Permalänk

Är du otrolig eller? Fan det här är värt mer än en 5:a!

Permalänk

Skulle vilja se svarta skruvar på i/o-panelen samt även försänkta kontakter, t.ex. VGA-kontakten skulle jag gärna sluppit se metallkanten på.

Helt klart värt 5p i övrigt, men jag är så jäkla fräck att du får avdrag för detta, nästa bygge ska vara 100/100 om du ska få fullpoäng av mig.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

5 av 5 snuskgubbar är denna värd. Jävligt fint arbete

Permalänk
Medlem

Minst lika elegant som den förra. Hatten av!

Permalänk
Medlem

nice men det ser mer ut som en vaporizer

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tysonayt:

Sjukt snyggt!

Skrivet av str8forthakill:

wow :thumbsup:

Skrivet av Zpnk:

Otroligt vackert! Men vart är bilderna på insidan?

EDIT: Var inget, hittade länken till byggloggen

Skrivet av cosmos92:

awesome shiet

Skrivet av Forbidden:

Du lyckas, IGEN!
Sjukt snyggt jobbat!

Skrivet av Ant3:

Blev riktigt avis.

Enda retro emulatorn jag har är de emulatorer som jag kör i min Xperia PLAY fast där kommer jag inte längre bak än 8-bit NES.

Har dock ett fungerande commodor 64 och ett commodor 128 som skulle behöva lite kärlek får att kunna fungera igen.

Men 64:an dras fram ibland när nerden behöver stillas.

Skrivet av lonesome:

Måste bara få säga att detta var sjukt välgjort och snyggt! 7/5!!

Tackar! Era kommentarer värmer!!

Skrivet av Frasse92:

Stört vackert!

Inga in-action shots?

Tack kompis. Det ligger en video på vimeo HÄR

Skrivet av anemic:

Helt galet häftigt!!

Skrivet av Paradoxnode:

Galet snyggt!

Skrivet av cider123:

Väldigt fint! Förtjänar en 5a.

Skrivet av sack:
Skrivet av C4B12:

Du överraskar igen! Väldigt nice bygge.

Skrivet av Nandai:

Ojoj, skaparglädje på hög nivå, imponerande.

Skrivet av Arne-Mohammed:

du har lyckats igen, otroligt snyggt bygge

Skrivet av Kvickstick:

Imponerande!

Skrivet av hannessb:

En sak är säker, du är bra på att jobba med trä!
snyggt bygge

Skrivet av tcntad:

Episkt bygge!

Skrivet av Batman:

Vart får du all tid ifrån Du vet redan mitt betyg skulle jag gissa på

Skrivet av Bokenbergen:

Sjukaste! Fy fan vad häftig!

5/5!

Skrivet av Nimrood:

Så otroligt skön... Asså... Wunderbar!

Skrivet av ST33N:

Galet snyggt! 5/5!

Skrivet av LarssoN:

Imponerande bygge !!

5/5

Som någon annan skrev,

det ända som fattas är In action bilder

Skrivet av Unitarded:
Skrivet av Blackgoat:

Galet.
Sjukt snyggt med retroburkar måste jag säga!

En stark femma!

//BG

Tackar så sjukligt!!!!

Skrivet av RedSparowes:

Är inte 80talet förbi? Jag menar, ska vi inte slippa träkonsoler?

80-talet kanske. men träkonsoler?? ... ALDRIG!!!!

Skrivet av skog1s:

Så fantastiskt fint! Helt underbart!! Helt otroligt skönt!!!

5/5

Men tycker du ska fixa en bygglogg här på Swec med

Tack så väldigt mycket du! Nästa gång ska jag inte svika er här på SWEC, det lovar jag!!! ... och fler byggen blir det.

Skrivet av Cheewie:

Snyggt Art Deco! Ser ut som ngt från Bioshock.

Tackar vänligast! Jo, Bioshock ja, många som nämnt detta. Den komplimangen tar jag med hybris

Skrivet av Allroundnörd:

Den här känns ÄNNU bättre än förra bygget, som om man ska vara lite kritisk, hade en charmig men kanske lite väl galen stilblandning. Det här känns mer som en helgjuten EGEN stil. Kul att det se att det finns en utvecklingskurva som går åt rätt håll. Keep it up och du kan skapa underverk!

Tackar! Det var fint att höra... Jag känner nog likadant. Även om Sputnik är min baby, så håller jag med till 100. Dina ord värmer... Skönt att man utvecklas

Skrivet av ChuckStar:

Är du otrolig eller? Fan det här är värt mer än en 5:a!

Skrivet av Fragdeath:

Skulle vilja se svarta skruvar på i/o-panelen samt även försänkta kontakter, t.ex. VGA-kontakten skulle jag gärna sluppit se metallkanten på.

Helt klart värt 5p i övrigt, men jag är så jäkla fräck att du får avdrag för detta, nästa bygge ska vara 100/100 om du ska få fullpoäng av mig.

Tackar Fragdeath! Fräck får man vara... Jag gillar i/o-panelen men kan hålla med dig när det gäller VGAn. Ser lite påklistrad ut... Ville egentligen köra analog video/ut, men adaptrarna på marknaden är skit så det fick bli denna lösningen.

Skrivet av m0rk:

5 av 5 snuskgubbar är denna värd. Jävligt fint arbete

Skrivet av Dikth:

Minst lika elegant som den förra. Hatten av!

Tack tack tack!!!

Skrivet av oi-bastard:

nice men det ser mer ut som en vaporizer

Hehe... DET tar jag som en komplimang!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk

Fy vad nice bygge

Såg riktigt trevligt ut!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

kan inte mer än hålla med vad alla andra har sagt, djävulusiskt snyggt! 5 nintendo tummar för detta bygge.

/Bearbot

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Grymt imponerad!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

FY FAN va grym du e

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som tröck på 5 så hårt att musen exploderade och jag fick besöka sjukhus och amputera handen?

Underbart helt underbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe... DET tar jag som en komplimang!

haha ska själv testa att bygga något liknade var det svårt ? måste säga att det var grymt mycket snyggare en vad jag trodde det var, innan gick jag igenom lite snabbt tog men nu tog jag mig en ordentlig titt nu. , en lätt 5a*

har lust att se vad man kan hitta på, vill ha en pga . "metal slug" och andra skönheter vill ha den gamla retro kontrollen

- vad tror du det kommer att gå på ? $$$ med kontroll och allt

tack för att du delar med dig av detta ögon godiset

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Wow, vilket hantverk. Grymt snyggt!

Permalänk
Hedersmedlem

Underbart!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

jäflar, va vacker! rena rama "pandoras ask"

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70

Permalänk

Riktigt riktigt snyggt! Klar 5a!:o

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hallelujah vilket hantverk, vilka bilder, vilket namn!

Permalänk
Medlem

Aa... det snyggaste jag sett! Alla kategorier hantverk. Sicket finsnickeri! Inte bara det, placeringen av knappar, val av sladd/kontakt till kontrollerna. Kommer det en matchande skärm till? Ja vet inte om du lever på din konst? om du inte gör det så tycker jag du ska satsa på det! Jag blev mållös den här gången!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

fyfan säger jag bara!

Du har ju 0.2 poäng för lite, du ska ju ha 5 (säkert några som tryckt fel:P)!:D

Men detta var tame fan det snyggaste jag sett på... ja tror jag aldrig sett nått så här snyggt:D

Detta får nog bli årets bygge på SWEC!:D (där får du min röst iallfall!):D

"maxar" poängen! (5/5):D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Porr, porr, porr, porr... Hot damn!

Skrivet av Zpnk:

Otroligt vackert! Men vart är bilderna på insidan?

EDIT: Var inget, hittade länken till byggloggen

Samma tanke här: Själva galleriet behöver lite riktiga hardcoreporrbilder där man verkligen ser in i hela härligheten

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

WOW! Verkligen hur coolt som helst, riktigt bra jobbat! Otroligt imponerad!

Visa signatur

MOBO: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING CPU: i7 10700K (Corsair Hydro H100x)
MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
SSD: Kingston A2000 1TB + 2TB Lagring
PSU: Corsair RM750 CASE: Taurus Gaming Elite
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av xfmimd:

Fy vad nice bygge

Såg riktigt trevligt ut!

Skrivet av Bearbot:

kan inte mer än hålla med vad alla andra har sagt, djävulusiskt snyggt! 5 nintendo tummar för detta bygge.

/Bearbot

Skrivet av Juggernawt:

Grymt imponerad!

Skrivet av astros:

FY FAN va grym du e

Tackar ödmjukast!

Skrivet av Robeliboban:

Var det bara jag som tröck på 5 så hårt att musen exploderade och jag fick besöka sjukhus och amputera handen?

Underbart helt underbart.

Skrivet av oi-bastard:

haha ska själv testa att bygga något liknade var det svårt ? måste säga att det var grymt mycket snyggare en vad jag trodde det var, innan gick jag igenom lite snabbt tog men nu tog jag mig en ordentlig titt nu. , en lätt 5a*

har lust att se vad man kan hitta på, vill ha en pga . "metal slug" och andra skönheter vill ha den gamla retro kontrollen

- vad tror du det kommer att gå på ? $$$ med kontroll och allt

tack för att du delar med dig av detta ögon godiset

tack igen... jag vet inte vad det kan gå på faktiskt. mina arkad-delar gick nog på runt 800-1000 kr (2 sticks, 18 knappar och 2 pcb-kort). resten kan ju bli hut billigt som helst... eller tvärtom

Skrivet av badpop:

Wow, vilket hantverk. Grymt snyggt!

Skrivet av CCWarlock:

Underbart!

Skrivet av (adsl)_QwErtY:

jäflar, va vacker! rena rama "pandoras ask"

Skrivet av Failbygge:

Riktigt riktigt snyggt! Klar 5a!:o

Skrivet av Qn1f3:

Hallelujah vilket hantverk, vilka bilder, vilket namn!

Tackar!! Tackar!! Tackar!! Tackar!!

Skrivet av Chris_Kadaver:

Aa... det snyggaste jag sett! Alla kategorier hantverk. Sicket finsnickeri! Inte bara det, placeringen av knappar, val av sladd/kontakt till kontrollerna. Kommer det en matchande skärm till? Ja vet inte om du lever på din konst? om du inte gör det så tycker jag du ska satsa på det! Jag blev mållös den här gången!

tack Chris. fina ord där! jag HOPPAS såklart att kunna leva på detta så småningom. än så länge är det bara utgifter och byggarglädje tyvärr ang skärm så blir det nog ingen "tillhörande" på just det viset. Men jag har haft planer länge på att bygga ett träskal till min tv. det blir nog tillräckligt matchande...

Skrivet av bourne94:

fyfan säger jag bara!

Du har ju 0.2 poäng för lite, du ska ju ha 5 (säkert några som tryckt fel:P)!:D

Men detta var tame fan det snyggaste jag sett på... ja tror jag aldrig sett nått så här snyggt:D

Detta får nog bli årets bygge på SWEC!:D (där får du min röst iallfall!):D

"maxar" poängen! (5/5):D

Oj... TACK!!

Skrivet av Roger W:

Porr, porr, porr, porr... Hot damn!

Samma tanke här: Själva galleriet behöver lite riktiga hardcoreporrbilder där man verkligen ser in i hela härligheten

Tack! Ja, den är rätt sexig faktiskt ang bilder på insidan så valde jag bort dessa medvetet. Det ser inte lika spektakulärt ut där inne tyvärr... skulle nog bara dra ner burkens sex appeal. Men mitt nästa projekt kommer behandla insida och komponenter lite mer.

Skrivet av DrumTiger:

WOW! Verkligen hur coolt som helst, riktigt bra jobbat! Otroligt imponerad!

Tack Tiger!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

fy fan. det var det snyggaste jag sett. helvete

Permalänk
Medlem

Man använder de ju 2 4-pin kontakterna i fronten för handkontrollerna, så vad är det för 4-pins kontakter på vardera "baksida"?

Permalänk
Medlem

Gôr snyggt!

Fantastic work and even better pictures.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt snyggt bygge! Synd att man inte kan ge mer än 5!

Jag har själv experimenterat lite med en konsoll-emulator-dator-mod.
Jag undrar vilka knappar det är du har använt bak på stickorna, dem du skrev var till savestate och liknande.
Har du någon länk till dem jag kan få?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Viktator:

fy fan. det var det snyggaste jag sett. helvete

Tackar!

Skrivet av biorrith:

Man använder de ju 2 4-pin kontakterna i fronten för handkontrollerna, så vad är det för 4-pins kontakter på vardera "baksida"?

Uppmärksammat av dig... Du är den förste under hela bygget som frågat faktiskt... Just nu är uttagen riktigt poänglösa, i väntan på idéer. Det var först tänkt att ha en vanlig usb-kontakt på ena sidan och en 4-pin DIN-kontakt på andra. Till DIN-uttaget skulle jag bygga en liten extern knappdosa för att styra övriga funktioner i och utanför frontend-programmet. Som ett specialbyggt numeriskt tangenbord typ. När jag sedan fick PCD-brädorna(med upp till 18 knappar) till kontrollerna såg jag möjligheterna att ha dessa funktioner direkt på joysticksen istället... och så blev det

Skrivet av mataten:

Gôr snyggt!

Fantastic work and even better pictures.

Tack hörru!

Skrivet av Nindor:

Helt sjukt snyggt bygge! Synd att man inte kan ge mer än 5!

Jag har själv experimenterat lite med en konsoll-emulator-dator-mod.
Jag undrar vilka knappar det är du har använt bak på stickorna, dem du skrev var till savestate och liknande.
Har du någon länk till dem jag kan få?

Tack Nindor! Knapparna jag använde är dessa. Lycka till!!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

säger som alla andra.. bättre än fem.... tamefan till och med bättre än sex!

Permalänk
Medlem

Ehhh*speechless* Du har övergått det mesta och det vet du redan.... Några få exeptionella retrostylebyggen har samma klass, men ingen är så unik i utformningen, klart bland de 3 bästa jag någonsinn sett, sputnik är en av de andra 2. Det här är et konstverk inget mindre... Du skulle garanterat kunna leva på at bygga lite enklare retrostyledatorer til saftiga pengar med känslan för design som du har, det förvånar mig om det finns någon som INTE skulle betala dubbla pengarna för sin dator med en burk och tagentbordsram och skärmram från dig. Tänk över det... Kanske det skulle kunna bli en bisyssla åtminstone.

Permalänk
Medlem

Mästerligt! Absolut underbar!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)