Har CDON gjort en fuling och försöka lura mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Sakerna har alltså inte packats/plockats ännu men avbeställning nekas ändå? hmm

Ja, det stämmer. Kollade nu imorse och statusen var fortfarande "varor packas".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atr0x:

Jag skulle gärna avbeställt om jag redan inte hade betalt för allt.. Känns omständligare att avbeställa än att vänta.. vette fan hur det blir med pengarna vid en avbeställning

Då förstår jag absolut om du inte vill avbeställa. Då är det nog värt att vänta en eventuell vecka till. Hoppas det inte tar längre tid för dig att få dina saker bara...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

För att slippa problem så brukar jag skriva i medelande rutan "skicka det ni har hemma" om det är bråttom med varorna.
Då får jag alltid svar på vad som skickas eller saknas, ibland både och.
Det som saknas köper jag från närmaste butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

För att slippa problem så brukar jag skriva i medelande rutan "skicka det ni har hemma" om det är bråttom med varorna.
Då får jag alltid svar på vad som skickas eller saknas, ibland både och.
Det som saknas köper jag från närmaste butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast de borde ha en status på vad som finns och inte finns i lagret,som i princip alla har.
Enligt cdon själva så fanns sakerna i lager, men av någon konstig anledning så tog det de 4 arbetsdagar för att packa 3 saker och sedan skicka iväg de...
Men men, nu är mina saker i alla fall på väg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atr0x:

Enligt cdon själva så fanns sakerna i lager, men av någon konstig anledning så tog det de 4 arbetsdagar för att packa 3 saker och sedan skicka iväg de...
Men men, nu är mina saker i alla fall på väg...

Samma här. Sakerna är påväg. Av någon underlig anledning hittar jag inte kolli-idt på hemsidan men det står i mailet som meddelar att varorna är skickade...

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

CDON är kassa på att skicka iväg paket i tid. Har handlat från dom två gånger i år och båda gångerna har det tagit mellan tre och fyra dagar innan paketet lämmnade CDON.

Handlar inte därifrån längre pga. det. Det finns så många andra butiker med liknande priser och fungerande saldo som klarar av att skicka dagen efter man beställer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atr0x:

Beställde 3 datorkomponenter i Måndags och det står fortfarande "Varorna packas" hade hoppats på att 4 dagar skulle räcka för att få sakerna, men det verkar inte som det. Skulle jag vetat om detta skulle jag hellre lagt till 200 kronor och köpt allt från inet, där tog det mindre än 24 timmar för mig att få sakerna.
Blir jävligt besviken om jag inte får de imorgon, vilket jag troligtvis inte kommer att få..

Känns lite som du får skylla dig själv när du heldre handlar hos CDON än Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Känns lite som du får skylla dig själv när du heldre handlar hos CDON än Inet

Jag köpte de flesta delarna hos inet, men det moderkortet jag ville ha fanns inte i lager hos inet, samt att cdon hade en minikampanj på processorn.. så därav beställde jag från cdon.

Permalänk
Medlem

For what it's worth:

De få (3) gångerna jag handlat hos CDON har det gått 100% smärtfritt.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av light44:

Fortsättningen ikväll har varit:

Skrivet av edasvangen:

Sakerna har alltså inte packats/plockats ännu men avbeställning nekas ändå? hmm

Skrivet av light44:

Ja, det stämmer. Kollade nu imorse och statusen var fortfarande "varor packas".

Skickades från m.sweclockers.com

Det är praxis. Du kan inte ändra eller avbeställa hos varken Inet eller Komplett när ordern gått till packning heller utan ordern får returneras hos Posten.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Det är praxis. Du kan inte ändra eller avbeställa hos varken Inet eller Komplett när ordern gått till packning heller utan ordern får returneras hos Posten.

Inet har precis likadant. Men där packas inte ordern i flera dagar heller. En order börjar inte packas förens alla delarna finns i lager.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Hur gick det för dig då, fick du varorna tillslut? Lade en stor beställning innan nyår och har fortfarande inte fått något, har även skrivit till dem men har inte fått något svar på 3 dygn snart. Surt att jag redan fått betala för varorna, gillar speciellt inte att de inte svarar. Blir nog sista gången jag gör en större beställning på cdon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

Hur gick det för dig då, fick du varorna tillslut? Lade en stor beställning innan nyår och har fortfarande inte fått något, har även skrivit till dem men har inte fått något svar på 3 dygn snart. Surt att jag redan fått betala för varorna, gillar speciellt inte att de inte svarar. Blir nog sista gången jag gör en större beställning på cdon.

Jag lade också en beställning innan nyår, rättare sagt den 29 december. Ordern bestod av 4 filmer och 4 olika datorkomponenter. Filmerna skickades direkt, och datorkomponenterna igår (kom fram idag). Det tycker jag var snabbt jobbat/precis enligt förväntningarna eftersom det står leveranstid 1-3 arbetsdagar på deras hemsida. De har säkert fullt upp att göra i dessa tider, dina saker kommer nog snart får vi hoppas

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

Hur gick det för dig då, fick du varorna tillslut? Lade en stor beställning innan nyår och har fortfarande inte fått något, har även skrivit till dem men har inte fått något svar på 3 dygn snart. Surt att jag redan fått betala för varorna, gillar speciellt inte att de inte svarar. Blir nog sista gången jag gör en större beställning på cdon.

För min del slutade det med att jag avbeställde allt. Ändå skickade de iväg paketet ändå. Valde en annan återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Jag tror att sakerna skickas på kvällen dagen efter man lagt beställningen. Enligt mina erfarenheter kvittar det totalt när du lägger beställningen, de gör inte ett smack första dagen. "Varorna packas" är det enda man ser i nästintill 2 dagar, sen far paketet iväg.

Jag la min beställning på en datormus vid 5-tiden på morgonen natten mellan söndag den 1:a till måndag den 2:a.
Och då kan man ändå tycka att jag är ute i god tid med tanke på att de hade haft hela dagen på sig att packa ner min mus och få iväg den mångamånga timmar senare på kvällen.

Men den skickades inte iväg förrän på kvällen dagen efter, den 3:e. Fick ett SMS om det vid 20:45 på kvällen.
Idag plockade jag ut paketet, men det kändes som att den första dagen var totalt onödig. De har kanske någon anledning till det som jag inte för mitt liv kan komma på, men nu är den framme i alla fall.
Jag tror att Inet har skämt bort mig för mycket!

Det låter konstigt att det tog sån tid, men du gjorde nog helt rätt i att avbeställa allt och köpa dina delar någon annanstans. Hade gjort samma sak.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett par hörluar för ca. 6 månader sen.. Det stog "Ordern packas" i fyra dagar, då skickade jag ett mail och frågade vad som hände. Då svarade dom "Ordern har blivit makulerad för att den inte finns i lager". Hur i h-ete kan man packa en order som inte finns??
Håller mig till Inet/Komplett/Dustin i fortsättningen..

Permalänk
Medlem

Glömde nämna att jag på samma order hade en bok, boken kom igår, status på min order är följande "/ Downloads". Så jag har ju ingen aning om vad som händer med ordern. Det jag stör mig mest på är att jag inte får något svar av dem.

I alla fall, jag tackar för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av light44:

Får man fråga vad XXX var?
Var det något med högt värde?

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

cdon är fruktansvärt sega, har nu beställt vid 4st tillfällen inom 3månader, första beställningen jag gjorde var ett grafikkort en måndag i början av november.
Det tog dem 4hela dagar innan dem packat, paketet gick inte iväg förren på eftermiddagen på fredagen, trots att kortet fanns i lager vilket dem själva svarade i mina mail.
När jag för någon vecka sedan beställde delar för att bygga en ny dator så tog det nästan 6dagar innan dem ens fått iväg det, trots att allt fanns i lager även då.

Jag tycker cdon är under all kritik när det gäller orderhantering, man kan f*n inte utlova en leveranstid på 3dagar när man inte ens fixar att få iväg grejora på i bästa fall 4dagar och sedan tar det 2-3dagar att frakta det dessutom.

Tom när jag beställde 2st fläktar i ett eget paket tog det dem 2 hela dagar innan dem lyckades packa och skicka paketet, tog totalt 3 hela dagar innan dem dympte ner i brevlådan.

Vill man handla billigt handlar man hos cdon, vill man dessutom ha grejorna inom rimlig varsel så bör man välja en annan sida..
Ni glömmer väl inte att sweclockersmedlemmar har 5% rabatt på allt man beställer och veckan innan jul var det 15% på alla datorkomponenter.

Permalänk
Medlem

Kan också intyga CDOns seghet :S .. Jäkla rappel.. sist beställde jag julklappar på faktura..

Det blev 3 separata paket med 3 separata fakturor .. så jobbigt.. mycket trevligare med samlad försändelse..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag beställer bara från webhallen. Billig frakt och vettiga priser. Supporten är bra men jäääävligt seg.. Och telefonen är alltid upptagen. Bara det jag kan klaga på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Det är praxis. Du kan inte ändra eller avbeställa hos varken Inet eller Komplett när ordern gått till packning heller utan ordern får returneras hos Posten.

Jag har iaf avbeställt över 5 ordrar på komplett när dem gått till packning utan något problem.

Permalänk
Skrivet av light44:

Nu är det så här att jag lade en stor order på CDON i måndags och tänkte att det skulle bli trevligt med lite datorbygge till helgen. När jag lade min order fanns alla varor i lager. Dagen efter ser jag på hemsidan att en av varorna slut i lager så jag kontaktar deras kundservice och ber dem ta bort varan och skicka resten så jag hade allt annat innan helgen. Planen var då att lägga en order hos en annan butik som faktiskt hade varan i lager.

Snart får jag ett svar av kundtjänst att varan minsann fanns i lager och att de redan skickat allt. Jag borde ha mitt paket ”inom kort” som de uttrycker sig. Värt att poängtera är att då är fortfarande statusen på min order ”varor packas” som jag frågar dem varför. Till svar får jag ” Det brukar ta lite tid för statusen att uppdateras. Din order har skickats iallafall.”

Eftersom paketet är postat måste det finnas ett kollinummer så jag kan spåra mitt paket och frågar efter det. Till svar får jag ”Det har tyvärr inte uppdaterats med ett kolli-id än.”

Jag fortsätter då fråga efter kollinummer dagen efter men inget svar har jag alls fått idag.
Kan CDON ha bluffat med min beställning och inte alls skickat den för att ”invänta” den sista varan i lager och på så vis inte förlora beställningen på den varan?

Nedan följer konversationen mellan mig och supporten:
Som ni ser är de väldigt snabba på att svara först.

Exakt så för mig också, men det är inget fel. Jag beställde ram minnen på måndagen förra veckan och dagen jag fick dem så hade det ändrats på morgonen till: varan postad (något liknande). Och nej, jag bor i Norrland så det tar ett tag innan grejerna kommer jag beställde även i söndags två grejer, en från inet och en från cdon på samma tidpunkt. Den inet skickat kom idag och den cdon skickat kommer om jag har extremt tur imorgon, annars får jag vänta tills på måndag eftersom fredag är en röd dag :/
Med andra ord kan du vara lugn

Permalänk
Medlem

Måste "tyvärr" säga att jag har gjort en hel del beställningar från CDON i mina dagar, och aldrig haft problem. Jag har alltid fått mina saker samma vecka, och oftast till och med dagen efter. Även en retur av hörlurar som har gått sönder var 100% smärtfritt.

Permalänk
Medlem

Har heller inga bra erfarenheter av cdon. Beställt tre gånger och alla gångerna har det varit massa småkonstiga strul som dåligt uppdaterad status, otroligt sega leveranser, sena konstiga svar från support. Känns som dom helt enkelt inte bryr sig det minsta om en enskild persons order eller åsikt. Har frågat varje gång vad det är för fel med deras ordersystem med allt från "varorna packas" i flera dagar till ändringar från "skickad" till "beställd" och uteblivna kollinr och fått svar att dom håller på att byta system i 2 års tid typ.
Jag håller mig borta från cdon om jag inte behöver en vara så snabbt och dom är mycket billigare än andra.

Otroligt dålig butik när det kommer till fokus på kundens behov enligt mig.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Om allt finns i lager så funkar CDON bra.
Blir det strul, ja då finns bara deras urusla formulär på sidan. Finns det ingen telefon på firman?

Har beställt mkt genom åren från CDON, men på en beställning strulade det (CDON leverade inte). Aldrig mer CDON.

Kundservice skiter man i.

Permalänk
Avstängd

CDON! vilket skämt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Nu fick jag mitt första svar från dem ikväll:

Därför gjorde jag nu en avbeställning.

Då ska du fråga idioterna varför dom medvetet LJUGER mot dig som kund.

Skrivet av markiiie:

Men den skickades inte iväg förrän på kvällen dagen efter, den 3:e. Fick ett SMS om det vid 20:45 på kvällen.
Idag plockade jag ut paketet, men det kändes som att den första dagen var totalt onödig. De har kanske någon anledning till det som jag inte för mitt liv kan komma på, men nu är den framme i alla fall.
.

Jag tror inte CDON har något eget lager, därför tar de tid, men de ljuger på hemsidan om att de har lager men det är bara lögn, har deras leverantör det i lager så skriver CDON att de har i lager.

Musen du beställde la dom säkerligen order samma dag till leverantör, dagen efter får CDON den medans dom skickar den till dig på Tisdagen.

Ibland väntar CDON på samleverans för att spara fraktkostnader från leverantör, därför får vissa vänta upp till en vecka innan det skickas.

Det är bara vad jag tror eftersom det skett hos andra butiker förr i tiden som var mindre seriösa och inte hade cash att ha eget lager.

Permalänk
Medlem

folk som tror att cdon's kundtjänst skulle ljuga.. komiskt.

vad tror du att de som sitter i kundtjänst tjänar på det?

sen att de har hanterat ärendet dåligt, varit sega på att skicka etc må vara sant men ljuga? har ni inte någon aning om hur ett företag av den storleken funkar eller?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Gällande att inte kunna avbeställa ordrar som påbörjat att packas så är det så det är att leva i ett automatiserat samhälle. Inte så mycket att bry sig om tycker jag, sålänge företaget är vänliga nog att ta smällen för kostnaden.

Sen gällande att ljuga eller inte, kan inte varit så att det kanske var någon ny? Alla gör misstag. Med det sagt har jag inte heller några vidare positiva erfarenheter av CDON, men slinker in nån beställning om det verkligen måste. =/

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8