallt det jobbet som jag vill ha utfört.
Har mina portningsverktyg som jag annars skulle kunna använda, dock så kostar de väldigt mycket om något skulle gå sönder.

Nu kommer modifikationerna börja på ALLVAR!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Bort med den fula slevingen!

Inte så många dagar kvar till DreamHack Winter 2012, i väntan på ledighet så började jag ta bort den fula sleevingen som fanns på nätaggregatets kablar.
Måste säga att Corsairs AX1200i är väldigt fina!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Förbereder chassit inför glasblästringen

Chassit har stått i mitt förråd under ett par månader. När jag tog ut chassit för att börja arbeta med det hade det redan börjat rosta. jag blev verkligen förtvivlad över kvalitén... Fick trots allt chassit innan världsrelease så kan bero på att det var ett första-exempplar.

Dagen börjades med att borra ut alla popnitar så att alla berörda delar var lösa var för sig, när detta var klart så började jag mäta på moderkortsplåten vart radiatorn skulle sitta. Var tvungen att ta bort en bit för att få plats med min Sandwich Configuration på bottenplan, annars hade fläktarna tagit i.

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Min andra order ifrån www.coolingstuff.se/

La min andra order hos Artur för att komplettera mina saknade vattenkylningsdelar.
Jag skulle egentligen köpt EK DUAL D5 TOP med dubbla separata loopar och tre backplates men den fanns inte i lager så det fick bli detta tills vidare:

- 2x EK-D5 X-TOP CSQ - Acetal
- 2x Phobya Y-cable 3Pin to 6x 3Pin
- 2x Mayhems Aurora Nebula Blue
- 1x FC-480 RAM Backplate - Black

Nu är det tre dagar kvar till DreamHack vilket gör mig lite rädd att jag inte hinner bygga klart projektet i tid som planerat. Jag får hoppas på det bästa och att jag gör mitt bästa. Känns som att dessa kommande dagar kommer att bli riktigt stressiga!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Glasblästrade delar, samt lackering!

Vaknade väldigt tidigt idag för att åka till ALPHA där mina chassidelar höll på att glasblästras utav min polare.
När jag kom dit så var de reda klara vilket var underbart! Jag plockade ihop alla delar och begav mig till min verkstad där jag började med rengöringen och förberedelserna inför lackeringen.
När jag väl var i lackeringsbåset så hittade jag ingen tunnflytande grundfärg, jag bestämde mig då för att blanda egen grundfärg utav vår fina Standox Premium Body Filler. Efter det så hittade jag även 300gr Diamond Black 2k-färg som jag tyckte passade in väldigt bra, den var matt men hade väldigt lite utav metalic flakes som knapps syns.

Lackeringen gick väldigt bra och slutresultatet blev super. Men nu kändes det som att det var något som saknades! Om man kollar noga på Fractals färg textur så är det väldigt små prickar efter pulverlackeringen. Jag lyckades att replikera den finishen med ett väldigt enkelt trix.

Nu när jag var nöjd med resultatet så började jag leta efter popnitar men lyckades bara hitta en sort som passade och de var vita. Jag satte de på en kartong till någon värmefläkt och målade de med Standox Matte Black 2K vilket torkar väldigt fort.

Detta var allt för denna dagen, imorgon väntas montering av alla chassi delar och montering av vattenkylningsdelarna.

Tack å hej!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Nu är det tre dagar kvar till DreamHack

Va inte DreamHack förra veckan?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Va inte DreamHack förra veckan?

Postar mina updates som skulle dykit upp innan DH nu eftersom när jag gjorde det sist så kunde jag inte ladda upp något

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Postar mina updates som skulle dykit upp innan DH nu eftersom när jag gjorde det sist så kunde jag inte ladda upp något

Jag har ju mina föraningar om att du hann få datorn ihopsatt till DH, om än ni fick stå och fylla loopen kl 4 på morgonen
Väntar med spänning på frontraisern och top raiserm
Har du hittat någon som kan skära ut allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jag har ju mina föraningar om att du hann få datorn ihopsatt till DH, om än ni fick stå och fylla loopen kl 4 på morgonen
Väntar med spänning på frontraisern och top raiserm
Har du hittat någon som kan skära ut allt?

Veckan innan DH var ett rent helvete

Permalänk
Medlem

Slutspurten innan Dreamhack Winter 2012

I detta skede så var kroppen fylld av stress. Både mitt project och min brors Project Monobits skulle bli färdiga inför DHw12 som skulle äga rum morgonen därpå i Jönköping.
Lyckligtvis hann vi efter flera timmars slit och utan sömn så packade vi det sista och begav oss mot Bussterminalen.
Nedanför kommer bilder på byggets gång, och jag hoppas att ni gillar vad ni ser för tilfället.
Projektet är INTE KLART, utan jag kommer sakta men säkert tweaka systemet för att allt skall bli perfekt!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jag har ju mina föraningar om att du hann få datorn ihopsatt till DH, om än ni fick stå och fylla loopen kl 4 på morgonen
Väntar med spänning på frontraisern och top raiserm
Har du hittat någon som kan skära ut allt?

Jofan vi hann klart vilket var ren tur haha... dock så är projektet långt ifrån klart ;).
Jag har kollat med en firma men jag har inte fått ett exakt svar på det ännu. Har du någon person som du kan rekommendera?

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med 26 fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Jofan vi hann klart vilket var ren tur haha... dock så är projektet långt ifrån klart ;).
Jag har kollat med en firma men jag har inte fått ett exakt svar på det ännu. Har du någon person som du kan rekommendera?

Du har PM angående det med raisern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Vad ska du göra med 26 fläktar?

Använda de kanske, bra att ha

Skrivet av iSw3de:

Du har PM angående det med raisern

Såg det :)!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Använda de kanske, bra att ha

Såg det :)!

26 fläktar, ja det är rätt, mjölka sponsorerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

26 fläktar, ja det är rätt, mjölka sponsorerna

Om man är lite finurlig och vet att jag och benhar är tvillingbröder så börjar nog den frågan att falla på plats...förhoppningsvis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Om man är lite finurlig och vet att jag och benhar är tvillingbröder så börjar nog den frågan att falla på plats...förhoppningsvis...

Det visste jag faktiskt Vet också varför 26 fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Det visste jag faktiskt Vet också varför 26 fläktar

hehe, juste

Permalänk

Jävlar vad fint det är Grymt av dig Redozz

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Jävlar vad fint det är Grymt av dig Redozz

Tack så hemskt mycket!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Skrivet av ReDoZz:

Tack så hemskt mycket!

En fråga hur fungerar gtx 480 i 3-sli ?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Tjenare ! Vill börja med att säga vilket underbart bygge, blir lika glad varje gång jag ser att tråden blivit uppdaterad ! men har också en fråga, jag har köpt samma dremmel kopia som dig men det har inte gått så bra. Började med att försöka kapa en 2mm tjock aluminium profil med de tillbehör som följde med i lådan men detta gick inte. Bestämde mig då för att köpa någon annan variant av kap klingor och hittade dessa http://www.clasohlson.com/se/H%C3%A5rdmetallskivor/Pr40672300... men detta funkade också dåligt. Har det gått bra när du använt ditt verktyg och vilka tillbehör har du använt ?