Permalänk
Medlem

OK! Denna tråden blir automatiskt bevakad! Det här måste ju följas.

Visa signatur
Permalänk

Och efter ett par veckor av intensivt verkligt liv med mycket mat, mycket glädje och ja, några mått sorg med för den delen så är jag då tillbaka. Toppat med en brakförkylning så blev det ett årsavslut jag sällan varit med om men det har gett mig en hel del tid till eftertanke och numer känner jag mig faktiskt ordentligt osäker på huruvida jag vill ha ett vitt öga eller om det ska vara svart istället. Vitt ger ju en renare känsla och förmedlar budskapet bättre medan jag rent personligen dras mer åt svart då det förhöjer effekten av allt annat omkring sig. Plus att svart förlåter misstag så mycket mer än vitt.

Permalänk
Skrivet av silverrosen:

Och efter ett par veckor av intensivt verkligt liv med mycket mat, mycket glädje och ja, några mått sorg med för den delen så är jag då tillbaka. Toppat med en brakförkylning så blev det ett årsavslut jag sällan varit med om men det har gett mig en hel del tid till eftertanke och numer känner jag mig faktiskt ordentligt osäker på huruvida jag vill ha ett vitt öga eller om det ska vara svart istället. Vitt ger ju en renare känsla och förmedlar budskapet bättre medan jag rent personligen dras mer åt svart då det förhöjer effekten av allt annat omkring sig. Plus att svart förlåter misstag så mycket mer än vitt.

När jag ser på skisserna tänker jag mig mer något metalliskt, tänk tex de där grejerna som simmar runt i the matrix!

Hittar ingen riktigt bra bild på vad jag menar men det är de här robotarna jag tänker på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverrosen:

Och efter ett par veckor av intensivt verkligt liv med mycket mat, mycket glädje och ja, några mått sorg med för den delen så är jag då tillbaka. Toppat med en brakförkylning så blev det ett årsavslut jag sällan varit med om men det har gett mig en hel del tid till eftertanke och numer känner jag mig faktiskt ordentligt osäker på huruvida jag vill ha ett vitt öga eller om det ska vara svart istället. Vitt ger ju en renare känsla och förmedlar budskapet bättre medan jag rent personligen dras mer åt svart då det förhöjer effekten av allt annat omkring sig. Plus att svart förlåter misstag så mycket mer än vitt.

Tycker helt klart att du ska köra på ett blodsprängt vitt öga

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

När jag ser på skisserna tänker jag mig mer något metalliskt, tänk tex de där grejerna som simmar runt i the matrix!

Hittar ingen riktigt bra bild på vad jag menar men det är de här robotarna jag tänker på.
http://images.wikia.com/matrix/images/d/d6/Creaturespic2.jpg

Gah! Där blev det en lätt omgång ångest när du påminde mig om dem, Ruggigt coola saker och de skulle ju göra sig dödligt häftiga som koncept på chassit... Det blir att ta sig en funderare på om man skulle göra vissa estetiska ändringar på bygget över lag.

Permalänk

Så, har nu under morgonen suttit och diskuterat projektet med en vän som har företag inom konceptdesign och han blev heltänd på idén och erbjöd sig att rita upp ett antal koncept själv och om det blir något som jag gillar även hjälpa till med en ordentlig ritning till bygget.

Kan ju ärligt säga att jag känner mig lite som ett barn på julafton efter att ha bollat lite idéer fram och tillbaka och vi har vandrat mer och mer in mot The Matrix-inspirerade tankar, mycket tack vare(på grund av? ;D ) Lanbondens senaste inlägg.

Så nu hoppas jag att jag kommer orka sova trots en hel del förväntan som simmar runt i mitt huvud för tillfället.

Permalänk
Medlem

Det blir ju lite mer "maskin aktigt" med Matrix och det ser ju ganska häftigt ut. Hoppas att du finner en bra lösning .

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

Jag tycker att du skall göra en dator öga som ser ut som bild 2 eller 3 och sen köpa bar globen och göra ett bar öga bredvid till dricka medan du spelar och ett till öga som hänger uppe i taket bakom som du byggt in en projektor i som du har som skärm till datorn

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

Jag tycker att du skall göra en dator öga som ser ut som bild 2 eller 3 och sen köpa bar globen och göra ett bar öga bredvid till dricka medan du spelar och ett till öga som hänger uppe i taket bakom som du byggt in en projektor i som du har som skärm till datorn

Ögon överallt! XD Känn dig uttittad!

Permalänk
Medlem

redigt häftig ide! Hoppas det blir något av det och att det blir bra! Följer med stort intresse.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Ska lätt följas! Lycka till!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av silverrosen:

Ögon överallt! XD Känn dig uttittad!

Självklart! XD Den i taket skall även ha en liten motor så den kan snurra och träffa en vägg längre bort om man vill se på någon film eller något

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

Självklart! XD Den i taket skall även ha en liten motor så den kan snurra och träffa en vägg längre bort om man vill se på någon film eller något

Inte att förglömma 7.2-systemet! Varenda högtalare kan se ut som ett öga!

Permalänk
Skrivet av silverrosen:

Inte att förglömma 7.2-systemet! Varenda högtalare kan se ut som ett öga!

Hahaha! Blir grymt! Men nu får vi sluta spamma tråden! Hoppas du får till det TS! Kommer nog bli sjukt awesome!

Permalänk

Så, en månad sedan senaste inlägget och dåliga nyheter kommer med detta, Jag har fått reda på att jag inte kommer få behålla min anställning mycket längre så bygget kommer gå väldigt långsamt fram då jag behöver omprioritera mitt spenderande något.

Permalänk

Nu händer det litegrann igen, ny anställning på gång och saker i allmänhet börjar ordna upp sig. Skönt med snabba svängar ibland, så länge man hinner med.

Men eftersom ekonomin kommer ta en liten törn fortfarande så överger jag Sentinel-planerna och återgår till originalplanen med ögat vilken jag har lite mer kontroll över kostnaden på.

Sedan senaste uppdateringen har pilatesbollen blivit täckt av tre lager glasfiber, jag skar sedan "toppen" av glasfibret, tog ut bollen och slipade därefter till en relativt slät yta på glasfibret. Efter det ritade jag ut formen på frontplåtarna på chassit på glasfibergloben och skar till fyra plattor akrylplast á 30x30 cm

Sedan blev det att värma plattorna en efter en och forma dem efter glasfiberformen tills jag var nöjd.

Hann inte riktigt skära till plåtarna helt innan det blev kväll och för att minimera risken för misstycke från grannarnas sida så bestämde jag mig för att fortsätta under morgondagen.

Så, ingen brakstart efter pausen men det är helt klart en början.

Permalänk
Medlem

ser spännande och lovande ut! ska bli kul att följa bygget! lycka till!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverrosen:

Fastnade totalt i den tråden. Är inte bilintresserad för fem öre men det där var en fröjd att följa!

Skoja inte .. var tvungen att läsa hela .. klar nyss.

Permalänk
Medlem

coolt, kommer följas

Permalänk

Har projektet dött :(?

Permalänk

Dött har det inte! Har bara varit tvungen att köra på extrem sparlåga ett tag då jag inte får någon lön den här månaden samt att jag lyckades dra sönder ett muskelfäste i magen under ett träningspass i början på månaden. Uppdateringar kommer så snart det bara går!

Permalänk
Skrivet av silverrosen:

Dött har det inte! Har bara varit tvungen att köra på extrem sparlåga ett tag då jag inte får någon lön den här månaden samt att jag lyckades dra sönder ett muskelfäste i magen under ett träningspass i början på månaden. Uppdateringar kommer så snart det bara går!

Okej, lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverrosen:

Dött har det inte! Har bara varit tvungen att köra på extrem sparlåga ett tag då jag inte får någon lön den här månaden samt att jag lyckades dra sönder ett muskelfäste i magen under ett träningspass i början på månaden. Uppdateringar kommer så snart det bara går!

Vila så du är tip topp inför projektet! Detta är enligt mig den mest intressanta loggen på sweclockers ever. Krya på dig! Och hoppas det löser sig med lönerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverrosen:

Dött har det inte! Har bara varit tvungen att köra på extrem sparlåga ett tag då jag inte får någon lön den här månaden samt att jag lyckades dra sönder ett muskelfäste i magen under ett träningspass i början på månaden. Uppdateringar kommer så snart det bara går!

Hur går det här egentligen?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Hur går det här egentligen?

Säger detsamma! Inte sett tråden innan men blev taggad när jag läste inlednings-inlägget och såg att post-datumen var förra året. Tänkte "Yes! Får se resultat nu och slipper vänta, win!" men icke...

Permalänk
Skrivet av Miklan:

Säger detsamma! Inte sett tråden innan men blev taggad när jag läste inlednings-inlägget och såg att post-datumen var förra året. Tänkte "Yes! Får se resultat nu och slipper vänta, win!" men icke...

Ja, det har varit en oturlig period för tråden på senare tid. Först så skadade jag mig allvarligt som jag skrev tidigare, jag slet sönder en muskel i magen och det har tagit mycket längre tid att läka än jag först trodde, sedan blev jag varslad från jobbet och var tvungen att dra in på allt vad hobbyverksamhet heter fram till beslut för att spara pengar. Det visade sig sedan vara ett falsklarm och nu ska jag bli tillsvidareanställd i oktober(wohoo!).

Just nu ligger projektet lite i skymundan fortfarande då jag fick ett erbjudande om att slippa anmälningsavgift och inträde till en skulpterings- och målartävling i Tyskland som går av stapeln den 12e augusti och sitter just nu och panikjobbar på bidraget dit.

Det är inte vad ni velat se men här har vi vad som uppehåller min tid för tillfället:

I övrigt har projektet inte legat helt i träda, jag har samlat bilder och material för inspiration och när jag drar igång igen kommer projektet att ha fått ett lite annorlunda utseende, samma koncept men lite mindre organiskt.