Netgear Ready NAS DUO

Permalänk
Medlem

Netgear Ready NAS DUO

Min nas är ansluten via kabel till min Router. Min router har inbyggt WIFI varför kan jag inte komma åt nasen via wifi, bara via kabel?

Hjälp önskas

Permalänk
Medlem

Det blir lite små svårt att felsöka med lite uppgifter. Vad har din NAS för IP, Vad har din dator för IP?
Kan du pinga din NAS från WLAN ?

Permalänk
Medlem

Är wifi i samma ip-adress rymd som trådade nätverket? Finns det någon brandvägg i din router som hindrar trafik mellan wifi och kabelnätet?

Permalänk
Medlem

276ms, låter högt. Vad är det för router. Normalt sett är inte dina nät frånskilda med någon brandvägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

276ms, låter högt. Vad är det för router. Normalt sett är inte dina nät frånskilda med någon brandvägg.

Hej
Tack för hjälpen men löste det precis. Att det var en hög ping var att den precis hade startat. Det andra som jag ville ha hjälp med var att porten 443 inte var öppen för den trafiken.

Tack ändå för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av boenge:

Min nas är ansluten via kabel till min Router. Min router har inbyggt WIFI varför kan jag inte komma åt nasen via wifi, bara via kabel?

Hjälp önskas

Hej
Tack för hjälpen men löste det precis. Att det var en hög ping var att den precis hade startat. Det andra som jag ville ha hjälp med var att porten 443 inte var öppen för den trafiken.

Tack ändå för hjälpen

Permalänk
Medlem

TAck men det är löst

Hej
Tack för hjälpen men löste det precis. Att det var en hög ping var att den precis hade startat. Det andra som jag ville ha hjälp med var att porten 443 inte var öppen för den trafiken.

Tack ändå för hjälpen

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem med min, det är nämligen så att den inte låter mig ta bort alla filer utan säger att jag inte har behörighet att ta bort dom fast jag loggar in på den. Någon som vet hur jag får detta? Kan jag bara formatera om den kanske utan att det händer något speciellt och sedan köra säkerhetskopieringen?