Bluescreen vid ominstallation av win XP!

Permalänk
Medlem

Bluescreen vid ominstallation av win XP!

Skulle behöva lite hjälp med min dator. Har formaterat hårdisken och ska installera Windows xp igen. Men när den har installerat en bit så får jag upp bluescreen där det står att installationen har avbrutits på grund av ett allvarligt fel och att det händer för att skydda datorn.

Tacksam vid hjälp så fort som möjligt! Mvh Alex

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Du behöver SATA drivrutiner därför får du blå skärm. Antingen fixar du en skiva som har dessa på, eller lägger dessa på en disket och så trycker du F6 i börjar på installationen när den frågar om Sata / raid drivrutiner.
Snabbaste lösningen är dock att gå in i Bios och ställa in IDE mode på satakontrollern så slipper du blåskärmen.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret! Men det hjälpte tyvär inte. Händer samma sak som innan.

Permalänk
Moderator
Moderator

Också problem!

Skrivet av THE AL3X:

Skulle behöva lite hjälp med min dator. Har formaterat hårdisken och ska installera Windows xp igen. Men när den har installerat en bit så får jag upp bluescreen där det står att installationen har avbrutits på grund av ett allvarligt fel och att det händer för att skydda datorn.

Tacksam vid hjälp så fort som möjligt! Mvh Alex

*tråd omdöpt*

Problem...med din trådtitel.

Skämt åsido, det hjälper avsevärt och ökar dina chanser att få hjälp om du döper din tråd till ett mer lämpligt namn. Då kan hjälpsamma forumbesökare genast se vad som är problemet och experterna kommer lättare åt tråden.

Det har tyvärr blivit väldigt vanligt med sämre trådtitlar vilket kommer att leda till att forumet blir svåröverskådligt och läsare tappar intresset. Vem vill dyka in i 50 olika trådar som alla heter samma sak, "hjälp"...?

Så hjälp oss, hjälp dig själv också att bibehålla den höga standard som gjorde att du sökte dig hit med din fråga. Bidra med bättre trådnamn.

/Mod

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers