Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Näbbdjuret,

Webhallen kommer börja sälja de nya NV900 modellerna i början av December.
I dagsläget finns några modeller hos Multicom i Norge. Multicoms GIGABYTE laptops

Ha en bra dag!

Ja det är spännande, jag har själv en som jag är väldigt nöjd med.

Hej Esox,

garantin vid köp gäller mellan återförsäljaren och originalkund och garantin överlåtas ej till nästa kund.

OK, men hur vet man vem som är originalkund? Ett kvitto låter ju som ett måste - men namn etc står väl inte på alla kvitton, samt hur verifierar ni att det verkligen är originalkunden som åberopar garantin ?

Låter lixom lite ihåligt hela upplägget, istf för att låta en garanti följa med en produkt....!

Permalänk
Skrivet av EsoxLucius:

OK, men hur vet man vem som är originalkund? Ett kvitto låter ju som ett måste - men namn etc står väl inte på alla kvitton, samt hur verifierar ni att det verkligen är originalkunden som åberopar garantin ?

Låter lixom lite ihåligt hela upplägget, istf för att låta en garanti följa med en produkt....!

Hej igen,

garantin gäller mellan köpare och återförsäljare så detta är en fråga du får ta upp med återförsäljaren. Alla serviceärenden ska gå genom återförsäljaren och hur de hanterar garantiärenden är inget vi styr över.

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej igen,

garantin gäller mellan köpare och återförsäljare så detta är en fråga du får ta upp med återförsäljaren. Alla serviceärenden ska gå genom återförsäljaren och hur de hanterar garantiärenden är inget vi styr över.

OK, tack

En sista fråga för att vara riktigt tydliga
Med andra ord kan jag som kund själv inte skicka in en defekt produkt direkt till er och åberopa garanti, utan MÅSTE gå via återförsäljare?

Permalänk
Skrivet av EsoxLucius:

OK, tack

En sista fråga för att vara riktigt tydliga
Med andra ord kan jag som kund själv inte skicka in en defekt produkt direkt till er och åberopa garanti, utan MÅSTE gå via återförsäljare?

Hej,

vi har ingen service direkt till slutanvändare så det stämmer. Är det så att t.ex. en återförsäljare gått i konkurs eller av någon anledning ej kan hjälpa till kan man kontakta vår kundservice och se om det finns en alternativ lösning men det är inte säkert att det finns möjligheter att lösa det.

Ha en bra dag och lycka till!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk

Hej Gigabyte!

Blev väldigt besviken då jag såg att era X99 moderkort inte stödjer ecc. Varför har ni valt att göra så?

Permalänk

Hejsan Gigabyte_Ted!

Jag undrar om Rasmus fortfarande jobbar hos er?
Annars skulle jag vilja komma i kontakt med en annan representant!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av emopingvin:

Hej Gigabyte!

Blev väldigt besviken då jag såg att era X99 moderkort inte stödjer ecc. Varför har ni valt att göra så?

Hej emopingvin,

vi har ett flertal moderkort med 2011-3 sockeln med stöd för ECC minnen i serversegmentet.
Att välja att inte ge ECC stöd till X99 moderkorten riktade till användare är dels för att hålla priset nere och dels för att Intel's 5XXX processorer inte har ECC stöd. De flesta som använder X99 kommer inte använda en Xeon processor med ECC minnen och därför måste man focusera på majoriteten av användarna och ge dem t.ex lägre pris istället för att erbjuda en funktion som endast en bråkdel av kunderna kommer nyttja.

Ha en bra dag och hoppas du hittar vad du söker!

Skrivet av Shrunkbowl:

Hejsan Gigabyte_Ted!

Jag undrar om Rasmus fortfarande jobbar hos er?
Annars skulle jag vilja komma i kontakt med en annan representant!

Mvh: Eric

Hej Shrunkbowl,

jag är en representant så du får gärna ta det med mig

Skicka ett PM till mig vad det gäller så löser vi det säkert.

Ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej emopingvin,

vi har ett flertal moderkort med 2011-3 sockeln med stöd för ECC minnen i serversegmentet.
Att välja att inte ge ECC stöd till X99 moderkorten riktade till användare är dels för att hålla priset nere och dels för att Intel's 5XXX processorer inte har ECC stöd. De flesta som använder X99 kommer inte använda en Xeon processor med ECC minnen och därför måste man focusera på majoriteten av användarna och ge dem t.ex lägre pris istället för att erbjuda en funktion som endast en bråkdel av kunderna kommer nyttja.

Ha en bra dag och hoppas du hittar vad du söker!

Hej Shrunkbowl,

jag är en representant så du får gärna ta det med mig

Skicka ett PM till mig vad det gäller så löser vi det säkert.

Ha en bra dag!

Tack för svar men har redan lyckats skicka mejl till Rasmus!

Tack ändå, desamma!

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Hej Gigabyte, sitter och funderar på att slå till på ett GTX 980 G1 gaming, men undrar om det kommer få plats i ett NZXT H440?
(nu till lite, förhoppningsvis konstruktiv, kritik.) Kortet verkar lysande, dock tycker jag att det skulle passa bättre om Windforce-loggan på den nya windforce 3X kylaren var en RGB LED (istället för endast vit), då skulle det passa bättre med erat nya färgschema, kanske något framföra till designavdelningen på Gigabyte.

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Skrivet av Skogsmard:

Hej Gigabyte, sitter och funderar på att slå till på ett GTX 980 G1 gaming, men undrar om det kommer få plats i ett NZXT H440?
(nu till lite, förhoppningsvis konstruktiv, kritik.) Kortet verkar lysande, dock tycker jag att det skulle passa bättre om Windforce-loggan på den nya windforce 3X kylaren var en RGB LED (istället för endast vit), då skulle det passa bättre med erat nya färgschema, kanske något framföra till designavdelningen på Gigabyte.

Hej Skogsmard,

vad jag kan se på NZXT's hemsida angående specificationerna på H440 får du utan problem plats med kortet om du tar ut hårddisk buren.

Clearance GPU Clearance With HDD Cage: 294mm
GPU Clearance Without HDD Cage: 406.2mm
CPU Cooler: 180mm
Cable Management: Lowest Point - 17.7mm; Highest Point 32.5mm

Grafikkortets mått är 312mm x 129mm x 43mm

Jag tycker det hade varit super med en RGB LED på kortet och jag förespråkar även det på våra moderkort. Designteamet får uppdateringar angående önskemål osv och sen får vi hoppas det går igenom

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Hej Gigabyte!
Jag måste fråga, är en nybliven ägare till Z97X-Gaming 7 moderkortet,
men har stött på ett par besynnerliga saker.

Drivrutinerna för Marvell Raid kontrollern fungerar inte från hemsidan, var tvungen att använda appcenter för att plocka hem dom. (Windows 7 Pro, x64 nyinstallation)

Atheros Killer programvara... Valde English när jag installerade den, men likväl så är mjukvaran på taskig google-translate svenska, jag har allvarliga besvär att förstå vad tusan saker är i programmet, hur ändrar man det till engelska?

SLI bryggan som medföljer, varför är den så konstig längd? trodde den skulle gå att använda för att nyttja PCIeX 4 för det andra grafikkortet, men bryggan saknar drygt en centimeters längd för det.

MVH Holo.

Permalänk
Skrivet av holo:

Hej Gigabyte!
Jag måste fråga, är en nybliven ägare till Z97X-Gaming 7 moderkortet,
men har stött på ett par besynnerliga saker.

Drivrutinerna för Marvell Raid kontrollern fungerar inte från hemsidan, var tvungen att använda appcenter för att plocka hem dom. (Windows 7 Pro, x64 nyinstallation)

Atheros Killer programvara... Valde English när jag installerade den, men likväl så är mjukvaran på taskig google-translate svenska, jag har allvarliga besvär att förstå vad tusan saker är i programmet, hur ändrar man det till engelska?

SLI bryggan som medföljer, varför är den så konstig längd? trodde den skulle gå att använda för att nyttja PCIeX 4 för det andra grafikkortet, men bryggan saknar drygt en centimeters längd för det.

MVH Holo.

Hej Holo,

alla drivrutiner är testade innan de läggs upp på hemsidan och det fungerade nu när jag testade dem.
Förklara gärna vad som inte fungerar, får du felmeddelande t.ex.?

Bigfoot Lan (Killer Network Manager) använder fristående språkpaket. Jag installerade det på Engelska på samma vis dom du gjort men det blev fortfarande på Svenska. Jag har kontaktat Atheros för att se hur detta går att lösa, återkommer när jag vet mer.

När du installerar grafikkorten för SLI rekommenderas du använda PCIEX16 och PCIEX8 platserna. Använder du PCIEX4 platsen får du ha en längre SLI brygga.

Har jag missförstått något får du gärna förklara mer utförligt och/eller ta bilder.

Ha en bra dag och lycka till!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Skrivet av holo:

Hej Gigabyte!
Jag måste fråga, är en nybliven ägare till Z97X-Gaming 7 moderkortet,
men har stött på ett par besynnerliga saker.

Drivrutinerna för Marvell Raid kontrollern fungerar inte från hemsidan, var tvungen att använda appcenter för att plocka hem dom. (Windows 7 Pro, x64 nyinstallation)

Atheros Killer programvara... Valde English när jag installerade den, men likväl så är mjukvaran på taskig google-translate svenska, jag har allvarliga besvär att förstå vad tusan saker är i programmet, hur ändrar man det till engelska?

SLI bryggan som medföljer, varför är den så konstig längd? trodde den skulle gå att använda för att nyttja PCIeX 4 för det andra grafikkortet, men bryggan saknar drygt en centimeters längd för det.

MVH Holo.

Hej igen Holo,

språket du väljer är kopplat till dina Windows inställningar, det finns inget sätt att ändra språk i Killer Network Manager manuellt utan att ändra Windows inställningar.
Eftersom det är Atheros som tillverkar LAN-kretsen är det även de som tillhandahåller mjukvara och drivrutiner så det finns inget vis vi kan ändra på detta.

Är det någon inställning du har svårt att förstå får du gärna posta här eller skicka PM till mig så löser vi nog det tillsammans.

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Varför har då atheros olika drivrutiner för engelska och svenska om dom ändå gör exakt samma sak?
Jag har inte provat det själv dock men det är ju inte direkt ovanligt med taskig översättning av diverse program/drivrutiner vilket jag tycker är förbannat irriterande och ibland krävs det en googling för att kunna förstå nåt som man hade förstått på 1sek om det varit eng.

Så är inte detta nåt ni kan fråga atheros om dvs att dom skippar OS språket då det mer ofta än inte bara leder till dåliga irriterande översättningar.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Varför har då atheros olika drivrutiner för engelska och svenska om dom ändå gör exakt samma sak?
Jag har inte provat det själv dock men det är ju inte direkt ovanligt med taskig översättning av diverse program/drivrutiner vilket jag tycker är förbannat irriterande och ibland krävs det en googling för att kunna förstå nåt som man hade förstått på 1sek om det varit eng.

Så är inte detta nåt ni kan fråga atheros om dvs att dom skippar OS språket då det mer ofta än inte bara leder till dåliga irriterande översättningar.

Hej grizzly666,

som jag förstod det var språkvalet endast för visningsspråk under installationen sedan används Windows språkpaket.
Jag tycker det hade varit bättre som du säger och har skickat detta som förslag men eftersom det inte är vi som gör mjukvaran kan det vara svårt att få de ändringar man önskar.

Ha en trevlig vecka och tack för din input!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Har ett Z87M-D3H moderkort och Nvidia gtx 770 (bägge GIGABYTE).
Skulle vilja kunna övervaka/ställa in fläktar och temperatur på bägge.

När jag uppdaterade EASYTUNE programmet försvann sidorna för att göra det på moderkortet.

Hur gör jag?

Permalänk
Skrivet av crocop:

Har ett Z87M-D3H moderkort och Nvidia gtx 770 (bägge GIGABYTE).
Skulle vilja kunna övervaka/ställa in fläktar och temperatur på bägge.

När jag uppdaterade EASYTUNE programmet försvann sidorna för att göra det på moderkortet.

Hur gör jag?

Hej Crocop,

i nya Appcenter är det "System Information Viewer" som används för fläktstyrning osv.
Du kan ladda ner mjuvaran här:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4486#u...

För grafikkort finns det ett program som heter OC Guru II där du kan styra fläktarna för grafikkort.
Ladda ner OC Guru II här:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5209#u...

Lycka till och ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag köpte ett Gigabyte GTX780Ti GHz Edition som jag fick lämna tillbaka på RMA för det kraschade konstant i BF4, och istället valde jag ett GTX780Ti OC istället. Det kortet kraschade också i BF4 men betydligt färre gånger. Detta har jag påtalat till Gigabyte Nordic samt deras eSupport några gånger utan resultat.
Men så fick jag se av en slump att Gigabyte har släppt en ny Bios som heter F4, bytte till denna och nu på sjutton. Inte en krasch på över en veckas spel. Peppar peppar, hoppas det fungerar nu. Så ni som fortfarande har bekymmer, byt till Bios F4 på era OC kort. Såg dock att till GHz korten finns det ej någon ny Bios ännu.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Crocop,

i nya Appcenter är det "System Information Viewer" som används för fläktstyrning osv.
Du kan ladda ner mjuvaran här:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4486#u...

För grafikkort finns det ett program som heter OC Guru II där du kan styra fläktarna för grafikkort.
Ladda ner OC Guru II här:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5209#u...

Lycka till och ha en bra dag!

ON/OFF Charge är bara för iphone telefoner ?

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Tjena!

Jag köpte ett Gigabyte GTX780Ti GHz Edition som jag fick lämna tillbaka på RMA för det kraschade konstant i BF4, och istället valde jag ett GTX780Ti OC istället. Det kortet kraschade också i BF4 men betydligt färre gånger. Detta har jag påtalat till Gigabyte Nordic samt deras eSupport några gånger utan resultat.
Men så fick jag se av en slump att Gigabyte har släppt en ny Bios som heter F4, bytte till denna och nu på sjutton. Inte en krasch på över en veckas spel. Peppar peppar, hoppas det fungerar nu. Så ni som fortfarande har bekymmer, byt till Bios F4 på era OC kort. Såg dock att till GHz korten finns det ej någon ny Bios ännu.

Hej Krokarn,

låter super, tack för din feedback.

Ha en trevlig helg!

Skrivet av Klappis:

ON/OFF Charge är bara för iphone telefoner ?

Hej Klappis,

ON/OFF charge är inte endast för Iphone. Jag har laddat allt från telefoner till Wii kontroller på min privata maskin.

Ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Krokarn,

låter super, tack för din feedback.

Ha en trevlig helg!

Hej Klappis,

ON/OFF charge är inte endast för Iphone. Jag har laddat allt från telefoner till Wii kontroller på min privata maskin.

Ha en bra dag!

Den funkar då inte på min Z87X UD3H. Försöker ladda min Nexus 4 men programmet känner inte igen det.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Den funkar då inte på min Z87X UD3H. Försöker ladda min Nexus 4 men programmet känner inte igen det.

Hej Klappis,

får du något felmeddelande i programmet?
Testa olika USB portar och se om det är samma på samtliga portar.
När du stänger av datorn och har mobilen inkopplad i en USB port med ON/OFF charge ska mobilen ladda även när datorn inte är igång.
Kontrollera dina BIOS inställningar för energisparläge och se om du gjort några ändringar eller använder "Optimized defaults".
Vilken BIOS version använder du?

Ha en trevlig kväll!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Hej Gigabyte.
Jag har ett Z97X-UD5H-BK moderkort, köpt 2014-07-08. Jag har uppdaterat det till BIOS F6. På Marvells SATA port har jag kopplat en Optiarc DVD RW AD-7260S och en vanlig hårddisk. Hårddisken men inte DVD hittas utav BIOS, så det blir omöjligt att starta från DVD vid behov.
Skall det vara så?
När Windows 8.1 väl startat fungerar DVD helt normalt.

Permalänk
Medlem

hej!

har mitt gtx 680 (http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4165#o...) displayport 1.1 eller 1.2? står inte på hemsidan.

tack

Permalänk
Skrivet av CGD:

Hej Gigabyte.
Jag har ett Z97X-UD5H-BK moderkort, köpt 2014-07-08. Jag har uppdaterat det till BIOS F6. På Marvells SATA port har jag kopplat en Optiarc DVD RW AD-7260S och en vanlig hårddisk. Hårddisken men inte DVD hittas utav BIOS, så det blir omöjligt att starta från DVD vid behov.
Skall det vara så?
När Windows 8.1 väl startat fungerar DVD helt normalt.

Hej CGD,

vänligen kontakta vår tekniska support:
http://support.gigabytenordic.com/

Lycka till och ha en bra dag!

Skrivet av versions:

hej!

har mitt gtx 680 (http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4165#o...) displayport 1.1 eller 1.2? står inte på hemsidan.

tack

Hej versions,

jag har bett VGA teamets representant återkomma till dig.

Ha en trevlig dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Gigabyte_Ted;14956525"]Hej CGD,

vänligen kontakta vår tekniska support:
http://support.gigabytenordic.com/

Lycka till och ha en bra dag!

Har ni ingen svensk support?

Permalänk

[QUOTE="CGD;14956839"]

Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej CGD,

vänligen kontakta vår tekniska support:
http://support.gigabytenordic.com/

Lycka till och ha en bra dag!

Har ni ingen svensk support?

I dagsläget har vi ingen Svensk support förutom på t.ex. Sweclockers forum.

Beskriv gärna detaljerat vad du kopplat på de olika SATA portarna.
Använder du M.2 / SATA Express?
Fungerar dvd läsaren om du kopplar den i en annan SATA port?

Ju mer detaljer du uppger desto bättre kan man säga.

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej versions,

jag har bett VGA teamets representant återkomma till dig.

Ha en trevlig dag!

hur går det?

mvh

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av versions:

hur går det?

mvh

Hi
After checking, DispalyPort 1.2 can be support for GTX680.
if there's any questions, please let us know. Thanks ~

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Medlem

Hej,

Köpte ett 780 GTX OC rev 2.0 i helgen, men får inte det att funka. Kortet funkar bara med windows standard drivrutiner. Har testat geforce drivrutiner 320 upp till 344, men datorn låser sig efter windows loggan och startar om i felsäkert läge.

Har även uppdaterat moderkort bios till senaste ver och installerat om win 7 64, men med samma problem. Testade med gamla grafikkort 460 och 4850 och de funkar utan problem. Datorn körs oklockad.

Här är mina övriga specs:

CPU: FX-8120
Ram: DDR3 Corsair Vengeance 16 GB
Moderkort: Asus M5A99fX Pro R2.0
PSU: Fsp 650 W 80+ Gold

Har du nått tips om vad man kan göra eller är det bara att lämna tillbaka kortet ??

Tack på förhand