Permalänk
Medlem

Fläktarna låter mycket!

Tja, jag har mitt bitfenix colossus med dess 2 st 230mm fläktar och de låtar något förskräckligt,
självklart har jag försökt tysta ner dem med både Zalman ZM-MFC1-Plus och Zalmans fläkt motstånd men det låter lika mycket hela tiden.
vad ska jag göra? behöver jag byta fläktar om jag vill ha tyst?

Permalänk
Medlem

köp nya fläktar! eller ljuddämpa lådan. sitter det perforerad plåt framför fläkten så ta bort denna. lycka till

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugo56hg:

ha ett täcke över datorn, jag brukar ha det och då dämpar det ljudet.

Brukar du få bra flöde då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Brukar du få bra flöde då ?

En låda tili chassit med utrymme för luftflöde brukar också funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Tja, jag har mitt bitfenix colossus med dess 2 st 230mm fläktar och de låtar något förskräckligt,
självklart har jag försökt tysta ner dem med både Zalman ZM-MFC1-Plus och Zalmans fläkt motstånd men det låter lika mycket hela tiden.
vad ska jag göra? behöver jag byta fläktar om jag vill ha tyst?

Blir det alltså ingen ljudskillnad alls på dem om du kopplar in dem till en fläktkontroller? ... ratta på kontrollern gör ingen skillnad??
Isåfall låter det som du kopplat in kontrollern felaktigt, alternativt att det är något annat i burken som låter.

Har du två GTX295 i burken? Då skulle de inte förvåna mig om det är de som producerar oväsendet Din CPU-fläkt och ditt nätagg lär ju få jobba de med... Colossus har ju inte speciellt bra ventilationsmöjligheter heller, så komponenterna lär bli krispiga!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Blir det alltså ingen ljudskillnad alls på dem om du kopplar in dem till en fläktkontroller? ... ratta på kontrollern gör ingen skillnad??
Isåfall låter det som du kopplat in kontrollern felaktigt, alternativt att det är något annat i burken som låter.

Har du två GTX295 i burken? Då skulle de inte förvåna mig om det är de som producerar oväsendet Din CPU-fläkt och ditt nätagg lär ju få jobba de med... Colossus har ju inte speciellt bra ventilationsmöjligheter heller, så komponenterna lär bli krispiga!

Nej den funkar till en annan 120mm fläkt, det är ju det att 230mm-fläktarna flyttar riktigt mycket luft så det är inte problemet och jag märker att grafikkorten jobbar när jag kör typ bf3...

jag har även testat att starta datorn utan 230mm fläktarna igång och då är den knäpptyst.
lutar åt att sätta in nya fläktar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM