Permalänk
Skrivet av wazzo:

Jo, de använder rikligt med packningsmaterial, stora mjuka luftkuddar! När jag köpte mitt Carbide 500R så hade de skickat det i dubbla lådor, och till tomrummet emellan lådorna hade de använt närmare 3 meter sånt därnt grönt bubbelband. Det kallar jag generöst!

Om du vill ha fläktar i 80 kr klassen kanske dessa skulle passa bra ?

http://www.inet.se/produkt/6308643/scythe-120mm-slip-stream-f...

Vet inte hur högt originalfläktarna på H80 låter men kan iaf säga att min 1600 rmps slipstream fan är så pass tyst att den blir överröstad av andra saker i datorn. Den flyttar riktigt mycket luft också, originalfläktarna (120 mm) i mitt carbide 500R har ingen chans mot scythen om man jämför dem 1 och 1. Annars om du vill lägga ner lite mer pröjs så har jag hört väldigt mycket gott om Scythes Gentle Typhoon fläktar. Om man skall ha två sådana så bör 1450 rpmarna fungera riktigt bra.

fungerar denna fläkt på h80? http://cdon.se/hemelektronik/scythe_slip_stream_140mm_fl%C3%A... vill helst att den ska kosta under 80kr på cdonannars tänkte jag på http://cdon.se/hemelektronik/coolermaster_case_fan_sickle_flo...

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

fungerar denna fläkt på h80? http://cdon.se/hemelektronik/scythe_slip_stream_140mm_fl%C3%A... vill helst att den ska kosta under 80kr på cdonannars tänkte jag på http://cdon.se/hemelektronik/coolermaster_case_fan_sickle_flo...

Det skulle eventuellt kunna fungera med den övre fläkten. Enligt inets hemsida har ju FD arc plats för 120/140 mm fläkt bak. Skruvålen på den där fläkten skall ju överensstämma med 120 mm fläkt-hålen så de bör ju passa på H80in också. Det jag funderar på är om radiatorslangarna sitter tillräckligt långt ner för att fläktramen skall gå fri på undersidan. Kan bli knappt med det, men inget är ju omöjligt. Går självklart att modda dit den på olika sätt. Ett sett är att såga bort endel av fläktramen på underkanten. Ett annat är väll att böja till en fästanordning av ståltråd så man kan montera frontfläkten aningens för "högt".

Annars verkar sickleflow vara ett helt okej alternativ i den prisklassen, finns inte överdrivet mycket info om dem men vad jag har läst skall de vara hyffsat tysta och även flöda bra. Sen är det ju ett plus om man gillar lysande fläktar också!

Permalänk
Skrivet av wazzo:

Det skulle eventuellt kunna fungera med den övre fläkten. Enligt inets hemsida har ju FD arc plats för 120/140 mm fläkt bak. Skruvålen på den där fläkten skall ju överensstämma med 120 mm fläkt-hålen så de bör ju passa på H80in också. Det jag funderar på är om radiatorslangarna sitter tillräckligt långt ner för att fläktramen skall gå fri på undersidan. Kan bli knappt med det, men inget är ju omöjligt. Går självklart att modda dit den på olika sätt. Ett sett är att såga bort endel av fläktramen på underkanten. Ett annat är väll att böja till en fästanordning av ståltråd så man kan montera frontfläkten aningens för "högt".

Annars verkar sickleflow vara ett helt okej alternativ i den prisklassen, finns inte överdrivet mycket info om dem men vad jag har läst skall de vara hyffsat tysta och även flöda bra. Sen är det ju ett plus om man gillar lysande fläktar också!

vilken av dom hade du kört på? såg denna fläkt också http://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_silentwings_pure_120mm... verkar ju flytta bra med luft om man kollar omdömen på inet? blir nog två sånna och om det är stor prestanda skillnad så tar jag dom 2 i chassit och andvänder standard fläktarna

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

vilken av dom hade du kört på? såg denna fläkt också http://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_silentwings_pure_120mm... verkar ju flytta bra med luft om man kollar omdömen på inet? blir nog två sånna och om det är stor prestanda skillnad så tar jag dom 2 i chassit och andvänder standard fläktarna

Oj, jag hade antagligen kört på be quiet fläktarna. De verkar vara mest vettiga för mitt behov, tror inte de blå sickleflow fläktarna hade gjort sig så bra i mina datorer. xD Måste dock erkänna att jag kanske hade gått på 140 mm slipstream fläktarna bara för att se hur man kan få dit dem. Men om man inte orkar hålla på att pula och endast vill skruva dit och börja använda så verkar be quiet vara det bästa alternativet. Bra luftflöde, tysta och ser helt okej ut.

Permalänk
Skrivet av wazzo:

Oj, jag hade antagligen kört på be quiet fläktarna. De verkar vara mest vettiga för mitt behov, tror inte de blå sickleflow fläktarna hade gjort sig så bra i mina datorer. xD Måste dock erkänna att jag kanske hade gått på 140 mm slipstream fläktarna bara för att se hur man kan få dit dem. Men om man inte orkar hålla på att pula och endast vill skruva dit och börja använda så verkar be quiet vara det bästa alternativet. Bra luftflöde, tysta och ser helt okej ut.

Kan ju inte va 140mm på h80 väll? Hur bra luft tror du be quiet flyttar?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Kan ju inte va 140mm på h80 väll? Hur bra luft tror du be quiet flyttar?

Alltså de där 140 mm slipstreamfläktarna har samma skruvhålsmönster som 120 mm fläktarna. Så skruvhålen på radiatorn passar för fläktarnas skruvhål så att säga. Tror dock att man måste kapa bort endel av fläktramen för att få dit fläkten, annars sitter nog radiatorns slangutgångar i vägen. Enligt de uppgifterna jag har så skall be quiet fläktarna flytta upp emot 79.2 cfm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Vissa brukar sprida ut kylpastan med ett gammalt kreditkort, denna metod används dock främst på kylare såsom Hyper 212 plus som har skårer mellan heatpipsen och kylarens anläggningsyta. Dessa skåror måste fyllas igen med kylpasta för optimal kylöverföring. På U12P:en behöver du inte sprida ut pastan, den fördelar ut sig själv när du
monterar kylaren.

Okej. Tack. Tror du att det är bättre ha den
riktad uppåt? Förlåt för att jag lånar tråden lite. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Permalänk

själv gick jag ned till apoteket och köpte isopropylalkohol. var rätt billligt, under 100 lappen vill jag minnas.

apotekstanten; jasså, du skall rengöra elektronik?
me; ... jaaaa

Visa signatur

Silverstone PS07B | Fractal Design Tesla 550w | MSI A75MA-G55 | AMD X4 631 | Corsair Vengeance 1866 2x4GB | Palit GTX570

Permalänk
Medlem
Skrivet av openfocus:

själv gick jag ned till apoteket och köpte isopropylalkohol. var rätt billligt, under 100 lappen vill jag minnas.

apotekstanten; jasså, du skall rengöra elektronik?
me; ... jaaaa

Jo det är väll ett av de bättre valen när det kommer till rengöringsmedel, själv orkade jag inte åka till apoteket utan gick istället till coop och köpte 1L t-röd för 40 kr, hehe kommer nog räcka ett tag. ^^

Skrivet av Ice-Cold:

Okej. Tack. Tror du att det är bättre ha den
riktad uppåt? Förlåt för att jag lånar tråden lite. ^^
Skickades från m.sweclockers.com

Tjena, det beror nog lite på vilket typ av chassie du har, hur fläktarna sitter osv osv. Det är bara att du flyttar runt och testar lite. Se till bara att ha en fläkt bakom kylaren som kan suga ut varmluften ur chassiet. Då lär du få bra temperaturer hur du än har den vriden.