Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp! Högre uppdateringsfrekvens än min bildskärm klarar av.

Permalänk
Medlem

Hjälp! Högre uppdateringsfrekvens än min bildskärm klarar av.

Hej!
Jag behöver hjälp, jag har en 19' philips lcd-skärm. Jag ville prova att öka uppdateringfrekvensen för att se om det blev bättre bild när jag spelade CS 1.6, men så blev det inte, istället blev skärmen svart och en ruta säger att jag ska ändra datorns skärmupplösning till 1280x1024@60hz. Problemet är att skärmen är svart så jag ser inte vad jag gör och då är det lite svårt att ändra tillbaka, jag har provat att köra windows i felsäkert läge och sedan ändra uppdateringsfrekvensen, men när jag ska gör det så står det såhär

Vet någon något sätt jag kan ändra tillbaka till 60hz? Behöver verkligen hjälp!

Permalänk
Rekordmedlem

Starta i felsäkert läga och avinstallera grafikdrivrutinen, starta om och gör rätt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag verkar dum i huvudet men hur gör jag det? (är nybörjare)
#edit påverkar det inget annat som har med bilden att göra?

felskrivet
Permalänk
Medlem
Skrivet av uloxh:

Förlåt om jag verkar dum i huvudet men hur gör jag det? (är nybörjare)
#edit påverkar det inget annat som har med bilden att göra?

inte så lätt att hålla reda på allt

man trycker på F8 när datorn håller på att starta upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byss:

inte så lätt att hålla reda på allt

man trycker på F8 när datorn håller på att starta upp.

okej tack så mycket :), men hur avinstallerar jag grafikdrivrutinerna då?

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Men jag har ATI radeon hd 4540 grafik kort och det finns inget som heter så i "program och funktioner" i kontrollpanelen

Permalänk
Rekordmedlem

Då avinstallerar du drivern från enhetshanteraren.
Kontrollpanelen\System och säkerhet\System välj enhetshanteraren och ta bort grafikkortets drivrutin

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Förmodligen räcker det att du (i felsäkert läge) ändrar till 1024x768 och startar om. Uppdateringsfrekvens brukar inte följa med när man byter upplösning, så den bör gå tillbaka till 60Hz.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Hände så för mig
Kör i felsäkert läge > Byt till 60Hz

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V PRO GEN3 Case: Cooler Master HAF X
CPU: Intel Core i7 2600K (4.8 GHz 1.350V)
GPU: EVGA GeForce GTX 570 HD RAM:2x Corsair 8GB CL9

Citera så hittar jag tillbaks!

Permalänk

Borde även funka att i samma meny som du väljer felsäkertläge, väljer aktivera vga-läge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB