Köpråd: Hörlurar och Mic

Permalänk
Medlem

Köpråd: Hörlurar och Mic

Hej och god jul på er!

Jag satt och funderade på ett nytt headset, men efter att en kompis rekommenderat hörlurar och fristående mic istället, så känner jag att det är det smartare valet att göra om man vill ha bra ljud och en bra mikrofon. Min budget ligger runt tusenlappen, även om jag kan överstiga den lite om ljudet motsvarar priset.

Så till min mycket enkla fråga; Har ni något att rekommendera?

/ joYchez

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Keeper of Traditions

ATH-M50 plus en zalman mic, går på 1400kr, svårt att hitta mer prisvärt än så.

Ska man ner mot tusenlappen så har jag inga tips direkt, tyvärr, men jag tror absolut det är värt att lägga dem extra hundralapparna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

ATH-M50 plus en zalman mic, går på 1400kr, svårt att hitta mer prisvärt än så.

Ska man ner mot tusenlappen så har jag inga tips direkt, tyvärr, men jag tror absolut det är värt att lägga dem extra hundralapparna.

Okej, tack för tipset! Har du dessa själv eller?

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Permalänk

akg är hög kvalitet tritton är madcatz = vinner på att dom utger sig för att vara pro gamers. Sen skulle jag precis som TSs kompis rekommendera hörlurar + mic= mer prestanda per krona..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinEdquist:

akg är hög kvalitet tritton är madcatz = vinner på att dom utger sig för att vara pro gamers. Sen skulle jag precis som TSs kompis rekommendera hörlurar + mic= mer prestanda per krona..

Men det blir akg då alltså?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av joYchez:

Okej, tack för tipset! Har du dessa själv eller?

Japp, fick mina för ett par dagar sen. Första intrycket är väl att det är ett rent ljud, men att basen saknas, vilket såklart beror på att jag använder mitt interna ljudkort. Ska köpa ett Xonar DG och använda dess hörlursförstärkare så blir det nog mer tryck i lurarna.

Helt klart ett prisvärt val. Hade Shure SRH840 förut, vilka också höll väldigt hög kvalité men deras passform passade inte mitt huvud så dem skickade jag tillbaks.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.