HD-Boxar, TV i Datorn och mysko codecs? (Canal Digital)

Permalänk
Medlem

HD-Boxar, TV i Datorn och mysko codecs? (Canal Digital)

Hej
Någon här som vet vilket det bästa sättet att spela in TV program från en HD-Box är så jag kan föra över allt till datorn och spela upp det via MPC i datorn?

Jag har funderat på TV Kort men de som har 1080 inspelnings funktion är ofta väldigt dyra och brukar inte ha perfekt video kvalitet, plus kodningen tar ofta upp mycket kraft från datorns CPU.

Jag tror att det lättaste sättet vore om jag skaffade mig en inspelningsbar HD-box med hårddisk men jag har hört att enda sättet att komma åt filerna är att öppna boxen och koppla in hårddisken till datorn och även då skall den tydligen vara i något konstigt filsystem eller codec. Eller är detta bara strunt jag har hittat på mysko forum?
Och om det går att ladda hem codec packs som t.ex. Quicktime Alternative eller Real Alternative eller om det finns konverteringsprogram som kan göra mkv filer av dem så går det också an.

Finns det några bra boxar som jag inte behöver öppna för att komma åt filerna?
Jag har Canal Digital (Satellit) så boxen måste fungera med deras kort och finns det någon av deras boxar som jag inte bör röra med en fem meters pinne?

All hjälp uppskattas och tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Borde vara lättare att läsa nu..

"Bump"?..