Fler än jag som undrar vad idle temp har med saken att göra?

Permalänk
Medlem

fårstår TS i detta sammanhang att det är drygt med samma frågor om o om igen..men sen finns ju detta roliga här inne som kallas dubbelmoral, här sitter folk o säger att man ska leta reda på gamla trådar o skriva i dom tex..men gör man det så kommer komentarer som att det är en gammal tråd..varför bumpar du den för..skapa en ny osv...alltid lika roligt på swec ibland

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Tror alla forum är "drabbade" av detta fenomen.

Samtidigt som det kan vara störande så är det ganska lätt att ignorera de mest upprepade frågorna eller be personen i fråga att använda sök funktionen.

Skulle ALLA resonera som TS skulle forumet snart bara bestå av meningslöst åsisktsutbyte och tyckande, man kan ju faktiskt googla det mesta man behöver veta lr hur =P ?

En sak är säker, de som inte förstått sig på att det finns en sökfunktion lär inte heller se den här tråden, vilket gör den ungefär lika konstruktiv som alla BF/ULTRA trådar imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cryptic:

Tror alla forum är "drabbade" av detta fenomen.

Samtidigt som det kan vara störande så är det ganska lätt att ignorera de mest upprepade frågorna eller be personen i fråga att använda sök funktionen.

Skulle ALLA resonera som TS skulle forumet snart bara bestå av meningslöst åsisktsutbyte och tyckande, man kan ju faktiskt googla det mesta man behöver veta lr hur =P ?

En sak är säker, de som inte förstått sig på att det finns en sökfunktion lär inte heller se den här tråden, vilket gör den ungefär lika konstruktiv som alla BF/ULTRA trådar imo.

-------------------------
Trådens funktion eller inte, för min del handlar deltagandet mest i den att släppa lite på ventilerna med likasinnade mest^^

Kan säga, att en del andra forum, där inte sökfunktionen används till vanliga topics eller likadana topics, blir varnade (inte varning såsom i officiell utan bara ett hallå, vakna!) och hänvisade till att använda sökfunktionen, och hänvisade till trådar av samma art,tråden tar de ofta sedan bort för att skapa och behålla utrymmet, ganska mycket jobb bakom men är grymt effektivt.
Kan i vissa fall vara så att det inte fungerar, men man måste göra en bedömning helt enkelt från fall till fall naturligtvis.
Vet att många säger "för mycket jobb, det fungerar inte" osv, men det gör det visst det, ett forum jag hänger i i helt annat ämne har 100k+ medlemmar och stigande och detta fungerar utmärkt, men är fler moderatorer i forumet såklart.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvarnan:

Vad spelar det för roll helt ärligt? Om du är så trött på vissa frågor så klicka inte på dom trådarna? Om du vill åt de intressanta trådarna så hitta dom och bumpa?

För mig hände häromdagen att jag klocka så jag fick fixa med Cmos. Min dator gick inte igång osv. Så jag gör i all hast i tron om att jag kanske bränt nått en tråd här. För jag vill ha svar snabbt och det fick jag, mycket bra svar också. Jag lärde mig en ny sak hur man "reset" cmos.

Inte fan orkade jag när jag var gamingKÅT med min 20 cm slaka kuk kolla igenom trådar över hela internet när jag fick svar efter 10 min på vad det var jag gjort och hur jag skulle fixa det.

Och inte fan blir jag lack om jag nästa dag går in och ser en tråd där nån annan har problem med kanske samma sak? Bumpa en tråd med svar då och skicka länk. Alternativt läs inte.

Lägg av, NI har för lite att bry er om om man bryr som om en sån här grej. Låt nybörjare lära sig och så kan ni skapa en elit tråd som är låst då?

Ni måste va största mupparna IRL i mina ögon.

Fragbite forumet that way ---------->

Häng ett äpple på ryggen så kanske latmasken kryper ut

Permalänk
Hjälpsam

Just nu håller min 1090T med en Noctua NH-U12P SE2, 25 grader i idle, jäkligt nöjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Just nu håller min 1090T med en Noctua NH-U12P SE2, 25 grader i idle, jäkligt nöjd.

------------
Haha, du jobbar aldrig med den och kollar på din fina temps dagarna i ända?:p
Fresten, fan du måtte ha kallt där din dator står!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Jag stor mig mest pa "RAcker mitt 650w agg?!?!!?111/" eller "Jag ar for lat for att lara mig grunderna om vattenkylning och vill att nan ska satta ihop ett paket at mig och sen klaga over att det var dyrt"

Numer ar jag ganska selektiv vilka tradar jag laser och framforallt svarar i

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av godspeed:

------------
Haha, du jobbar aldrig med den och kollar på din fina temps dagarna i ända?:p
Fresten, fan du måtte ha kallt där din dator står!

Nej bäst att inte använda den dyra datorn till något, då kan ju tempen gå upp en grad till!
Japp ganska kallt, jag betalar värmen själv, frostfritt boende.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Nej bäst att inte använda den dyra datorn till något, då kan ju tempen gå upp en grad till!
Japp ganska kallt, jag betalar värmen själv, frostfritt boende.

----

haha, tusan..då borde du ju klocka maskinen så att värme sprids så att det blir varmt o skönt till vintern;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Jag googlar alltid först innan jag postar en tråd.. men gällande sweclockers, så tycker jag att deras sök funktion suger p*ng svett.. Går det inte att söka bara på tråd ämne och inte på innhehålleT?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Gtoxed:

Jag googlar alltid först innan jag postar en tråd.. men gällande sweclockers, så tycker jag att deras sök funktion suger p*ng svett.. Går det inte att söka bara på tråd ämne och inte på innhehålleT?

Nja skulle snarare säga att den suger Mammutpung, jag brukar söka via google, tex sweclockers undrar idle temp

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Äntligen, en tråd för oss som varit med ett tag! (Läs, gamla gnälliga gubbar/tanter som har framtiden bakom oss)

Spåkule-trådarna ignorerar jag sedan länge.

En annan favorit är trådarna där någon konstruktivt och ärligt försöker hjälpa till, där sedan någon tredje part trashar hjälparen, utan att själv försöka bidra med något bättre.

För att inte tala om de som frågar efter hjälp, och när de sedan får bra hjälp, underkänner alla svar...

Är det coolt att mäta idle på proben i slakt tillstånd?

Mera inlägg!

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Företeelsen att rätt tanklöst kasta ut naiva och ogenomtänkta frågor på nätet är kanske signifikativt för den nya generationen. Man är lite bekväm av sig. Har en övertro på auktoriteter. Överlåter gärna tänkandet åt någon annan. Vi som är lite äldre är inte vana vid detta och reagerar negativt. Det finns oceaner av information men väldigt lite kunskap verkar det som.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Hjälpsam

Dåliga rubriker typ HJÄLP!
Tackar inte för hjälpen och talar om vad det var som hjälpte, när de fått en fungerande lösning, de lämnar helt sonika tråden och låter den självdö.
Anger inte saker som kan hjälpa oss, tex hårdvara, system och försök till felsökning.
Efter 3 sidors felsökning kan det visa sig att orsaken till felen var en rysscrackad kopia av ett program eller OS.
Testar inte ens basala saker som att att testa oklockat och eller leta efter patchar.
Börjar käfta emot överklockningen av min prolle kan inte ha med saken att göra det är grafikrutinen som krashar! jag skall inte behöva förklara gång på på gång, att grafikrutinen exekveras av CPUn, för en dumskalle som vill ha gratis datorsuport, sån skit kan jag ta om jag får debitera 800kr i timmen, inte annars.
Ingnorerar råd, hur svårt är det att testa att installera om directX?
Kräver det omöjliga, jag kan inte klocka min prolle högre än de flesta andra kan, vad är det för fel?.
Ger sig på sånt som ligger över deras kunskapsnivå, Jag har aldrig överklockat, hur gör jag för att pennmoda volten?.

Listan kan göras längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

... Det finns också något glädjande i det ständiga inflödet av nya individer som upptäcker samma saker som tidigare generationer - ni gamla rävar, se på själva som idrottsledare eller skollärare - i den miljön så förbannar man inte nya kullar för att man måste lära dem hur man spelar boll eller räknar ut ett bråk. Se det som en ynnest att faktiskt bli tillfrågade och få chansen att hjälpa fram en ny generation. Upplever ni då brist på tacksamhet så är det bara att le inombords - det är bara så det är, tillfredsställelsen kommer sig av vetskapen att utvecklingen går framåt - om än något cykliskt så som all kunskapsöverföring tenderar att vara.

Trots att jag är en surgubbe själv så vill jag ändå slå ett slag för respekten av de unga, entusiastiska individer som kommer och vill ta tag i stafettpinnen - se till att gör en snygg överlämning! ...

Jag tror att dom flesta tycker att det är som roligast att hjälpa när ngn faktiskt vill lära sig. Allt för ofta vill folk bara ha en snabb lösning på deras problem utan att egentligen lära sig ngt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av lorgix:

Jag tror att dom flesta tycker att det är som roligast att hjälpa när ngn faktiskt vill lära sig. Allt för ofta vill folk bara ha en snabb lösning på deras problem utan att egentligen lära sig ngt.

Absolut! om det inte vore för dessa guldkorn, skulle man gett tusan i att försöka hjälpa till, för länge sedan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

+1
Det börjar bli lite tjatigt på forumen, visst f'' är det roligt att lära ut eller att lära sig men att bara gena idag är slappt.
Vi gamla surgubbar måste hålla ihop, är själv +45........de ni

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Här har vi ju ett typexempel på en tråd som är perfekt för spåkulefantasterna... :

#11614207

Permalänk

Det mest irriterande är ändå " JAG HAR TESTAT ALLT MEN DET FUNGERAR INTE ÄNDÅ!" "kräks"

Har själv varit lite sådan måste jag erkänna men har kommit till insikt på ålderns höst

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag googlar alltid först innan jag postar en tråd.. men gällande sweclockers, så tycker jag att deras sök funktion suger p*ng svett.. Går det inte att söka bara på tråd ämne och inte på innhehålleT?

du kan ju välja att söka på rubriker i trådar istället för innehållet i trådarna här på swec i "avancerad sökning"

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Moderator
Moderator

Då börjar vi...

*tråd upplåst, inlägg rensade - kan ha missat något och kan återkomma*

Skrivet av thebelfry:
Skrivet av temporyman:
Skrivet av LINJEinc:
Skrivet av sparriskrigaren:

+ 1, visst är det gött att dunka varandra i ryggen? *borttagen text av mod*

Nädå, men det bästa vore ju att aldrig någonsin svara på dessa trådar. Om ingen bryr sig så dör de ju snabbt av sig själva.

Ditt genitala tillstånd är tämligen ointressant och olämpligt.

Skrivet av WongFeiHung:
Skrivet av gigdata:

Till den som ser denna tråd och blir rädd, var inte det utan fråga.

Det är såhär vi går vidare.

Korrekt men helst utan bumps.

Skrivet av Zelloxy:
Skrivet av godspeed:

+1 ...Har sett forumet gå från mycket bra, enkelt att söka svar..men ofta numera så får man bara upp struntsvar och likadana trådar, så jag håller med.
Jag hjälper ärligt till, ofta dessutom, på ärliga felsökningstrådar och liknande, oftast sådant som verkar intressant...men, dessa tempstrådar,bf3 och överklockningstrådar..jag håller med TS där till fullo

Förresten, glad jag blev av att läsa denna tråd, jag är inte ensam om att tycka och känna detta:)
Passar även på att hylla alla de som orkar hjälpa till i upprepningstrådar om temps,klockning och bf3 osv, ni har änglars tålamod med folk som inte använder sök!

Skrivet av Kvarnan:

... Bumpa en tråd med svar då och skicka länk. Alternativt läs inte.
...

Skrivet av Altaire:
Skrivet av DatorMuppen:

+1
Det börjar bli lite tjatigt på forumen, visst f'' är det roligt att lära ut eller att lära sig men att bara gena idag är slappt.
Vi gamla surgubbar måste hålla ihop, är själv +45........de ni

+1 inlägg går tyvärr under regeln nedan. Syftet med den är dels för att bättre på kvaliteten och läsvärdet i trådarna...och ja, vi har fått önskemål om att +1 knapp borde finnas så man med den kan öka värdet/synbarheten/gilla en viss tråd.

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Tänk också på att bumpningar inte är tillåtna.

Citat:

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Skrivet av Ratatosk:

Dåliga rubriker typ HJÄLP!
Tackar inte för hjälpen och talar om vad det var som hjälpte, när de fått en fungerande lösning, de lämnar helt sonika tråden och låter den självdö.
Anger inte saker som kan hjälpa oss, tex hårdvara, system och försök till felsökning.
Efter 3 sidors felsökning kan det visa sig att orsaken till felen var en rysscrackad kopia av ett program eller OS.
Testar inte ens basala saker som att att testa oklockat och eller leta efter patchar.
Börjar käfta emot överklockningen av min prolle kan inte ha med saken att göra det är grafikrutinen som krashar! jag skall inte behöva förklara gång på på gång, att grafikrutinen exekveras av CPUn, för en dumskalle som vill ha gratis datorsuport, sån skit kan jag ta om jag får debitera 800kr i timmen, inte annars.
Ingnorerar råd, hur svårt är det att testa att installera om directX?
Kräver det omöjliga, jag kan inte klocka min prolle högre än de flesta andra kan, vad är det för fel?.
Ger sig på sånt som ligger över deras kunskapsnivå, Jag har aldrig överklockat, hur gör jag för att pennmoda volten?.

Listan kan göras längre.

Det mesta kan jag bara instämma med och lägga till att moderatorerna skulle kunna samla ihop en rätt dryg lista de också kan jag lova. Men vi kör lite på tystnadsplikt, så det behåller vi för oss själva. Men alla de som hjälper i forumet och upplever det du skriver har man ju sympati med.

Vi uppskattar verkligen att ni hjälper till med forumet och självklart får ni också ventilera era känslor gemensamt. Det finns en del vettigt i era tankar och ni är mycket välkomna med förslag till redaktion/moderatorerna om hur vi får bättre kvalitet på trådarna. Det är i högsta grad något vi tänker på. Vi lägger ett högt värde i er insats och att ni hjälper till att upplysa folk om hur de ska göra för att få svar och arbeta bättre inom forumet.

Ska fundera på om detta är rätt forumsdel för tråden också...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

... och jag blir så trött på folk som inte kan posta i rätt forumsdel. Suck.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Efter en snabb titta av några av de som postat att de håller med om temperatur trådarna är jobbiga, ser jag att det finns de som faktiskt STARTAT exakt sådan

Permalänk

Jag håller med ovanstående.

Själv söker jag alltid efter svaren här på sweclockers, genom att just söka. Har bara startat 2st trådar och de va om något annat.

Hittar alltid svaren jag söker, så man just inte behöver starta vissa onödiga trådar. Dock har jag ett kylningsproblem med min x6 1055t, men de tänker jag söka mig till.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk

Jag tycker ide tempen är helt meningslös. Är då mer intresserad om man når max temp (typ när man kör orginalklock med Intel kylaren och får 100 grader typ).

Sen brukar inte Google genera några svar utan oftast mer frågor.
Sök på denna sidan funkar bättre.

Men håller med. t.ex köp tråden svämmar över med "7-8k maxbudget"

Hjälper till då och då. Men att vissa ungefär samma paket hela tiden, är rätt tröttsamt i längden.

Men alla gaming paket under 6k är rätt utmanande (så det kan vara kul att göra några gånger).

Skapat en del meningslösa trådar. Men en har jag aldrig fått svar på och google hjälper inte ens.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gigdata:

Dog lite.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Kvarnan:

Vad spelar det för roll helt ärligt? Om du är så trött på vissa frågor så klicka inte på dom trådarna? Om du vill åt de intressanta trådarna så hitta dom och bumpa?

För mig hände häromdagen att jag klocka så jag fick fixa med Cmos. Min dator gick inte igång osv. Så jag gör i all hast i tron om att jag kanske bränt nått en tråd här. För jag vill ha svar snabbt och det fick jag, mycket bra svar också. Jag lärde mig en ny sak hur man "reset" cmos.

Inte fan orkade jag när jag var gamingKÅT med min 20 cm slaka kuk kolla igenom trådar över hela internet när jag fick svar efter 10 min på vad det var jag gjort och hur jag skulle fixa det.

Och inte fan blir jag lack om jag nästa dag går in och ser en tråd där nån annan har problem med kanske samma sak? Bumpa en tråd med svar då och skicka länk. Alternativt läs inte.

Lägg av, NI har för lite att bry er om om man bryr som om en sån här grej. Låt nybörjare lära sig och så kan ni skapa en elit tråd som är låst då?

Ni måste va största mupparna IRL i mina ögon.

Just nu är du den största muppen här inne som berättar hur du misslyckats med att klocka och inte ens förstått vad CMOS är .. Där har vi ett typ exempel på varför man skall läsa på lite innan man ''grejjar i sin data''..

Jösses!

Permalänk
Medlem

Surgubbe här, tappat räkningen på oss nu men det känns ju bra att inte vara ensam i båten!

Problemet som jag ser det beror på tre saker, varav två härstammar från sunt förnuft:

- SweC:s sökmotor är allt annat än optimal. Omvägen via google brukar dock funka ganska bra.

- Folk skriver fullkomligt intetsägande trådtitlar, t ex "Grafikkortet, fel?" som postades nyligen i grafikkortsektionen! Om vettiga trådtitlar inte drunknade i allt brus så skulle man åtminstone kunna scrolla sig fram och hitta något relevant.

- Allmänt skrivbordskrigande, pajkastande och övrig urspårning som gör att trådlängder skenar. Ingen orkar dra igenom en tråd på 10 sidor om de första 5 innehåller 2-3 vettiga inlägg.

Snälla SweC, ge oss en möjlighet att rekommendera trådar/inlägg! Tänker mig något liknande YT där 2-3 svar hamnar direkt under TS.

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

Hm, får väl räkna mig själv som en surgubbe såhär dagarna innan man fyller 23..
Ghoti, du är helt klart inne på något där: att bra svar kan röstas uppåt i tråden
(och att dåliga röstas ned kanske? död åt fanboyismen!)

Själv hjälpte jag denna tomte härom dagen: #11701927

Jag var tämligen sugen på att skrika ngt om att googla det själv, men lät bli..

Permalänk
Skrivet av Jory89:

Själv hjälpte jag denna tomte härom dagen: #11701927

Jag var tämligen sugen på att skrika ngt om att googla det själv, men lät bli..

Hans polare har ju laser på jobbet.
Inte kan man skrika åt en sådan lirare.

Visa signatur

Chassi: Corsair Oblivian 650D | Moderkort: MSI Z68A-GD55 G3 | CPU: Intel 2600k 3.4GHz | Kylning: Corsair H80 | Ram: 8Gb DDR3 1600MHz | Grafikkort: MSI GTX 970 | Hårddisk: Samsung EVO 250GB SSD / WD Black 1TB / WD My Book 2TB (Raid 1) | Nätagg: Corsair AX 850W |