Permalänk

Hej Hans,

jag har notifierat VGA teamet angående din fråga.

Ha en bra dag![/QUOTE]

Tack. Kommer du att bifoga deras svar här?

/Hans

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Skrivet av Hasseman84:

Hej Hans,

jag har notifierat VGA teamet angående din fråga.

Ha en bra dag!

Tack. Kommer du att bifoga deras svar här?

/Hans[/QUOTE]

Hej Hans,

eftersom jag jobbar på moderkortsavdelningen har jag nu bett dem skapa ett eget konto här på Sweclockers.
Jag vet inte om de kommer posta här i tråden eller om de kontaktar via PM. Jag ska hjälpa dem igång
och hitta en bra lösning och ett sätt för översättning då ingen på VGA teamet kan Svenska.

Har du inte hört från dem inom ett par dagar återkommer jag till dig.

Ha en bra dag

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Gigabyte

Hi,
we've checked with our engineer and need your help to check the following things for us.
a. the version of driver
b. what's your steps to set Synchronization or extension for the monitors? Did you use "AMD Catalyst Control Center" for setting?

Thanks.

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hi,
we've checked with our engineer and need your help to check the following things for us.
a. the version of driver
b. what's your steps to set Synchronization or extension for the monitors? Did you use "AMD Catalyst Control Center" for setting?

Thanks.

Hi Gigabyte

A.
I am using the 14.4 (non beta) driver
The BIOS version is: GV-R927XOC-2GD.F10

B.
I dont have made any settings in AMD CCC. I am manage the multiscreen with windows (8.1) own screen manager.
I dont use Eyefinity because diffrent resolutions on the screens (sidescreens @ 1280x1024, Middle primary screen 1080x1920).

Sorry for the delay.

More info
Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk

Hej!
Hur ändrar jag på CAS Write Latency (tWCL)? Mitt moderkort är z87x-UD4H.

Mvh
Albin

Permalänk

And i am wondering when i can get some answers from gigabyte?

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Hasseman84:

And i am wondering when i can get some answers from gigabyte?

Skrivet av Hasseman84:

Hi Gigabyte

A.
I am using the 14.4 (non beta) driver
The BIOS version is: GV-R927XOC-2GD.F10

B.
I dont have made any settings in AMD CCC. I am manage the multiscreen with windows (8.1) own screen manager.
I dont use Eyefinity because diffrent resolutions on the screens (sidescreens @ 1280x1024, Middle primary screen 1080x1920).

Sorry for the delay.

Sorry for the late reply due to busy week for Taipei Computex.

Here we would like you to help us to check the following actions and let us know what step that you meet the problem.
1. Install the VGA card in other platform and with three monitor output. – After wake it up, the display can output normal or not.

2. One monitor + original platform, let the OS get into sleep mode then wake it up. -- Check it workable or not.
3. Add one more monitor and let the OS get into sleep mode then wake it up again. -- Check it workable or not.
4. Add the last one, so you will use three monitors. And get into sleep mode then wake it up. -- Check it workable or not.

Thanks.

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk

Hi again.
What do you mean with "Another Platform"?
I have tried the graphics card into 2 diffrent computers and does get the same results.
Then the HDMI does not gives a picture at all. Not even whith a singel screen.
I have tried 3 diffrent screens with 4 diffrent HDMI cables but nothing happends. I dont even get a screen for BIOS. Its all dead. But the bouth DVI and Displayport will work on both computers.

When the computer go to sleed and i start it up again, then nothing happends with the display/displays
I have tried this with both computers and with 1, 2 and 3 screens.
The HDMI port is all dead. Does not give me any picture at all. Please respond as fast as possible.
I used both Windows 7, Windows 8.1 and Debian on both computers!

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Hej!
Hur ändrar jag på CAS Write Latency (tWCL)? Mitt moderkort är z87x-UD4H.

Mvh
Albin

Hej Albin,

för att ändra 1T/2T gå till Advanced Memory settings och Timings settings för vald kanal,
ändra sedan Command Rate (tCMD).
Notera att ditt system kan bli instabilt om du ställer denna manuellt.

https://www.dropbox.com/s/7t17wfp4bc6wav8/tCMD.png

Lycka till!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Albin,

för att ändra 1T/2T gå till Advanced Memory settings och Timings settings för vald kanal,
ändra sedan Command Rate (tCMD).
Notera att ditt system kan bli instabilt om du ställer denna manuellt.

https://www.dropbox.com/s/7t17wfp4bc6wav8/tCMD.png

Lycka till!

Tack för svar, dock så menade jag faktiskt tWCL, inte Command Rate. tCMD har jag redan ställt in på 1.

Jag verkar inte hitta CAS to Write Latency, och kan därmed tänka mig att det är en låst inställning av Haswell. Jag tänkte mig bara om ni hade någon lösning på detta.

Albin

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Hasseman84:

Hi again.
What do you mean with "Another Platform"?
I have tried the graphics card into 2 diffrent computers and does get the same results.
Then the HDMI does not gives a picture at all. Not even whith a singel screen.
I have tried 3 diffrent screens with 4 diffrent HDMI cables but nothing happends. I dont even get a screen for BIOS. Its all dead. But the bouth DVI and Displayport will work on both computers.

When the computer go to sleed and i start it up again, then nothing happends with the display/displays
I have tried this with both computers and with 1, 2 and 3 screens.
The HDMI port is all dead. Does not give me any picture at all. Please respond as fast as possible.
I used both Windows 7, Windows 8.1 and Debian on both computers!

Hello,

After double checking this case, we think that you should arrange this card for RMA.
Please return this card to the shop you bought from and ask for RMA.
If you need any our support, please feel free to let us know.

Have a nice weekend there!!!!

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hello,

After double checking this case, we think that you should arrange this card for RMA.
Please return this card to the shop you bought from and ask for RMA.
If you need any our support, please feel free to let us know.

Have a nice weekend there!!!!

Thanks.
I have one more question. Should it be possible to run 3 screens with DVI-DVI-HDMI (and a 4:th screen on displayport!

Update:
I returned the graficcard today and the Store (Inet) wants to make a new troubleshooting on the card.
Then i want an explanation what "RMA" means. Inet (the store) could not explain it to me.

I hope for a fast respond.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Skrivet av Hasseman84:

Thanks.
I have one more question. Should it be possible to run 3 screens with DVI-DVI-HDMI (and a 4:th screen on displayport!

Update:
I returned the graficcard today and the Store (Inet) wants to make a new troubleshooting on the card.
Then i want an explanation what "RMA" means. Inet (the store) could not explain it to me.

I hope for a fast respond.

Hej Hasseman,

RMA är ett begrepp som används istället för retur/reparation/servicenummer, det är en förkortning av "Return Merchandise Authorization".
Det är helt enkelt det nummer som vi tilldelar varje service ärende, ex RMA #123.

Det ska vara möjligt att koppla flera skärmar till ditt grafikkort, du kan se hur man ska koppla här:
http://support.amd.com/en-us/search/faq/170

Ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk

God dag på er.

Jag köpte ett ga-z97x-sli för två dagar sedan. Jag kopplade ihop mitt system men fick ingen bild och datorn startade bara om sig. Plockade loss komponent för komponent för att utesluta fel och blev kvar med CPU och moderkort. Plockade bort CPUn och såg att en pin har vikt sig.

Kan detta reklameras? Ska det i sådant fall göras hos återförsäljare eller direkt till er?

Tack på förhand.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk

Many Thanks to Gigabyte_Ted and Gigabyte_VGA for all their help.
I hope Gigabyte_vga will stay with us to help other people to.
The store replaced the card and i also got a small upgrade to Radeon R9 280 with 3 GB memory. Of course its a gigabyte card because i was very satisfied with the windforce 3 cooler.

Best Regards
/Hasse

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Skrivet av f_k_shadow:

God dag på er.

Jag köpte ett ga-z97x-sli för två dagar sedan. Jag kopplade ihop mitt system men fick ingen bild och datorn startade bara om sig. Plockade loss komponent för komponent för att utesluta fel och blev kvar med CPU och moderkort. Plockade bort CPUn och såg att en pin har vikt sig.

Kan detta reklameras? Ska det i sådant fall göras hos återförsäljare eller direkt till er?

Tack på förhand.

Hej f_k_shadow,

bockade pinnar täcks inte av garantin då det räknas som skador orsakade av användaren.
Alla våra modekort är testade manuellt innan de lämnar fabriken.

Kontakta din återförsäljare och se vad de säger om saken, det går ofta att laga om det endast är 1 pin.

Vill de inte hantera ärendet åt dig så kontakta mig igen så ska vi se om det går att lösa, det beror helt och hållet på hur sockeln ser ut.

Du kan även ta en titt på en film från en av våra fabriker för att se hur tillverkning och test av moderkorten går till:
https://www.youtube.com/watch?v=YoFX-qBhfS8

Ha en bra dag!

Skrivet av Hasseman84:

Many Thanks to Gigabyte_Ted and Gigabyte_VGA for all their help.
I hope Gigabyte_vga will stay with us to help other people to.
The store replaced the card and i also got a small upgrade to Radeon R9 280 with 3 GB memory. Of course its a gigabyte card because i was very satisfied with the windforce 3 cooler.

Best Regards
/Hasse

Hej Hasseman,

bra att det löste sig, alltid fint men en liten uppgradering också

Ha en trevlig midsommar!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej f_k_shadow,

bockade pinnar täcks inte av garantin då det räknas som skador orsakade av användaren.
Alla våra modekort är testade manuellt innan de lämnar fabriken.

Kontakta din återförsäljare och se vad de säger om saken, det går ofta att laga om det endast är 1 pin.

Vill de inte hantera ärendet åt dig så kontakta mig igen så ska vi se om det går att lösa, det beror helt och hållet på hur sockeln ser ut.

Du kan även ta en titt på en film från en av våra fabriker för att se hur tillverkning och test av moderkorten går till:
https://www.youtube.com/watch?v=YoFX-qBhfS8

Ha en bra dag!

Tack för svaret Ted. Jag har tagit kontakt med återförsäljaren och de har godkänt en retur. Återstår att se vad de bedömer i åtgärdsväg.

Efter att ha sipprat igenom tråden fastnade jag för något på sidan 15 som vidare hänvisade till ett inlägg från en kollega till er i en annan tråd här på Swec:
#13695583

Det låter som att ni ändå är konsumentvänliga nog att ni tar och åtgärdar ärenden gällande exempelvis bockade pins, trots det du skrev i ditt svar? Har jag missuppfattat något? Jag är genuint förvirrad och intresserad av detta!

Trevlig midsommar!

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag fick i veckan hem mitt nya gtx 780ti GHz Edition.

Jag har problem med att dx11 kraschar i BF3 och BF Hardline beta och även i vissa andra spel jag testat. Jag har kört en ren installation på drivrutinerna och testat de 5 senaste WHQL utan framgång, jag har även installerat om dx11 och bf3 vilket inte hjälpte.
För att kunna spela bf3 måste jag sänka både gpu- och minneshastigheten för att undvika krascher vilket jag tycker är fel då ett kort ska vara fullt fungerande från fabrik.
Är något på mitt kort defekt då jag inte haft några problem med min dator tidigare?

Har även sett att spänningen inte går över 1.175V vilket är konstigt då jag läst att stock ska gå upp till 1.187V.

Tack på förhand mvh Victor.

EDIT: Nu har även grafikdrivrutinen kraschat och detta vid sänkta klockfrekvenser blir troligtvis att skicka tillbaks kortet till netonnet och hoppas på ett nytt kort

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Skrivet av f_k_shadow:

Tack för svaret Ted. Jag har tagit kontakt med återförsäljaren och de har godkänt en retur. Återstår att se vad de bedömer i åtgärdsväg.

Efter att ha sipprat igenom tråden fastnade jag för något på sidan 15 som vidare hänvisade till ett inlägg från en kollega till er i en annan tråd här på Swec:
#13695583

Det låter som att ni ändå är konsumentvänliga nog att ni tar och åtgärdar ärenden gällande exempelvis bockade pins, trots det du skrev i ditt svar? Har jag missuppfattat något? Jag är genuint förvirrad och intresserad av detta!

Trevlig midsommar!

Hej igen,

vi ser vad din återförsäljare säger i första hand, det är lättare för dig om de kan hantera det med hjälp av oss.
Vi är inte omöjliga att ha med att göra men vid tillfällen där garantin inte täcker tar vi det från fall till fall, dock är det inte
en 100%ig regel att vi tar in alla moderkort med skador åsamkade av användare.

Skrivet av b3h4ppyn0w:

Hej!

Jag fick i veckan hem mitt nya gtx 780ti GHz Edition.

Jag har problem med att dx11 kraschar i BF3 och BF Hardline beta och även i vissa andra spel jag testat. Jag har kört en ren installation på drivrutinerna och testat de 5 senaste WHQL utan framgång, jag har även installerat om dx11 och bf3 vilket inte hjälpte.
För att kunna spela bf3 måste jag sänka både gpu- och minneshastigheten för att undvika krascher vilket jag tycker är fel då ett kort ska vara fullt fungerande från fabrik.
Är något på mitt kort defekt då jag inte haft några problem med min dator tidigare?

Har även sett att spänningen inte går över 1.175V vilket är konstigt då jag läst att stock ska gå upp till 1.187V.

http://s28.postimg.org/b2ankiwtp/Namnl_s.jpg

Tack på förhand mvh Victor.

EDIT: Nu har även grafikdrivrutinen kraschat och detta vid sänkta klockfrekvenser blir troligtvis att skicka tillbaks kortet till netonnet och hoppas på ett nytt kort

Hej Victor,

för att få snabbast support rekommenderar jag att du använder dig utav GGTS (GIGABYTE Global Technical Support).
Även om vi nu har en representant här i tråden från VGA teamet kan det ta ett par dagar att få svar. VGA teamet erbjuder dock ej support på Svenska.

Du kan öppna ett ärende här:
http://support.gigabytenordic.com/

Lycka till!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Gigabyte

Hej Victor,

Regarding this case, could you check for us whether using your another VGA card to run these games is ok or not?

Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej igen,

vi ser vad din återförsäljare säger i första hand, det är lättare för dig om de kan hantera det med hjälp av oss.
Vi är inte omöjliga att ha med att göra men vid tillfällen där garantin inte täcker tar vi det från fall till fall, dock är det inte
en 100%ig regel att vi tar in alla moderkort med skador åsamkade av användare.

Hej Victor,

för att få snabbast support rekommenderar jag att du använder dig utav GGTS (GIGABYTE Global Technical Support).
Även om vi nu har en representant här i tråden från VGA teamet kan det ta ett par dagar att få svar. VGA teamet erbjuder dock ej support på Svenska.

Du kan öppna ett ärende här:
http://support.gigabytenordic.com/

Lycka till!

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hej Victor,

Regarding this case, could you check for us whether using your another VGA card to run these games is ok or not?

Hi, when I'm using my old msi gtx 560ti the games run smooth without problems on lower settings. I reinstalled my computer yesterday and now I'm testing it on older drivers to see if it solves the problem. If not I'm going to return the card to netonnet for a new one.

EDIT: after 10min the driver crashed in watch dogs and after 3 games of BF3 (approximately 40min) dx11 crashed. I can mention that the card never goes over 74C

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Gigabyte

Hi Victor,

I'm checking the reasons that may happen on this situation for you and update to you next Mon!!
Enjoy your weekend there!!

Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej igen,

vi ser vad din återförsäljare säger i första hand, det är lättare för dig om de kan hantera det med hjälp av oss.
Vi är inte omöjliga att ha med att göra men vid tillfällen där garantin inte täcker tar vi det från fall till fall, dock är det inte
en 100%ig regel att vi tar in alla moderkort med skador åsamkade av användare.

Hej Victor,

för att få snabbast support rekommenderar jag att du använder dig utav GGTS (GIGABYTE Global Technical Support).
Även om vi nu har en representant här i tråden från VGA teamet kan det ta ett par dagar att få svar. VGA teamet erbjuder dock ej support på Svenska.

Du kan öppna ett ärende här:
http://support.gigabytenordic.com/

Lycka till!

Skrivet av b3h4ppyn0w:

Hi, when I'm using my old msi gtx 560ti the games run smooth without problems on lower settings. I reinstalled my computer yesterday and now I'm testing it on older drivers to see if it solves the problem. If not I'm going to return the card to netonnet for a new one.

EDIT: after 10min the driver crashed in watch dogs and after 3 games of BF3 (approximately 40min) dx11 crashed. I can mention that the card never goes over 74C

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Gigabyte

Hi Victor,

Have you tried to re-flash the BIOS? Please check you current BIOS version for us.

Skrivet av b3h4ppyn0w:

Hi, when I'm using my old msi gtx 560ti the games run smooth without problems on lower settings. I reinstalled my computer yesterday and now I'm testing it on older drivers to see if it solves the problem. If not I'm going to return the card to netonnet for a new one.

EDIT: after 10min the driver crashed in watch dogs and after 3 games of BF3 (approximately 40min) dx11 crashed. I can mention that the card never goes over 74C

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hi Victor,

Have you tried to re-flash the BIOS? Please check you current BIOS version for us.

There isn't any bios update om your website and I think I've got the latest factory bios. Even when I'm downclock 100MHz the card will crash during bf3, even with a clean widows and bf3 installation the card will crash when the gpu is downclocked and sometimes during gaming the card freezes for like a second

EDIT: Bios GV-N78TGHZ-3GD.F2

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Gigabyte

Hi Victor,

we're checking our latest BIOS for you, if no, we may need your help to return this card for our RMA.

Skrivet av b3h4ppyn0w:

There isn't any bios update om your website and I think I've got the latest factory bios. Even when I'm downclock 100MHz the card will crash during bf3, even with a clean widows and bf3 installation the card will crash when the gpu is downclocked and sometimes during gaming the card freezes for like a second

EDIT: Bios GV-N78TGHZ-3GD.F2

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hi Victor,

we're checking our latest BIOS for you, if no, we may need your help to return this card for our RMA.

I gave up on the defective gigabyte card so I changed it to an evga gtx780ti which runs perfectly fine on higher overclock than my old gtx780ti ghz edition did on stockspeed

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Gigabyte

Hi Victor,

Have you returned this card back to the shop you bought from for our RMA?
sorry for this inconvenience caused, we'll improve our quality control in the future. Thanks again for your great support!

Skrivet av b3h4ppyn0w:

I gave up on the defective gigabyte card so I changed it to an evga gtx780ti which runs perfectly fine on higher overclock than my old gtx780ti ghz edition did on stockspeed

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_VGA:

we'll improve our quality control in the future.

I have a hard time beliving that!

Your Nvidia 780 GHZ editions are pretty well known for being clocked at the very edge and many cards have problems at that clock.
And it started with the regular 780 GHZ edition that pretty quick got the rep being clocked too high (and many returened their cards so gigabyte would have known about the issue).
Then came 780TI GHZ edition with the exakt same problem AND it seems too be even more cards affected for the 780ti line.
And for the most part it seems too be the memory that is clocked at or over the limit and that is for both 780 and 780ti but the gpu is not unaffected.

So thats why i do not belive the statement above.

My gigabyte 780 ghz (NOT TI is clocked at the very edge, on the original clock i have some graphic related crashes 4-8 times a week if i clock down the memory with 5mhz i have a crash at the most 1 time a month if i clock down 10mhz it is rock solid.
If i overclock the gpu with 5mhz (and the memory underclocked 10mhz) the card crashes within 15min.
The above is with the power limit set too 116% if power limit is set too 100% it crashes a little more often but not by much, fan speed/temp (around 70°C after a while and i have good chassi ventialtion) does not change anything.

So i have set memory and gpu 15mhz under original clock so i have a small margin too the limit.
I have not replaced the card for two reasons.
1, i need my computer daily and dont have any built in gpu or any other card i can use in the mean time (if i do not take one card from my htpc that also does not have any built in gpu rendiring that useless instead).
And in the begining i thougt i run the card for a while and see if it gets any worse then i send it in but it+s been rock solid with 15mhz underclock so it will have too do.
2, It was bought from Cdon which is not a good company when it comes too customer service and it is pretty usual it takes a loooooooooooooooooooong time for them too do anything.

And i can always return the card anytime i want within 3 years from purchase using reklamations rätten.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej, jag installerade nyligen ett gtx 750ti i en dator, för att vara exakt så är det detta kort: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4948#o...

Kortet har ju en pcie 6 pins, men stock 750ti har ju ingen, nu till själva grejen, jag använde adaptern som är 2 molex till en pcie, men det fanns bara en molex så jag tog bara en molex.

Gör detta något? Tänkte eftersom stock 750ti inte har någon kontakt ö.h.t. men det kanske är annorlunda med era kort?

Värt att nämna är att jag stresstestade med både prime95 och furmark igång samtidigt och allt var stabilt och bra, men är fortfarande lite halvt osäker, är det ok att använda det såhär?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Hej, jag installerade nyligen ett gtx 750ti i en dator, för att vara exakt så är det detta kort: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4948#o...

Kortet har ju en pcie 6 pins, men stock 750ti har ju ingen, nu till själva grejen, jag använde adaptern som är 2 molex till en pcie, men det fanns bara en molex så jag tog bara en molex.

Gör detta något? Tänkte eftersom stock 750ti inte har någon kontakt ö.h.t. men det kanske är annorlunda med era kort?

Värt att nämna är att jag stresstestade med både prime95 och furmark igång samtidigt och allt var stabilt och bra, men är fortfarande lite halvt osäker, är det ok att använda det såhär?

Hej Bakgrund,

6-pins anslutningen är till för att ge kortet mer ström vilket det behöver för att vara stabilt i högre frekvenser. Ditt grafikkort är OC versionen så det kommer överklockat från fabriken och överklocking kräver som du kanske vet högre strömtillförsel.
Om du har testat kortet i diverse stresstester och upplever kortet stabilt kan det mycket väl vara så att din strömtillförsel är tillräcklig men jag rekommenderar dig att göra ytterligare tester, kanske med Heaven, 3DMark och diverse spel du kan tänkas spela för att vara säker att det är stabilt.

Lycka till och ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook