Asus Transformer Prime släpps i början av januari, kostar 5 995 kronor

Permalänk
Melding Plague

Asus Transformer Prime släpps i början av januari, kostar 5 995 kronor

Asus lanserar Transformer Prime med Tegra 3 i USA, men svenskar får vänta till i början av januari innan den kombinerade surfplattan och bärbara datorn finns hos de vanliga återförsäljarna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

men nästa år så!
men vet inte om den kommer vara värd sitt pris...

Permalänk
Medlem

Alltid kul med nya OS. Kanske mer värt än bara en vanlig pekplatta. Men njae... Inget för mig. Är man författare och enbart vilja kunna surfa så kanske det är ett alternativ. Men 6000kr för något som man inte kan arbeta seriöst på pga bristande kompatibilitet känns som en onödigt dyr leksak.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Hoppas första transformern som kom ut sjunker i pris då

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyrt. Det är en trevlig produkt men för 6000 så skulle jag utan tvekan köpa en "riktig" laptop istället. Transformer känns mer som en laptop som även är en tablet än tvärtom, vilket gör att avsaknaden av de funktioner man får med en Windows-burk blir mer påtagliga.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Man kan tro NASA gjorde den tack vare trailern xD Det fattades bara en mörk röst som sa saker som "LIKE NEVER BEFORE!!" och "ARE YOU READY" xD

Permalänk
Medlem

bra idé sådär pris...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Det var ett saftigt pris, för dyrt.

Permalänk
Medlem

1.2 mp kamera? Sverige har väl liiiite högre standard än det vah?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det var ett saftigt pris, för dyrt.

Det är väl lika "dyrt" som en iPad.

Permalänk
Medlem

Ojj... det var ju svårt att gissa sig till att Asus än en gång skulle sega sig med att släppa något *suck*

Priset är för övrigt på tok för dyrt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stich:

Det är väl lika "dyrt" som en iPad.

Man får mer utav priset från Asus än Ipaid!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dempax:

Man kan tro NASA gjorde den tack vare trailern xD Det fattades bara en mörk röst som sa saker som "LIKE NEVER BEFORE!!" och "ARE YOU READY" xD

Njäääe, kanske inte. "xD" som kidsen säger idag.

Måste säga att jag tycker att det är en fräck produkt, som alla säger så är det lite synd på ett aningens fläskigt pris.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mer än tegra 3 och nytt chassi? Känns som ett lite väl saftigt pris med tanke på att originalet kostade lite under 5000 när den kom och det tyckte jag var för mycket.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

quad core, mf! najs!

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

priset är lite högt men när man är först med tegra 3 så kan dom oker priserna, tror den kommer gå ner ganska mycket när dom andra plattorna kommer också, dock så förstår jag inte vad man ska till med all den kraften för en toalett läsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Njäääe, kanske inte. "xD" som kidsen säger idag.

Måste säga att jag tycker att det är en fräck produkt, som alla säger så är det lite synd på ett aningens fläskigt pris.

"kidsen" hahaha du e rolig du!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Det är väl lika "dyrt" som en iPad.

Precis, dyra onödiga leksaker.

Permalänk
Medlem

Vad hände 4500-5000 för platta och tangentbord bundlat?

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk

Alldeles för brant pris.....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Alldeles för högt pris.

Skrivet av Stich:

Det är väl lika "dyrt" som en iPad.

Och vad är det som apple får skit för jämt och ständigt?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

hm.. ja tappa intresse för dessa plattorna när dom vandrar upp så här högt i pris. Lägg på några få tusen o köp en ultrabook istället.
Är i alla fall mina tankar, och då kan ja använda photoshop och andra program som vanligt och mycket mer plats.

För 3-4000kr max hade ja nog varit mer intresserad.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

500$ i usa, och 6000kr i Sverige? Fy fan.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Först. Jag tycker det är väldigt konstigt om folk ser den som en laptop som kan bli en platta. Borde vara åt andra hållet.

Andra. Priset är ju ändå för 32GB med dockan. Borde sjunka lite rätt fort vilket det brukar göra.

Tredje. Om allt stämmer så är den väldigt liten och lätt med grym batteritid. Den kommer nog vara otroligt smidig att ha med sig jämfört med en laptop. För ska man ha en snabb och behändig sådan måste man upp lite mer i pris.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Alltid kul med nya OS. Kanske mer värt än bara en vanlig pekplatta. Men njae... Inget för mig. Är man författare och enbart vilja kunna surfa så kanske det är ett alternativ. Men 6000kr för något som man inte kan arbeta seriöst på pga bristande kompatibilitet känns som en onödigt dyr leksak.

Om vi utgår ifrån formatets brister, med plus för bra batteritid, vad exakt skulle göra den mer lämpad för seriöst arbete?

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

500$ i usa, och 6000kr i Sverige? Fy fan.

Ja, det låter ju onekligen anmärkningsvärt. Låter nästan som om det har blivit fel någonstans...

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

500$ i usa, och 6000kr i Sverige? Fy fan.

Det där är märkligt, jag skulle vilja ha en förklaring för jag antar att den inte säljs till underpris i Amärikatt.
Priset som uppges skulle kanske stämma om ASUS säljer till en återförsäljare i USA som sedan säljer vidare till en återförsäljare i Sverige med tull, moms och vinst på det, men det låter ju inte så troligt, tror vi blir blåsta satan.

Edit: Ehumm spedition också.

Visa signatur

För mycket custom för att skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Om vi utgår ifrån formatets brister, med plus för bra batteritid, vad exakt skulle göra den mer lämpad för seriöst arbete?

Möjlighet att installera mainstream-program. Officepaketet till exempel.. lägg där till möjligheten att installera photoshop, virtualiseringsmiljöer, och alla resterande jobbrelaterade Windows-program.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

För att reda ut det här va så kostar den $499 eller $599 utan dockan som kostar $149 extra. Så den är inte mycket dyrare här.