Permalänk
Medlem

Fläktar till Fractal Design R3

Tänkte köpa några chassifläktar till mitt Fractal Design R3. 2-3 stycken, vilka rekommenderas?

Ljudnivån är inte extremt viktigt, kvalitén och hur mycket luft fläktarna flyttar är viktigast!

Var tvungen att lägga till lite.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmlol:

Tänkte köpa några chassifläktar till mitt Fractal Design R3. 2-3 stycken, vilka rekommenderas?

Ljudnivån är inte extremt viktigt, kvalitén och hur mycket luft fläktarna flyttar är viktigast!

Någon utav de snabbare slip stream fläktarna eller silverstones air penetrator flyttar mycket luft och de jag har haft har fungerat bra men låter en del

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk

Scythe Gentle Typhoon 120mm

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Noctua gör väldigt bra fläktar, med tyst gång och mycket tryck, kvalitèn är underbar, har använt ett par Noctua fläktar i 4år o är fortfarande som nya.

använder själv 6st i mitt FD XL chassi som ger mycket bra kylning..
http://www.inet.se/kategori/419/120mm/285/noctua

Permalänk
Medlem

Nåt man borde tänka på när man köper fläktar? Andra blad? Köpa till några sladdar eller nåt liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmlol:

Nåt man borde tänka på när man köper fläktar? Andra blad? Köpa till några sladdar eller nåt liknande?

vad menar du med andra blad?

Bladen på olika fläktar är formade olika, kolla upp tester,sök på google.

Sladdar medföljer på dom dyrare fläktarna tex noctua ink motstånd så man kan sänka fläkt hastigheten om man vill,samt skruv o gummiupphägningar.