Rykte: Radeon HD 7970 innehåller 2 048 streamprocessorer, över 4 md transistorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

jag vet inte hur du räknar men 28nm mot 40nm är mycket närmare 2/3 av storleken än ½. registera att det är 28nm och inte 20nm

Vi pratar om en yta. Är 1x1 meter hälften av 2x2 meter?

20nm litografi ger kretsar endast 25% så stora som 40nm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

jag vet inte hur du räknar men 28nm mot 40nm är mycket närmare 2/3 av storleken än ½. registera att det är 28nm och inte 20nm

Han räknade nog 28 nm x 28 nm = 784 nm2, jämfört med 40 nm x 40 nm = 1600 nm2, vilket innebär att en struktur med den nya tillverkningstekniken i runda slängar tar upp hälften så stor kretsyta
Hur är det ställt med mattekunskaperna på forumet nuförtiden...?

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk

http://wccftech.com/wp-content/uploads/2011/12/amd-radeon-hd7...
Lite halvdodgy källa, men det är någonting i alla fall!

Skrivet av Digital8:

Vet vi vad för nätagg som krävs för att driva det?

Enligt TIDIGT "läckta" specs kommer 7970 ha lägre TDP än nuvarande 6970. Enligt uppgifter pratas det om 190W TDP på 7970. (Vet att TDP inte är samma sak som power consumption, men något att gå efter.)

Lite fler tidigt läckta grejor är väl att Tahiti XT (7970?) kommer ha en standard klockfrekvens på 1GHz på GPU.

Källor:
http://www.maxishine.com.au/forums/viewtopic.php?f=40&p=23560...
http://wccftech.com/amd-radeon-hd-7970-tahiti-xt-benchmarks-l...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

http://wccftech.com/wp-content/uploads/2011/12/amd-radeon-hd7...
Lite halvdodgy källa, men det är någonting i alla fall!

Enligt TIDIGT "läckta" specs kommer 7970 ha lägre TDP än nuvarande 6970. Enligt uppgifter pratas det om 190W TDP på 7970. (Vet att TDP inte är samma sak som power consumption, men något att gå efter.)

Lite fler tidigt läckta grejor är väl att Tahiti XT (7970?) kommer ha en standard klockfrekvens på 1GHz på GPU.

Källor:
http://www.maxishine.com.au/forums/viewtopic.php?f=40&p=23560...
http://wccftech.com/amd-radeon-hd-7970-tahiti-xt-benchmarks-l...

Ja jag skulle ju inte satsa en lön på att benchen är äkta, även om den stämmer rätt bra med vad man kan förvänta sig. Angående TDP, så finns det även nyare uppgifter på runt 210W.

Permalänk

Kanske ska köra rött ett tag då kanske. Men är AMDs drivisar lika dåliga som för ett år sen eller hur ser det ut nu?

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

dra bort 2miljoner transistorer så får vi sanningen Nej förlåt det var orättvist, hoppas att "bjässen" blir en bjässe!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av jioop:

Om du har hängt med på en enda frågelåda i stort sett eller fredagspanel så borde du veta svaret på den frågan. Pinsamt minst sagt.
Men jag kan bistå med en repetitiv info eftersom du uppenbarligen legat gömd under en sten.
För single GPU configs räcker det med ett nätagg på 500W. Har du ett som är 80+ certifierat kommer man långt även med nätagg på 400-450W också. Enda anledningen att skaffa ett nätagg som har mer kraft än 750W är om du ska köra mer än 1 grafikkort. Många gånger klarar man två grafikkort på 650W också. Det handlar snarare om den så kallade "e-penis" faktorn att "jag har 1000W nätagg för att det är coolt".
Så ska du köra ett 7970 i single GPU config räcker det med 500W om du kör med standard värden. Ska du överklocka ditt system kan det vara värt med 550W-600W.
Om du av någon anledning tänkt driva grafikkortet med en egen PSU räcker ett 200W (kanske mindre, men låter det vara osagt). Inte för att jag vet varför, men frågan va ju trotts allt ställd så.

Oh stop being so patronizing.

@Topic: Lär bli ett värdigt flaggskepp för AMD på grafikfronten! (råkade skriva flaggskämt först, får hoppas min särskrivning inte visar sig vara legendariskt rätt)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazooka_tim:

Kanske ska köra rött ett tag då kanske. Men är AMDs drivisar lika dåliga som för ett år sen eller hur ser det ut nu?

Köpte mitt 5850 strax efter 5000-serien släpptes och drivisarna är lika bra nu som då, om inte bättre. Har aldrig haft ett enda problem

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Tahiti XT ser verkligen ut att bli kraftigt bestyckat. AMD som traditionellt kört med snabbare/dyrare minnen än Nvidia, är nu även i kapp på minnesbuss-fronten (384-bitar). Det lär nog bli fråga om saftiga priser nu från AMD, speciellt ifall konkurrenten dröjer länge med sina lanseringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Köpte mitt 5850 strax efter 5000-serien släpptes och drivisarna är lika bra nu som då, om inte bättre. Har aldrig haft ett enda problem

Vad är fel på amds drivisar?

Sen är detta 28nm klart de får plats mer transistorer på mindre yta mot förut.

Man undrar ju om ni som kommer hit har kunskaper alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3sjutarkillen:

Förstår inte varför vi skall börja argumentera om vad som är rätt och fel. Tror ingen här har någon som helst erfarenhet av nanoteknik.

Halvledarteknik menar du, jag har Har gjort flera wafers i renrum.

Själv tycker jag det ska bli jättespännande hur AMDs nya arkitektur presterar och hur Kepler blir.

Kommer inte köpa något nytt förrän bägge är släppta och har fått gå ner lite i pris.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Tahiti XT ser verkligen ut att bli kraftigt bestyckat. AMD som traditionellt kört med snabbare/dyrare minnen än Nvidia, är nu även i kapp på minnesbuss-fronten (384-bitar). Det lär nog bli fråga om saftiga priser nu från AMD, speciellt ifall konkurrenten dröjer länge med sina lanseringar.

2900 Pro hade 512 Bitars minnesbuss.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Hmm.. undra vem som köper 1,5Gb versionen..

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de pressar kortet till det yttersta när det kommer till strömförbrukningen och att de fixar en riktigt bra kylare.
Så vi får se vad den här arkitekturen kan göra när de pressas så högt som det bara går inom pcie-standarden. Prestanda/W i toppen är dom ju bra på. Kylarna är det sämre med.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jo, det har du faktiskt rätt i Ber om ursäkt!

Stå på dig supersverker, du har rätt

AMD påstod 2 md, men det var 1.2 md, dvs felet var 0.8 md, 0.8/2 = 0.4 dvs 40%. Skillnad mellan rätt antal och påstådda antal är 67%. Handlar om hur frågan är ställd, i detta fallet var det hur stort fel de hade.

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem

När planerar Nvidia släppa nytt?
Finns det några datum på det?
Folk får tycka man är en fanboy om dom vill. Men har verkligen inge bra erfarenhet av AMD kortens drivrutiner. Så skulle faktiskt betala lika mycket för ett nvidia kort som presterar 10% sämre bara pga det

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

När planerar Nvidia släppa nytt?
Finns det några datum på det?
Folk får tycka man är en fanboy om dom vill. Men har verkligen inge bra erfarenhet av AMD kortens drivrutiner. Så skulle faktiskt betala lika mycket för ett nvidia kort som presterar 10% sämre bara pga det

Kan bara hålla med - mina senaste erfrenheter ifrån ATI/AMD är ett brunnet kort och en satans massa drivrutinsstrul (i linux) så i min värld är AMD bara en samling tomtar som inte får ordning på sin tillverkningsteknik, sina drivrutiner eller sin trovärdighet.

Jag lovade sist jag försökte med ATI/AMD att aldrig mera ens överväga skiten igen, men jag mjuknade lite ett tag då det verkade som de var på rätt väg, men de senaste månadernas skandaler har botat mig fullkomligt från all eventuell lust att gå tillbaka till AMD när det gäller high-end cpu och grafikkort.

gör om gör rätt - eller koncentrera er på det ni kan E-350/450 och liknande. Där verkar det fungera så stanna där.

Permalänk
Medlem

För min del ska det bli skönt att bli av med Nvidia. Drivrutinskrash flera gånger om dan (men med det inte sagt att jag inte kommer köpa nvidia i framtiden)! Det är också den drivrutin som orsakar flest crasher i steams statistik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Inaktiv

Nästa år kommer bli ett intressant år känns det som. Man får snart problem med allt dreggel som kommer från munnen.
Kan inte sluta leka med tankarna med ett eventuellt superbygge á la 2012.

Nej sansa dig nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Kan bara hålla med - mina senaste erfrenheter ifrån ATI/AMD är ett brunnet kort och en satans massa drivrutinsstrul (i linux) så i min värld är AMD bara en samling tomtar som inte får ordning på sin tillverkningsteknik, sina drivrutiner eller sin trovärdighet.

Jag lovade sist jag försökte med ATI/AMD att aldrig mera ens överväga skiten igen, men jag mjuknade lite ett tag då det verkade som de var på rätt väg, men de senaste månadernas skandaler har botat mig fullkomligt från all eventuell lust att gå tillbaka till AMD när det gäller high-end cpu och grafikkort.

gör om gör rätt - eller koncentrera er på det ni kan E-350/450 och liknande. Där verkar det fungera så stanna där.

Måste bara fråga om AMD har gjort dig eller någon av dina nära och kära illa på något sätt?

Själv upplever jag grafikkortsutvecklingen på tok för snabb för att man ska kunna uttala sig enbart baserat på erfarenheter som redan efter ett par månader är föråldrade.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Entusiast

Det var då ett väldigt gnäll om drivrutinerna. Ja AMD hade lite trassel med drivrutinerna för fyra år sedan. 4000-serien hade ett irriterande problem där vissa råkade ut för slumpmässiga BSOD och AMD hade ingen aning om vad problemet var. Det var dock bara ett fåtal som drabbades och jag var en av dem. Vad Nvidia-laget inte säger högt är att Nvidia hade ett liknande problem som drabbade ett fåtal. Nu har jag inte råkat ut för det på ett par år så det är antagligen löst.

Sen hade Nvidia bättre skalning i SLI än AMD hade med crossfire innan 5000-serien. Då kom AMD ikapp och gick i vissa fall om.

Det där med trasslande drivrutiner drabbar båda lagen och då speciellt direkt efter lanseringar då korten är nya. Brukar även trassla när nya spel kommer då optimerade drivrutiner saknas.

Slutsatsen är alltså att båda lagens drivrutiner sedan länge är lika bra eller lika dåliga. Vill ni hylla Nvidia kan ni ju ta upp de riktiga fördelarna som Nvidia har istället för några påhittade.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Najs. Man kan nog räkna med en saftig prislapp inledningsvis. Testerna blir spännande, även om jag personligen nog kommer att intressera mig för 7950, 7870 och 7850. Hoppas dock att de två senare inte bara blir gamla kort med nya namn.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

Det var då ett väldigt gnäll om drivrutinerna. Ja AMD hade lite trassel med drivrutinerna för fyra år sedan. 4000-serien hade ett irriterande problem där vissa råkade ut för slumpmässiga BSOD och AMD hade ingen aning om vad problemet var. Det var dock bara ett fåtal som drabbades och jag var en av dem. Vad Nvidia-laget inte säger högt är att Nvidia hade ett liknande problem som drabbade ett fåtal. Nu har jag inte råkat ut för det på ett par år så det är antagligen löst.

Sen hade Nvidia bättre skalning i SLI än AMD hade med crossfire innan 5000-serien. Då kom AMD ikapp och gick i vissa fall om.

Det där med trasslande drivrutiner drabbar båda lagen och då speciellt direkt efter lanseringar då korten är nya. Brukar även trassla när nya spel kommer då optimerade drivrutiner saknas.

Slutsatsen är alltså att båda lagens drivrutiner sedan länge är lika bra eller lika dåliga. Vill ni hylla Nvidia kan ni ju ta upp de riktiga fördelarna som Nvidia har istället för några påhittade.

Jag förstår inte heller det där riktigt. Har inte haft problem med drivrutiner sen jag körde moddade drivisar till mitt X850XT, det var tider det! <3 Och det var självförvållat, så jag ser inte riktigt att det är varken Nvidias eller AMDs fel att folk inte kan hantera drivrutiner. Folk behöver lära sig att göra mer än att klaga på saker de inte förstår!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

För min del ska det bli skönt att bli av med Nvidia. Drivrutinskrash flera gånger om dan (men med det inte sagt att jag inte kommer köpa nvidia i framtiden)! Det är också den drivrutin som orsakar flest crasher i steams statistik.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske för att Nvidia är det mest sålda! Dessutom så finnes det en massa tomtar som försöker köra BF3, MW3 mm med gamla kort typ 6800, 7600 mm. För att inte tala om alla som försöker att köra med de intergrerade kretsarna typ 6200,7100 mm. Har själv en arbetskamrat som försökte att spela COD4 med ett intergrerat Nvidia 6200 på en AMD 3800 burk med Vista. Han kunde inte begripa varför det inte gick. Försäljaren hade lovat honom att systemet skulle klara alla spel. Bäst av allt: Försäljaren var hans svåger.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Efter att man läst att det "bara" skulle bli en krympning så köpte jag ett till HD6970... Känns sådär nu.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det var då ett väldigt gnäll om drivrutinerna. Ja AMD hade lite trassel med drivrutinerna för fyra år sedan. 4000-serien hade ett irriterande problem där vissa råkade ut för slumpmässiga BSOD och AMD hade ingen aning om vad problemet var. Det var dock bara ett fåtal som drabbades och jag var en av dem. Vad Nvidia-laget inte säger högt är att Nvidia hade ett liknande problem som drabbade ett fåtal. Nu har jag inte råkat ut för det på ett par år så det är antagligen löst.

Sen hade Nvidia bättre skalning i SLI än AMD hade med crossfire innan 5000-serien. Då kom AMD ikapp och gick i vissa fall om.

Det där med trasslande drivrutiner drabbar båda lagen och då speciellt direkt efter lanseringar då korten är nya. Brukar även trassla när nya spel kommer då optimerade drivrutiner saknas.

Slutsatsen är alltså att båda lagens drivrutiner sedan länge är lika bra eller lika dåliga. Vill ni hylla Nvidia kan ni ju ta upp de riktiga fördelarna som Nvidia har istället för några påhittade.

Allt jag sa var att jag inte har haft några bra erfarenheter av AMD kort. Precis som andra säkert har dåliga till nvidia.
Faktum är ju att nu för tiden så får man typ samma prestanda för samma pengar i båda lagen. Så nu är det mer tycke och smak som avgör.
I det här fallet gillar JAG mer nvidia mer än AMD. Och som sagt beror det på högst personliga erfarenheter.
Handlar in så mycket om trassel med drivisarna som det gör att nvidia släpper sina mycket tätare. Och att jag gillar nvidias upplägg mycket bättre i menyerna. Sen måste jag säga att problemen med crossfire är lätt mycket mer än vad det är med SLI fortfarande när det kommer till nya spel släpp osv.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Z0l!d:

Allt jag sa var att jag inte har haft några bra erfarenheter av AMD kort. Precis som andra säkert har dåliga till nvidia.
Faktum är ju att nu för tiden så får man typ samma prestanda för samma pengar i båda lagen. Så nu är det mer tycke och smak som avgör.
I det här fallet gillar JAG mer nvidia mer än AMD. Och som sagt beror det på högst personliga erfarenheter.
Handlar in så mycket om trassel med drivisarna som det gör att nvidia släpper sina mycket tätare. Och att jag gillar nvidias upplägg mycket bättre i menyerna. Sen måste jag säga att problemen med crossfire är lätt mycket mer än vad det är med SLI fortfarande när det kommer till nya spel släpp osv.

Det räcker inte med nya drivrutiner en gång i månaden med eventuella buggfixar mellan? Själv brukar jag hoppa över massa drivrutiner och bara ta de som faktiskt verkar göra något vettigt för det är så omständigt att uppdatera drivrutiner ordentligt. Orkar ju inte bråka med det en gång i veckan.
Sen är mycket tätare en sanning med modifikation. Nvidia har släppt 14 drivrutiner i år och AMD har släppt 11. Sen har jag inte orkat räkna alla specialdrivare för diverse spel som de skickade ut i mängder.

Som sagt, ska du påpeka skillnaderna kan du väl välja något vettigt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Edit*
Sen om man ska vända på det, hur bra funkar BF3 till 560 Ti? har en kompis som kör ett 570 (förvisso..) men problemen för honom blev så illa att han tillslut sålde sitt kort och köpte 2 st 6870. Han har inte haft ett enda problem nu

Visst har vissa 560 Ti kort problem med att köra BF3 - men det gäller långt ifrån alla. Kör själv 2-way SLI med MSI:s 560 Ti (Twin Frozr II, 1GB) och väntar än på att stöta på problem som skulle påverka mitt spelande (överlag). Kör på high där minnet flaskar i normala fall, men mixar du ihop en custom setting och drar ner på det du egentligen inte har behov av eller är intresserad av så flyter det på väldigt bra. Har dock hört om krasher och problem med bl.a. gigabytes 560 Ti kort.

För övrigt ska det bli spännande och se vad 7000-serien kan prestera, hamnar korten i 6000-seriens prisnivåer så kanske man ska kolla på ett 7970 till sommaren såvidare inte Nvidia tar ett ännu större kliv i utvecklingen med 600-serien (känns dock lite tveksamt denna gång av någon anleding). Väntar ivrigt på tester!

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 3 (i5, 4GB, 128GB)
Macbook Pro 13'' early-2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radook:

Ser bra ut och hoppas att det krossar 580 med +75-100% prestanda och sätter press på nVidia att göra ett bra kort också eftersom jag aldrig kommer köpa AMD igen

Varför skulle du aldrig köpa en amd grafikkrets för? Hade ett nvidia kort sist och har inte märkt någon skillnad när jag bytt till amd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av linxz:

2900 Pro hade 512 Bitars minnesbuss.

OffT: Tack för den! Jag hade helt missat den detaljen angående HD 2900 Pro/HD 2900 XT. Troligen för att jag satt med ett X800 XT på den tiden och därmed inte var i behov av att uppgradera. (Det kortet är för övrigt fortfarande i dagligt bruk hos en släkting efter 7 år.)

OnT: Får bara hoppas att Graphics Core Next (GCN) blir en lyckad arkitektur för AMD.